تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.

آیت‌الله سیستانی، فرستاده سازمان ملل را به حضور نپذیرفت

کمیته مسئول برگزاری تظاهرات و تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات عراق اعلام کرد که مرجع عالیقدر شیعیان با درخواست رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) برای دیدار با ایشان مخالفت کرده است.

کد خبر: ۱۱۶۱۱۰
۱۲:۵۹ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

آیت‌الله سیستانی

دیدارنیوز - به نقل از المعلومه، کمیته برگزار کننده تظاهرات و تحصن‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی دهم اکتبرعراق اعلام کرد که جنین هنیس پلاسخارت، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) در سفر اخیر خود به شهر نجف خواستار دیدار با آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان شده بود، اما ایشان، وی را به حضور نپذیرفته است.

این کمیته تاکید کرد: امتناع مرجعیت از ملاقات با نماینده بدنام سازمان ملل پلاسخارت "شرور و دورو"، موضع عجیبی نیست، چراکه این مرجعیت همیشه ما را به اتخاذ چنین مواضع تاریخی در تاریک‌ترین و حساس‌ترین لحظات عادت داده است.

کمیته برگزار کننده تظاهرات عراق در ادامه از دیگر گروه‌ها، طرف‌ها و رهبران سیاسی عراق خواست که با تبعیت از مرجعیت عالیقدر دینی از دیدار با پلاسخارت خودداری کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است: رؤسای سه‌گانه (ریاست جمهوری، نخست‌وزیری، ریاست پارلمان) چیزی جز "حلقه‌های مسموم در کمین ملت عراق نیستند و درصدد ربودن آینده، اصول و فرهنگ این مردم هستند، بنابراین عدم تجدید دوره آن‌ها به یک خواسته اساسی و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است. "

این کمیته همچنین بر حفظ مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و همکاری با دستگاه‌های امنیتی عراق تاکید کرد.

پلاسخارت اخیرا به نجف سفر و با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر درباره انتخابات این کشور رایزنی کرده بود.

پلاسخارت پس از اعلام نتایج انتخابات عراق و اعتراض گروه‌های شیعه به آن موضعی را اتخاذ کرد که مورد انتقاد طرف‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی