تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فقیر شدن میلیون‌ها نفر در پی شیوع کرونا

همه گیری کووید-۱۹، ۵۰۰ میلیون انسان را دچار فقر شدید کرده است.

کد خبر: ۱۱۶۲۸۸
۱۴:۲۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

فقیر شدن میلیون‌ها نفر در پی شیوع کرونا

 

دیدارنیوز: گزارش سازمان جهانی بهداشت با همکاری بانک جهانی حاکی از آن است: هزینه های خدمات درمانی ناشی از همه گیری کروناویروس موجب شد که سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در جهان دچار فقر شدید شوند.
طبق اعلام این دو سازمان جهانی همه گیری کووید-۱۹، نابرابری های جهانی را در روند دسترسی به مراقبت های بهداشتی تشدید کرده است. همچنین موجب بروز شدیدترین بحران اقتصادی از دهه ۱۹۳۰ شد و در نهایت، دستیابی به خدمات و مراقبت های بهداشتی را برای مردم سخت تر کرد.
"تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: تمامی دولتها باید فورا تلاش‌ها برای اطمینان از دسترسی شهروندان به خدمات بهداشتی را از سر گرفته و این اقدامات را تسریع کنند.
وی افزود: این به معنای تقویت هزینه‌های عمومی در بخش حمایت‌های بهداشتی و اجتماعی و افزایش تمرکز بر سیستم‌های مراقبت بهداشتی اولیه است که بر اساس آن، مراقبت‌های ضروری در مراکز نزدیک به محل سکونت افراد ارائه داده می شود.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: باید نظام سلامت به میزانی تقویت شود که بتوان با همه گیری بعدی مقابله کرد و همچنین در مسیر پوشش همگانی سلامت قرار گیریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی