تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مرعشی: مردم دیگر توجهی به سیاست ندارند

حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در مورد ناامیدی در احزاب اصلاح طلب گفت: هیچ یأس و ناامیدی اصلاح‌طلبان را فرا نگرفته است. بلکه کاهش کارآمدی نظام‌های اداری و اقتصادی کشور و ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها کشور را تحت تاثیر قرار داده و شرایط را برای مردم سخت کرده است. بسیاری از اقشار جامعه به خصوص قشر متوسط دغدغه امروزشان سیاست نیست بلکه دخل و خرج زندگی‌شان است.

کد خبر: ۱۱۵۹۷۹
۱۶:۱۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

مرعشی

دیدارنیوز: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اعتراضات مردمی طی سال‌های متمادی در جمهوری اسلامی بحث شده است، علیرغم اینکه به صراحت در قانون اساسی جزو حقوق ملت ذکر شده است، دولت‌ها این حق را به رسمیت نمی‌شناسند. اگر تجمعات مردمی در یک فضای مسالمت‌آمیز مدیریت شود و مسئولان این دغدغه‌ها را جدی و راهکاری برای آن‌ها ارائه کنند بسترخوبی برای ایجاد همکاری‌های بین ملت و دولت ایجاد می‌شود.

حسین مرعشی، در پاسخ به سوالی در خصوص یأس و ناامیدی در احزاب اصلاح‌طلب و همچنین ناامیدی حاکم در جامعه گفت: هیچ یأس و ناامیدی اصلاح‌طلبان را فرا نگرفته است. بلکه کاهش کارآمدی نظام‌های اداری و اقتصادی کشور و ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها کشور را تحت تاثیر قرار داده و شرایط را برای مردم سخت کرده است. بسیاری از اقشار جامعه به خصوص قشر متوسط دغدغه امروزشان سیاست نیست بلکه دخل و خرج زندگی‌شان است و در چنین شرایطی مردم توجه پررنگی به ساختار و سیاست‌ها ندارند، مردم از ناکارآمدی سیستم‌های اقتصادی ایران به شدت متأثر و نگران هستند و جای امید را به یأس داده‌اند که این مسأله فراگیر است و تنها به اصلاح‌طلبان مربوط نیست بلکه به کل جامعه ربط پیدا کرده است امیدوارم مسئولان دولت سیزدهم که قوای سه‌گانه را با خود به همراه دارند، با تدابیر و راهنمایی رهبر معظم انقلاب بتوانند این شرایط را تغییر دهند، در غیر اینصورت طبیعتا کشور و نظام جمهوری اسلامی ضربه خواهد خورد.

وی ادامه داد: چند مسأله باید با هم اتفاق بیفتد. یک، گشایش در روابط خارجی تا با نیات و اهداف خود در روابط خارجی و مذاکرات احیای برجام، بتوانند خواسته‌های به حق خود را به کشور‌های غربی بقبولانند و نشان دهند که دولت سیزدهم متعهد است مشکلات بین‌المللی ایران را حل کند. حتی با ابزار‌هایی که خود آقای رئیسی به مردم قول داده است، مثل همکاری با شرق بتوانند بر مشکلات فائق آیند. گام دیگر ایجاد فضا برای فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که بتوانند کار خود را انجام دهند. درست است در ترکیب کلی دولت فاصله زیادی را می‌بینیم، اما می‌توانند در همین دولت فضا را برای فعالان اجتماعی و سیاسی باز کنند تا خود مردم به صحنه بیایند و جای خالی یک دولت کارآمد را پر کنند.

مرعشی در خصوص اعتراضات مردمی در شهر‌های مختلف گفت: اعتراضات مردمی طی سال‌های متمادی در جمهوری اسلامی بحث شده است، علیرغم اینکه به صراحت در قانون اساسی جزو حقوق ملت ذکر شده است، دولت‌ها این حق را به رسمیت نمی‌شناسند. اگر تجمعات مردمی در یک فضای مسالمت‌آمیز مدیریت شودو مسئولان این دغدغه‌ها را جدی و راهکاری برای آن‌ها ارائه کنند، بستر خوبی برای ایجاد همکاری‌های بین ملت و دولت ایجاد می‌شود و برای پایان دادن به یأس و ناامیدی‌ها این شکاف را ترمیم می‌کند.

دبیرکل حزب کارگزاران در خصوص آخرین وضعیت حزب کارگزاران تصریح کرد: حزب کارگزاران بعد از اینکه آقای کرباسچی دیبرکلی حزب را نپذیرفتند، شورای مرکزی‌اش مسئولیت را به من واگذار کرد. امروز در شورای مرکزی مشغول بررسی ساختار حزب هستیم و حدود یک ماه این بررسی‌های فنی طول می‌کشد تا حزب با ساختار جدید مستقر شود و اهدافش دنبال خواهد شد.

برچسب ها: کارگزاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
مردم به سیاست توجه دارند و خوب هم میفهمند اگر به سیاست توجه نداشتند تودهنی محکم انتخابات به طیف خاصی زده نمیشد . اگه به سیاست توجه نداشتند بازار تحت تاثیر مذاکرات نوسان نمی یافت و ده ها دلیل دیگر . چون دیگر کسی بعضی اقایان را داخل ادم حساب نمیکند نباید گفت مردم به سیاست توجه ندارند مردم می دانند چه کسی دلسوزشان است و چه کسی دنبال بازیهای باندی و قبیله ایست . برای مردم این جناح و ان جناح هم فرق نمیکند هرکسی که دل برای اسلام و ایران و مردم بسوزاند از هر طیفی روی چشم مردم جای دارد و همگان دربست مخلصش هستند اما چه کنیم با کسانی که خود را قیم مردم می دانند مردم را رعیت خود میپندارند و توقع دارند هر زرت و پرتی میکنند مردم دنبال حرف انها راه بیفتند . دیگر دوران گرد وخاک راه انداختن و در پس گرد خاک حزبی و جناحی قایم شدن گذشته . اداره امور مردم مرد میخواهد نه نامرد !
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی