تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

«پیش دبستانی» برای استثنایی‌ها «اجباری» است؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از رشد مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دوسال اخیر خبر داد.

کد خبر: ۱۱۶۲۹۲
۱۴:۴۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

«پیش دبستانی» برای استثنایی‌ها «اجباری» است؟

 

دیدارنیوز: سیدجواد حسینی اظهار کرد: با رویکرد تجمیع خدمات به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، ۱۲مرکز جامع تشخیصی، خدمات توانبخشی و مشاوره در سال گذشته در کشور به بهره برداری رسیده است که اولین مرکز آن سال گذشته در بجنورد افتتاح شد.
وی با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی گفت: در سال جاری و علیرغم شرایط کرونایی پوشش برنامه سنجش به بالای ۹۹درصد رسید که رکوردی بی نظیر در این زمینه ثبت شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش استثنایی تمامی مأموریت‌های آموزش و پرورش عادی را در تمامی حوزه‌های تعلیم و تربیت برعهده دارد و یکی از تخصصی‌ترین سازمان‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش است.
حسینی با بیان این که دو مقطع متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای نیز علاوه بر مقاطع عادی در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد، گفت: علاوه بر این دو مقطع، دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی اجباری و از بدو تولد است.
وی افزود: مخاطبین سازمان آموزش و پرورش استثنایی مخاطبین خاصی هستند که نیازمند خدمات ویژه و تخصص خاص هستند و در حال حاضر ۷گروه تحت پوشش تعلیم و تربیت و توان بخشی آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.
حسینی تصریح کرد: در تمام دنیا تعلیم، تربیت و توان بخشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بین ۵تا ۱۰برابر فرصت، زمان، اعتبار و تخصص بیشتر نیاز دارد.
وی با بیان این که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه ستادی و سطح ادارات کل دارای ساختار خوبی است، گفت: عدم وجود هماهنگی بین بخشی در حوزه معاونت‌های ادارات کل در خصوص آموزش و پرورش استثنایی و لزوم همکاری معاونان با آموزش و پرورش استثنایی یکی از دلایل ایجاد شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در سطح استان‌ها است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح مناطق ۷۶۰گانه آموزش و پرورش استثنایی حلقه مفقوده است و تشکیل این شورا در سطح مناطق می‌تواند جبران کننده این حلقه مفقوده باشد.
حسینی، «توان بخشی» به دانش آموزان استثنایی در کنار تعلیم و تربیت را از ضروریات دانست و گفت: ۷۰۰نیروی توان بخش، خدمات توان بخشی درون مدرسه‌ای به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌نمایند و در سال جاری ۱۰میلیارد تومان اعتبار، برای خدمات توان بخشی برون مدرسه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین در قالب طرح خدمات حمایتی و در ۱۹قلم، کمک هزینه خدمات درمانی با ارزش بیش از ۲۰میلیارد تومان به دانش آموزان استثنایی پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان جهت گیری‌های نظام‌های تعلیم و تربیت پیشرفته دنیا گفت: در نظام‌های تعلیم و تربیت پیشرفته دنیا، توجه ویژه‌ای بر دسترسی امکانات آموزشی برای همه افراد و حرکت به سمت تلفیق و فراگیر سازی با آموزش‌های فردی شده، شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی افزود: «طرح تلفیقی فراگیر» در آموزش و پرورش استثنایی گامی برای حرکت به سمت فراگیر سازی است که این برنامه از زمان اجرا تاکنون ۸۰ برابر رشد داشته است و در حال حاضر نزدیک به ۷۰هزار دانش آموز استثنایی در ۲۱هزار مدرسه عادی پذیرا در حال تحصیل هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی