تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

دیدار مسجدی با مسعود بارزانی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۱۶۹۱۹
۱۱:۱۶ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

دیدار مسجدی با مسعود بارزانی

دیدارنیوز_ ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و دو طرف در خصوص اوضاع سیاسی عراق، نتایج انتخابات پارلمانی و گام‌های اتخاذ شده در راستای نزدیک شدن روابط میان طرف‌های عراقی رایزنی کردند.

در این دیدار که در اربیل برگزار شد دو طرف بر سه اصل شراکت، هماهنگی و توازن در حکومتداری به منظور تحقق ثبات و استواری در روند سیاسی عراق تاکید کردند.

مسجدی و بارزانی درخصوص روابط میان اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران و گسترش این روابط در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و فرهنگی بحث و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی پیش از این با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه‌ای که ریاست اقلیم کردستان منتشر کرده آمده است: در این دیدار دو طرف در خصوص روابط عراق و اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین آخرین تحولات عملیات سیاسی در عراق و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید در این کشور و نیز روابط میان اربیل و بغداد و تداوم گفتگو برای حل اختلافات میان آن‌ها و خطرات تروریسم و حملات اخیر داعش رایزنی کردند.

مسجدی و بارزانی همچنین درخصوص اهمیت همکاری در راستای حفاظت از امنیت و ثبات در منطقه و بهبود روابط میان کشور‌های منطقه بر اساس دوستی و منافع مشترک توافق کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت گشترش روابط میان اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی