تیتر امروز

مسعود زنجانی: حافظ را باید به مثابه یک متفکر و اندیشمند بشناسیم/ باید موضع حافظ را در عالم اندیشه تبیین کنیم/ نیچه و هایدگر بر این باور بوده‌اند که هولدرلین از تمام فلاسفه قبل از خود فراتر رفته
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر حوزه فلسفه و ادبیات به بهانه بزرگداشت حافظ شیرازی

مسعود زنجانی: حافظ را باید به مثابه یک متفکر و اندیشمند بشناسیم/ باید موضع حافظ را در عالم اندیشه تبیین کنیم/ نیچه و هایدگر بر این باور بوده‌اند که هولدرلین از تمام فلاسفه قبل از خود فراتر رفته

در سومین برنامه از گپی‌نو به مناسبت بیستم مهرماه، بزرگداشت حافظ شیرازی به سراغ مسعود زنجانی پژوهشگر حوزه فلسفه و ادبیات رفتیم تا با موضوع «حافظ به مثابه اندیشمند» با او به گفت‌و‌گو بنشینیم.
کوروش احمدی: مدعیان ساخت بمب اتم در ایران، شوخی می‌کنند!/ وضعیت فعلی، قابل ادامه‌دادن نیست/ احتمال حمله مجدد اسرائیل را بالا نمی‌دانم
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک دیپلمات باسابقه و تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل

کوروش احمدی: مدعیان ساخت بمب اتم در ایران، شوخی می‌کنند!/ وضعیت فعلی، قابل ادامه‌دادن نیست/ احتمال حمله مجدد اسرائیل را بالا نمی‌دانم

دیدارنیوز در بیستمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «کوروش احمدی»، دیپلمات باسابقه و تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات...
داریوش مؤدبیان: جذابیت نمایشنامه «جنگ تریاک به کارگردانی ماهاتما گاندی»، در وجوه مختلف شخصیت گاندی است
گزارش دیدار از نشست نقد و بررسی کتاب «جنگ تریاک به کارگردانی ماهاتما گاندی

داریوش مؤدبیان: جذابیت نمایشنامه «جنگ تریاک به کارگردانی ماهاتما گاندی»، در وجوه مختلف شخصیت گاندی است

نشست نقد و بررسی کتاب «جنگ تریاک به کارگردانی ماهاتما گاندی»، نوشته‌ سیدعلی معتضدی، به همت کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تأتر ایران، عصر چهارشنبه ۱۵ مهرماه در خانه فرهنگ و هنر گویا در کریمخان...

آیا عوارض آزادراه‌ها دوباره گران می‌شود؟

در حال حاضر نرخ عوارض افزایش پیدا نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود تا پیش از دهه فجر نرخ عوارض اعلام شود.

کد خبر: ۱۱۶۸۳۷
۱۲:۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

عوارض آزادراه‌ها گران می‌شود

دیدارنیوز ـ خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارض آزادراه‌ها فعلا افزایش نیافته و پیشنهاد شرکت‌های آزاد راهی تا پیش از دهه فجر اعلام می‌شود.

 خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در نشست خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های ریلی آزادراهی و بزرگراهی در سراسر کشور در حال اجرا است.

از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید است و یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر از آزادراه‌ها در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون بودجه برای اتمام این پروژه‌ها ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: پروژه‌های قراردادی هم در حال اتمام است.

او با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ قرارداد پیمانکاری مطرح شده که ۹۵۰ قرارداد از این پروژه‌ها به مرحله انعقاد رسیده است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ۴۰ درصد است و عملیات اجرایی آن‌ها هم در حال اجرا است.

این مقام مسئول گفت: برای تکمیل این ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه و راه‌های اصلی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه اعتبار است و با توجه به آنکه اجرای این پروژه‌ها در دست ساخت است، حدود ۸ تا ۱۰ سال زمان لازم است.

خادمی گفت: باتوجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها امیدوار هستیم، مجلس شورای اسلامی برای پروژه‌های راه و بزرگراهی مصوبه قیر را تصویب کند و قیر‌های لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

او گفت: یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است و با تأمین منابع مورد نیاز که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، امیدوار هستیم امکان بهره‌برداری در بخش آزادراهی صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ آزادراه‌ها بر اساس درآمد هزینه شرکت‌های آزادراهی هست که پایان هر سال این شرکت‌ها پیشنهاد می‌دهند و ما هم نظر خود را به کمیته اعلام می‌کنیم. در حال حاضر نرخ عوارض افزایش پیدا نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود تا پیش از دهه فجر نرخ عوارض اعلام شود.

خادمی ادامه داد: هرچقدر نرخ عوارض کمتر باشد، میزان نگهداری آسفالت‌ها و رویه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تخصیص قیر هم گفت: طبق مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر شد در ۶ ماه دوم قیر به پروژه‌ها تزریق شود؛ بنابراین در ۶ ماهه ابتدای امسال ما هیچ حواله‌ای برای دریافت قیر نداشتیم.

در حال حاضر ۶۰۰ کیلومتر از پروژه‌های آزادراهی آماده آسفالت است که به دلیل کمبود قیر هنوز بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها آسفالت نشده است. این مقام مسئول گفت: در حال حاضر که در ۶ ماهه دوم سال هستیم، سهمیه کمی به ما ابلاغ شده که ما آن را در اختیار پیمانکاران قرار دادیم.

در حال حاضر نیاز سالانه ما ۳۵۰ هزار تن قیر است که تنها ۱۱۵ هزار تن که معادل یک سوم از پروژه‌ها می‌شود، ابلاغ شده و امیدوار هستیم اقدامات لازم برای افزایش سهمیه قیر صورت گیرد.

برچسب ها: عوارض
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۲۱ مهر
امروز دوشنبه ۲۱ مهر
امروز دوشنبه ۲۱ مهر
امروز دوشنبه ۲۱ مهر