تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

فریدون عباسی: برجام به ما تحمیل شد!

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون اعلام کرد در یک دوره‌ای برجام به ما تحمیل شد و ما را با ادعا‌های بیخود متهم کردند که از NPT فاصله گرفتیم. تا حدی دولت‌های قبل مقاومت کردند، اما از سال ۹۲ این مقاومت کنار گذاشته شد و نظریه سیاسی دیگری که تنش زدایی بود پیش گرفته شد، اما ۸ سال این نظریه دستاوردی برای کشور نداشت.

کد خبر: ۱۱۶۶۲۶
۰۹:۰۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

فریدون عباسی: برجام به ما تحمیل شد!

دیدارنیوز - فریدون عباسی در ارزیابی از روند مذاکرات برجامی، بیان کرد: مذاکرات به تعبیر من خوب پیش می‌رود چراکه جمهوری اسلامی بر سر موضع منطقی خود مقاومت کرده است. تیم مذاکره کننده کشورمان ایستاده و صراحتا اعلام کرده که چه مطالبه‌ای و مطابق کدام توافق دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در یک دوره‌ای برجام به ما تحمیل شد و ما را با ادعا‌های بیخود متهم کردند که از NPT فاصله گرفتیم. تا حدی دولت‌های قبل مقاومت کردند، اما از سال ۹۲ این مقاومت کنار گذاشته شد و نظریه سیاسی دیگری که تنش زدایی بود پیش گرفته شد، اما ۸ سال این نظریه دستاوردی برای کشور نداشت.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دولت سیزدهم راه دیگری پیش گرفته شده است، تصریح کرد: اگر برجام را قبول دارند همه باید مفاد آن را اجرا کنند. اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده و همه را تحت فشار می‌گذارند تا با ما معامله نکنند قابل قبول نیست. بنده راه حل را در مذاکرات صرف نمی‌دانم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا بنا را بر این گذاشته اند تا فشار همه جانبه به ما وارد کنند و هدف آن‌ها از پای درآوردن انقلاب است. تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که طرف‌های مقابل اصل انقلاب را هدف قرار داده اند پس بدون فشار به رژیم صهیونیستی در مذاکرات موفقیت مطلوبی را به دست نمی‌آوریم. باید جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم و هر کسی با هر سلیقه‌ای در کشور باید بداند که اگر می‌خواهیم انقلاب، نظام و ایران پابرجا بماند باید قدرت منطقه‌ای خود را تثبیت کنیم.

عباسی افزود: فقط با مذاکره نمی‌توانیم تحریم‌ها را کنار بزنیم، مردم نیز باید به صحنه آمده و از تیم مذاکره کننده با صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی حمایت کنند. طرف‌های مقابل تا زمانی که نظر خود را تحمیل نکنند، توافق نخواهند کرد مگر اینکه ما دستاورد‌های دیگری داشته باشیم. ما باید با کشور‌های اطراف خود تعامل سازنده داشته و روابط اقتصادی برقرار کنیم. باید از هر دو قدرت سخت که قدرت نظامی بوده و قدرت نرم که سرمایه اجتماعی هستند، در کنار هم استفاده کنیم. اگر مردم به صحنه بیایند همان طوری که در انقلاب و جنگ تحمیلی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فریدون عباسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
مردم در انتخابهایشان بیشتردقت کنند.اصل برجام که از92 پایه گذاری شدوشما همون رو میخوان زنده کنید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی