تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

خارج شدن واگن‌ها در مسیر تهران-کرج؛ قطار‌هایی که به هم پیچیدند

خبر کوتاه بود و موجز؛ برخورد قطار تندرو به قطار عادی در مسیر تهران ـ کرج سبب شد که قطار کندرو از مسیر خارج شود و ۲۲ نفر در این ماجرا آسیب ببینند. پیگیری‌های دیدار درباره علت حادثه را می‌خوانید.

کد خبر: ۱۱۶۹۴۷
۱۶:۳۶ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

خارج شدن واگن‌ها در مسیر تهران-کرج؛ قطار‌ها به مقصد نرسیدند
دیدارنیوزـ گروه اجتماعی: ساعت از هفت صبح چهارشنبه یکم دی ماه گذشته بود که برخورد دو واگن تهران ـ کرج و مصدومیت ۲۲ نفر در این حادثه خبر ساز شد و حالا تیم‌های عملیاتی مترو و آتش نشانی در حال پاکسازی این خط و راه اندازی مجدد آن هستند؛ هر چند که بعد از وقوع حادثه مسوولان مترو اعلام کردند که تا ظهر این خط باز خواهد شد، اما جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی در گفتگو با دیدار اعلام کرد که کار‌های عملیاتی هنوز به پایان نرسیده است.

او با اشاره به اینکه عملیات خارج کردن مردم از واگن‌ها به پایان رسیده، گفت: تیم عملیاتی مترو در تلاش است هر چه زودتر واگن‌های آسیب دیده را از مسیر خارج کند تا شرایط رفت و آمد در این مسیر به حالت عادی برگردد.

ملکی در پاسخ به اینکه کدام یک از بخش‌های عملیاتی در امداد رسانی به مترو کمک می‌کند هم گفت: تیم آتش نشانی و عملیاتی مترو در محل حادثه حضور دارند و قرار است آتش نشانی در صورت نیاز وارد کار شود.

در حال حاضر تیم عملیاتی مترو دو واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار و شش واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار دیگر جدا کرده‌اند و مابقی واگن‌ها درگیر هستند که باید جدا شوند.


بیشتر بخوانید:اعتراض مددکاران اجتماعی به تربیت مددکار توسط سازمان تبلیغات اسلامی



علت حادثه چه بود؟

با اینکه قرار بود تا ظهر روز چهارشنبه علت حادثه مشخص شود، اما تا زمان انتشار این گزارش هیچ خبر موثقی اعلام نشده و تنها توضیحی که در این باره منتشر شد این است که قطار کندرو در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کند، اما قطار تندرو تنها در سه ایستگاه توقف دارد و سریع عبور می‌کند که در حادثه صبح امروز در مسیر تندرو، قطار کندرو وارد شده و از بغل برخورد می‌کنند.

کامران آزادی، قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص جزییات حادثه صبح امروز برخورد دو رام قطار در ایستگاه چیتگر به ایسنا گفته که اتفاقی که در ایستگاه چیتگر رخ داده است برخورد قطار تندرو با قطار کندرو بوده است که قطار کندرو در مسیر قطار تندرو آمده است.

وی در مورد چرایی بروز این حادثه اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است، اما هنوز گزارش اولیه آماده نشده و به محض آماده شدن اعلام عمومی خواهیم کرد.

از سوی دیگر محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در این باره گفت که در حال حاضر وضعیت نامشخص است و نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای آغاز مسافرگیری در خط ۵ مترو اعلام کنیم و باید منتظر بررسی این موضوع در کمیسیون سوانح باشیم تا علت برخورد این دو قطار مشخص شود.

مدیر ارتباطات شرکت بهره‌برداری مترو تهران تاکید کرد:، اما طبق گفته معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، تمام تلاش خود را برای آغاز به کار هر چه سریع‌تر قطار‌ها در این مسیر خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:نگهداری حیوانات خانگی؛ خلاء‌های قانونی، آزادی‌های فردی و مناقشه اجتماعی


واکنش شورای شهر به حادثه قطار تهران- کرج

ماجرای برخورد واگن‌های کرج و تهران واکنشی از شورای شهر هم به همراه داشت و قرار است کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا این موضوع را با دقت و جدیت بررسی و پیگیری کند و در همین راستا کمیته‌ای برای بررسی علت حادثه در شورای شهر تهران تشکیل شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره این اتفاق در توئیتر خود نوشته است: علت حادثه چه خطای انسانی و چه مشکل فنی بوده باشد به هیچ عنوان نباید تکرار شود و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به زودی کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل خواهد داد.


معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری در حال بررسی علت حادثه است

سید محمد آقا میری، عضو شورا و نائیب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در گفتگو با دیدار در پاسخ به اینکه قرار بود کمیته‌ای برای بررسی علت حادثه برخورد قطار تهران کرج تشکیل شود، گفت: فعلا کمیته‌ای تشکیل نشده و موضوع در معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری در حال بررسی است.

او ادامه داد: هنوز کار خارج کردن واگن‌های آسیب دیده تمام نشده و تا زمانی که این واگن‌ها به طور کامل خارج نشوند نمی‌توان درباره علت حادثه اظهار نظر قطعی کرد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: چون حرکت این قطار‌ها با تنظیم اپراتور‌ها انجام می‌شود، باید سیستم‌ها بررسی و علت حادثه مشخص شود.

او یادآور شد: احتمالا تا ساعتی دیگر علت حادثه مشخص خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی