تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش:

کاهش گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی نگران‌کننده است

News Image Lead

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آینده مهندسی در کشور وابسته به انتخاب رشته ریاضی توسط دانش آموزان بااستعداد و برتر است، از کاهش گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی ابراز نگرانی کرد.

کد خبر: ۱۱۶۱۱
۱۵:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - عبدالرسول عمادی در مورد میزان افزایش گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی و راهکار موجود برای متعادل کردن این وضع گفت: علت افزایش گرایش رشته تجربی این بوده است که در حوزه مهندسی و آموزش‌های نیروی انسانی اشتغال جامعه کاهش پیداکرده است و طبیعتاً رشته پزشکی در ایران جاذبه خاص خود را دارد و برای دانش‌آموزان رشته شیرینی است به همین دلیل جمعیت بسیار زیادی از بچه‌ها به رشته پزشکی هجوم می‌آورند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با ادامه این وضع در آینده با شمار بالایی از پزشکان مواجه هستیم بنابراین باید تلاش شود تا درصد ورود دانش آموزان به سایر رشته‌ها افزایش یابد.

عمادی افزود: خوشبختانه این اتفاق در گرایش به رشته انسانی در حال وقوع است که اکنون افزایش گرایش دانش‌آموزان به رشته انسانی را شاهد هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ وی با اشاره به افزایش جذب دانش آموزان به رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: امیدواریم این روند از گرایش به رشته تجربی بکاهد اما نگرانی برای رشته ریاضی داریم زیرا گرایش به این رشته بسیار پایین است و این در حالی است که آینده مهندسی در کشور وابسته به انتخاب این رشته توسط دانش آموزان با استعداد و برتر دارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی