تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

طالبان خواستار به رسمیت شناخته شدن از سوی چین شد

سخنگوی طالبان از کشور‌های جهان به‌ویژه چین خواست که دولت طالبان را به رسمیت بشناسند.

کد خبر: ۱۱۶۲۳۲
۱۰:۱۵ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

طالبان

دیدارنیوز - به نقل از آناتولی، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در مراسمی در کابل پایتخت افغانستان که وانگ یو، سفیر چین در کابل نیز در آن حضور داشت، گفت: از چین می‌خواهیم برای به رسمیت شناختن طالبان اقدامی انجام دهد.

وی افزود: ما خواهان برقراری روابط حسنه با تمامی کشور‌ها از جمله چین بر اساس احترام متقابل هستیم، چین یکی از کشور‌های مهم منطقه برای افغانستان است.

مجاهد تصریح کرد: طالبان شرایط به رسمیت شناخته شدن به عنوان حکومت رسمی را دارد و اکنون دیگر کشور‌ها باید ما را به رسمیت بشناسند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما قصد دخالت در امور دیگر کشور‌ها را نداریم و اجازه نمی‌دهیم دیگران در امور داخلی ما دخالت کنند.

سفیر چین در کابل نیز گفت: پکن برای بهبود وضعیت سیاسی و انسانی در افغانستان با طالبان همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چین از آمریکا خواسته است تا دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند تصریح کرد: در شرایط کنونی افغانستان برای دستیابی به استقلال واقعی و بهبود وضعیت سیاسی، نیازمند حمایت جامعه جهانی است.

جامعه جهانی خواهان تشکیل یک حکومت فراگیر، آزادی اشتغال زنان و تحصیل دختران در افغانستان است تا طالبان را به رسمیت بشناسد.

طالبان این خواسته‌های جامعه جهانی را مداخله در امور داخلی افغانستان می‌داند.

گرچه حدود ۳.۵ ماه از اعلام دولت موقت طالبان در ماه سپتامبر سپری می‌شود، اما هنوز هیچ کشوری به طور رسمی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی