تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

گرانی محافل سیاسی اسرائیل از ماجراجویی‌های احتمالی بنت پس از ناکامی در داخل

اوضاع بد سیاسی رژیم صهیونیستی بخصوص در سایه چالش‌های امنیتی و تهدیدات نظامی جبهه‌های مختلف، تصمیمات در حوزه سیاست خارجی را تحت تاثیر قرار داده است تا جایی که بسیاری از محافل حزبی و داخلی رژیم از اتخاذ رویکرد‌های خطرناک و پرهزینه توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نشان دادن اینکه او قوی است نه ضعیف؛ همانطور که دشمنانش در عرصه داخلی رژیم می‌گویند، نگران هستند.

کد خبر: ۱۱۶۱۶۹
۱۱:۲۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

نفتالی بنت

دیدارنیوز - به نقل از عربی ۲۱، ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم به طور جدی یک گزینه امنیتی را برای مقابله با چالش‌های خارجی در نظر می‌گیرد، اما مشکل اینجاست که وی برای اتخاذ یک تصمیم مهم حمایت مردمی را ندارد.

یعکوف باردوغو، نویسنده روزنامه اسرائیل الیوم در یادداشتی نوشت، بنت که شش کرسی در کنست دارد مدتهاست می‌ترسد که حمایت‌ها از وی کمرنگ شده و در مقابل حمایت‌ها از جناح راست مخالف او بیشتر شود و این بدین معناست که او رویایش در دستیابی به مشروعیت عمومی گسترده را از دست می‌دهد و شاید متوجه شود که پس از آن نخست وزیر باقی نخواهد ماند و باید منتظر شود قدرت به یائیر لاپید، نخست وزیر دوره‌ای رژیم صهیونیستی و جناح چپ منتقل شود و اثری از رهبری او باقی نمی‌ماند.

وی افزود، این بدین معناست که بنت آرای راستگرا‌ها و حمایت آن‌ها را از دست می‌دهد و احتمال دارد بار دیگر و برای همیشه حقش را از دست بدهد، اما نگرانی رژیم صهیونیستی از این بابت است که ضعف بنت روی عملکرد نهاد نظامی تاثیر بگذارد.

بدتر از آن این احتمال است که بنت وارد یک روند سیاسی شود، اما در نهایت ثمره این اقدام را شخص دیگری ببرد به این صورت که ممکن است یک کشور عربی دیگر به لیست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اضافه شود و این یعنی برتری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم و شاید لاپید نه بنت.

محافل صهیونیستی که بر عملکرد نخست وزیر نظارت دارند، معتقدند، تنها مشکل او این است که بدون برخورداری از حمایت عمومی کار می‌کند و حجم واکنش تندی را که از نهاد نظامی دریافت خواهد کرد، ارزیابی نمی‌کند. اما ظاهرا چشم طمع دارد که عامل منحصر به فرد دستورکار‌های امنیتی، رسانه‌ای و سیاسی اراضی اشغالی باشد. از طرفی هم صهیونیست‌ها چنین ارزیابی می‌کنند که بنت بدون حمایت مردمی و داشتن پایگاهی باثبات و مشروع به سمت بر پا کردن طوفان در خاورمیانه حرکت خواهد کرد چرا که دیدگاه سیاسی استراتژیک ندارد.

نکته پایانی این است که بنت که بدون گذاشتن کوچکترین تاثیری در عرصه سیاست خارجی در ناامیدی به سر می‌برد، احتمالا در تلویزیون خواهد دید که چگونه لاپید، نخست وزیر آینده که از حمایت گسترده مردمی برخوردار است، تاریخ را خواهد ساخت در این حالت بنت به گوشه‌ای رانده و از مرحله بی مبالاتی وارد مرحله "جنون بزرگنمایی" خواهد شد. او متوجه خواهد شد که ظرف یک سال و نیم بدون اینکه میراث قابل توجهی برجای بگذارد، کنار گذاشته شد، اما از سوی دیگر نگرانی‌هایی در گزارش‌های اطلاعاتی بابت این مساله وجود دارد که بنت با دیگر رهبران منطقه چه می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نفتالی بنت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی