تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

اعزام سومین تیم راهنمایان گردشگری ایران به اکسپو دبی

تیم سوم راهنمایان گردشگری ایران به‌منظور معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف به بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، به این کشور اعزام شدند.

کد خبر: ۱۱۷۲۵۹
۱۶:۰۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

سومین تیم راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو دبی

دیدارنیوز ـ به‌گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت رویداد بین‌المللی اکسپو که بیش از ۱۹۲ کشور جهان در آن حضوری فعال دارند، همچنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعزام متناوب راهنمایان گردشگری را در دستور کار قرار داد.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس بانک اطلاعاتی راهنمایان فعال دارای مجوز مسلط به زبان انگلیسی و عربی، انجام مصاحبه تخصصی همچنین تایید مراجع ذی‌صلاح اقدام به اعزام راهنمایان منتخب کرد که تا کنون ۱۱ نفر در قالب ۳ گروه، راهی این رویداد جهانی شده‌اند. تمام راهنمایان اعزامی با بیش از ۱۰ سال تجربه برگزارکننده تور‌های داخلی و خارجی را دارند.

امین عدیلی از استان اصفهان، داوود دهقان از یزد و هادی حرم‌شاهی از خوزستان سه نفری بودند که در تاریخ اول دی ماه اعزام شدند و به مدت ۱۲ روز در دبی اقامت داشتند.

بانوان راهنمای گردشگری، دومین گروهی بودند که راهی این رویداد بین‌المللی شدند. لیلا حمزه‌زاده، نرجس فقیه، نادیا بدیعی، مستانه توفیقی به ترتیب از استان‌های اردبیل، قم، فارس و خراسان رضوی در مدت اقامت ۱۵ روزه خود با برگزاری تور‌های گروهی برای بازدیدکنندگان و اجرای مراسم شب یلدا به هرچه بهتر دیده شدن پاویون ایران کمک کردند.

صبح امروز نیز سومین گروه، وارد امارات شد. حوریه کمال‌غریبی و هانیه باقرزاده از استان‌های گلستان و تهران همچنین فرید روشنایی و حسن محیط ابرهیم‌سرایی از استان‌های البرز و گیلان چهار نفری هستند که تا ۲۰ دی‌ماه مسئولیت راهنمایی بازدیدکنندگان از پاویون ایران را برعهده دارند.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است. اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویداد‌های جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اگرچه اکسپو‌ها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویداد‌های جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشور‌ها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشور‌ها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاورد‌های اقتصادی و صنعتی و چشم‌انداز‌های آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویداد‌هایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشور‌ها علاوه بر حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: گردشگری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی