تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نبیه بری: عرب‌ها تحریم اسرائیل را شکسته و در‌های خود را به روی لبنان بسته‌اند!

رئیس پارلمان لبنان گفت که کشورش در حالی با تحریم از سوی کشور‌های عربی مواجه است که رژیم اشغالگر اسرائیلی توانسته تحریم و محاصره علیه خود را بشکند.

کد خبر: ۱۱۶۴۸۴
۱۰:۵۱ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

نبیه بری: عرب‌ها تحریم اسرائیل را شکسته و در‌های خود را به روی لبنان بسته‌اند!

دیدارنیوز ـ به نوشته روزنامه عربی۲۱، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع‌رسانی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، او در دیدار با ژوزف القصیفی، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور و برخی از اعضای این اتحادیه در بیروت گفت: آیا منطقی است که باور کنیم دشمن اسرائیلی به شکلی که این روز‌ها اتفاق می‌افتد، مورد استقبال کشور‌های عربی قرار می‌گیرد در حالی که این کشور‌ها درب‌های خود را به روی لبنان می‌بندند؟

بری اظهار کرد: لبنان هزینه‌های سنگینی را برای اثبات عربیت و هویت خود پرداخت کرده و بله لبنان اکنون در محاصره است.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه ضمن ابراز تاسف از شرایط معیشتی و اقتصادی دشواری که در این کشور به وجود آمده گفت: لبنان در نیمه شب قرار داشته و سکوت میان ما حاکم است، ما در داخل با هم همسایه هستیم؛ اما با هم گفتگو نمی‌کنیم و برای اینکه به راه‌حل‌هایی برسیم باید با هم گفتگو کنیم، نباید نظاره‌گر لبنانی‌های در حال سفر و خطرناک‌تر از آن آن‌هایی باشیم که در حال مهاجرت از کشورشان هستند، هرچند که آن‌ها از بابت بحران‌هایی که همه مسؤول آن هستند، در رنج‌اند؛ اما ما باید اعتراف کنیم که لبنان در محاصره قرار دارد.

لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ با بحران اقتصادی شدیدی مواجه است که بانک جهانی آن را یکی از سه بحران اقتصادی بد جهان دانست و این بحران به فروپاشی مالی و معیشتی لبنانی‌ها و گسترش فقر و بیکاری در این کشور منجر شد.

همزمان با این بحران و در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی مستعفی لبنان در انتقاد از جنگ علیه یمن، تنش‌هایی نیز میان لبنان و برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس به وجود آمدند و عربستان ۲۹ اکتبر گذشته سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان خواست، خاکش را ترک کند، در ادامه امارات، بحرین، کویت و دولت مستعفی یمن در حمایت از ریاض اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند و در نهایت قرداحی که اظهاراتش با مخالفت چهره‌هایی، چون نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان مواجه شده بود، مجبور به استعفا شد.

قرداحی گفته بود، نیرو‌های وابسته به انصارالله در یمن در حال دفاع از خود در برابر حملات عربستان و امارات هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
یک مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
نجیب میقاتیِ مزدورودست نشانده !بیا ودرستش کن!@!.تکیه به آل سعودنجات بخش شما نیست،بخداتکیه کنیدودرکنارحزب الله درخانه ی خودباشید@@!.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی