تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

آثار باستانی بهانه بود؛ سفر لاپید به مصر دلیل دیگری داشت

منابع آگاه مصری جزئیات مربوط به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مصر را فاش کردند.

کد خبر: ۱۱۶۱۳۰
۱۹:۳۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

آثار باستانی بهانه بود؛ سفر لاپید به مصر دلیل دیگری داشت

دیدارنیوز - به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، منابع آگاه مصری اعلام کردند، مسئولان این کشور از طرح یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تحویل تعدادی از آثار باستانی که به صورت غیرقانونی از مصر خارج شده بود در مراسمی سیاسی و رسمی استقبال نکردند و ترجیح دادند که چنین اقداماتی همان روش معمول خود را از طریق کمیته‌های فنی مشترک میان دو طرف طی کند نه اینکه از طریق برگزاری مراسم رسمی سیاسی انجام شود.

این منابع احتمال دادند که هدف رژیم صهیونیستی از این طرح، علنی کردن اقدامات مربوط به عادی سازی روابط میان مصر و این رژیم بوده باشد؛ مسئله‌ای که قاهره همچنان نمی‌خواهد اتفاق بیفتد. مسئولان مصری می‌خواهند بخش بزرگتر روابطشان با همتایان اسرائیلی مخفی بماند چرا که این پرونده در سطح مردمی برای مصر حساسیت دارد.

لاپید و اعضای دولت کنونی رژیم صهیونیستی می‌خواهند طی دوره کنونی سفرهایشان به قاهره افزایش یابد تا روابط با قاهره رنگ عادی سازی به خود بگیرد و از تماس‌های کنونی میان تل‌آویو و تعدادی از دولت‌های عربی برای عادی سازی روابط حمایت شود.

یک منبع دیگر نیز اعلام کرد که هدف اصلی سفر لاپید به مصر سوء تفاهمی بود که که اتفاق افتاده بود و منجر به تعویق سفر عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور به اراضی اشغالی شده بود که قرار بود ماه میلادی گذشته انجام شود. دلیل آن مسائل مربوط به معامله تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس بود.

مسئولان مصری به لاپید اعلام کردند که اگر به ادامه تماس‌ها درباره آتش‌بس در غزه و عدم تشدید اوضاع توسط گروه‌های فلسطینی تمایل دارد تسهیلات فوری را درباره افزایش میزان ورود کالا‌ها به غزه و فعالیت‌های تجاری با غزه ارائه کند.

لاپید پنجشنبه در پایان سفرش به قاهره دیدار جداگانه‌ای را با عباس کامل برگزار کرد. وی در توییتی اعلام کرد که با عباس درباره مسائل سیاسی و اوضاع نوار غزه و افزایش همکاری برای حفظ ثبات منطقه‌ای صحبت کرده است.

لاپید همچنین در نشستی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره طرح اقتصاد در مقابل امنیت و مقابله با گروه‌های "تروریستی" و بی‌ثباتی در منطقه بحث و گفتگو کرد. دو طرف همچنین درباره پرونده اسرای اسرائیلی صحبت کردند. لاپید نقش محوری مصر در این باره را ستود. در این دیدار همچنین درباره مسئله فلسطین و اقداماتی که دولت اسرائیل برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین و کمک به حل چالش‌های اقتصادی اتخاذ کرده، صحبت شد.

لاپید اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مایل است صلح میان این رژیم و مصر در زمینه‌های غیرنظامی مثل اقتصاد، انرژی، کشاورزی و تجارت تقویت شود. لاپید در پایان دیدار با سیسی گفت: مصر شریکی استراتژیک و دارای اهمیت ویژه‌ای برای اسرائیل است. هدف ما تقویت روابط با مصر در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصاد است و باید به خاطر صلح میان مردم دو طرف تلاش کنیم. نقش سیسی در منطقه و روابط میان ما دارای ابعاد تاریخی است.

لاپید قبل از برگزاری دیداری با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کاخ التحریر ۹۵ اثر باستانی سرقت شده را به وی تحویل داده بود.

منبع: ایرنا
برچسب ها: اسرائیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی