تیتر امروز

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران "پاسخ" خواهیم داد/ بایدن: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

مخبر جانشین خود را انتخاب کرد؛ نوروزی و وعده ۵۰ میلیون دز واکسن

بالاخره بعد از گذشت ۱۰۰ روز از معاون اولی محمد مخبر در دولت رئیسی، عارف نوروزی مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر،سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام هم شد. تا شاید او سرانجام وعده ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا را رقم بزند!

کد خبر: ۱۱۵۹۷۴
۰۹:۴۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

مخبر جایگزین خود را انتخاب کرد؛ عارف نوروزی عمل کننده به وعده ها؟

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: آذر، ماه پر برکتی برای عارف نوروزی بود او که تا همین چند ماه پیش خود را به صندلی مدیر عاملی ایران خودرو نزدیک می‌دید، در نهایت به سرپرستی ستاد اجرایی فرمان امام منصوب شد؛ نوروزی چهره نام آشنای حوزه خودرو که سابق بر این عضو هیأت مدیره و قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه صنعتی و عضو هیأت مدیره شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بود؛ بیش از ۱۰ روز پیش به بنیاد برکت رفت و حالا قرار است سکان ستادی را بر عهده بگیرد که وعده‌های عمل نشده زیاد دارد که مهمترین آن همان قول معروف محقق نشده مخبر در زمینه واکسن برکت است!

عارف نوروزی کیست؟

عارف نوروزی یکی از فعالان سیاسی، اقتصادی و مدیریتی است سابق بر این عضو هیأت مدیره گروه توسعه اقتصادی تدبیر و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری تدبیر بوده است.

همچنین او عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری سمند، عضویت در هیأت مدیره شرکت بیمه پارسیان و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت‌های گروه حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سازمان بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و قائم مقام مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر سوابق او است.


بیشتر بخوانید: پیش خرید واکسن‌های ایرانی؛ دستور رئیسی و ماجرای پربرکت!


چرا ایران خودرو نه؟

شهریور ۱۴۰۰ وقتی کابینه ابراهیم رییسی سر جای خود نشستند زمزمه تغییر در پست‌های مهم نقل هر مجلسی شد که سهم بخش اقتصادی و در راس آن‌ها شرکت‌های غول خودروسازی بیشتر از بقیه بود؛ از این رو وقتی صحبت از تغییر مدیران این شرکت‌ها شد افراد احتمالی در تیتر رسانه‌ها قرار گرفتند؛ مانند جواد نجم‌الدین، مدیرعامل اسبق ایران خودرو؛ محمدرضا سروش، مدیرعامل اسبق گروه بهمن و سایپا؛ عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو؛ منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و در این میان دو نام دیگر نیز مطرح شد؛ مهدی زین الدین داداشی و عارف نوروزی که به نظر می‌رسید از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو نوروزی را برای رسیدن به صندلی ریاست نسبت به گزینه‌های دیگر محتمل‌تر می‌دانستند، چرا که وی او در همان روز‌هایی که بازار شایعات داغ بود از یکی از این دو خودروساز بزرگ بازدید کرد و از نزدیک در جریان کار قرار گرفت و همین حرکت سبب شد تا عارف نوروزی جدی‌ترین و شاید اصلی‌ترین گزینه برای هدایت یکی از دو خودروساز بزرگ کشور باشد، اما این اتفاق نیافتاد و نوروزی در آن سمت قرار نگرفت.

در همان زمان نوروزی نسبت به انتشار خبر‌هایی مبنی بر رفتن او به ایران خودرو یا سایپا عکس العمل نشان داد و در اطلاعیه‌ای از سایت اسب بخار خواست درباره مطلبی با تیتر"عارف نوروزی به جاده مخصوص نزدیک‌تر شد" روشنگری کند و در نامه‌ای نوشت: محتوای این مطلب درباره اینجانب، تنها گمانه‌زنی بوده و به هیچ‌وجه پایه و اساس درستی ندارد، هیچ مقام مسئولی درخصوص قبول مسئولیت در شرکت‌های خودروسازی به اینجانب پیشنهادی نداده است و در نهایت گفته بود که بنده نه در روز‌های اخیر و نه حتی در چند سال گذشته، بازدیدی از هیچ شرکت خودروسازی نداشته‌ام."

همه این عوامل دست به دست هم داد تا رفتن نوروزی به جاده مخصوص منتفی تلقی شود و رسانه‌ها نام او را از لیست احتمالی خارج کنند.


بیشتر بخوانید: دز سوم واکسن کرونا؛ چه واکسنی و چه زمانی باید تزریق شود؟


خواسته مخبر از نوروزی ...

مخبر در ابتدای حکمی که برای حضور نوروزی زده از صحبت‌های مقام معظم رهبری وام گرفته و نوشته مبنای تاسیس بنیاد برکت دستور مقام معظم رهبری خطاب به رییس ستاد بوده که فرمودند:"در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده است. مثلا مشکلات هزار روستا را حل کنید. چقدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود، این دستگاه را برای این کار آماده کنید."

و در ادامه این حکم مخبر روی این موضوع تاکید کرده است که با استفاده از نقش محوری بنیاد برکت، در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مانند توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، طرح‌های زیر بنایی و فرهنگی، خدمات سلامت الکترونیک و خدمات بانکی و بیمه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اقدام کنید و لازم است که در تحقق این ماموریت خطیر از توان علمی و تجربی نخبگان، کارآفرینان، مدیران و کارشناسان کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و زمینه تحقق بخشی از منویات متعالی مقام معظم رهبری و برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را فراهم شود.

البته این تنها بخشی از حکم مخبر بود او در ادامه سعی کرده با تعریف و تمجید از نوروزی و اشاره به سابقه او در سمت‌هایی نظیر قائم مقام ارشد مدیر عامل و عضو هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، عضو هیات مدیره بانک پارسیان، بیمه پارسیان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، گروه اقتصادی تدبیر، سرمایه گذاری پارسیان، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت‌های گروه حمل و نقل بنیاد مستضعفان و رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انتخاب او را شایسته و بایسته تلقی کند و البته در آخر هم روی این موضوع تاکید دارد که از نوروزی انتظار می‌رود اقدامات بنیاد برکت بیش از پیش گسترش یابد.


کدام وعده‌ها قرار است محقق شود؟

در سابقه فعالیت پنج ساله بنیاد برکت آمده که این مرکز از بدو تاسیس تاکنون موفق به اجرای ۱۴۰ طرح توانمند سازی اقتصادی از طریق مشارکت با کارآفرینان، احداث ۴۰۸ مدرسه، ساخت ۳۰۶ مسجد و حسینیه، ۱۱۱ پروژه برق رسانی و ۲۸۴ پروژه آبرسانی روستایی، احداث ۳۶۰ کیلومتر جاده و ساخت ۹۵۰ واحد مسکن برای محرومان شده است؛ این دستاورد در پنج سال قابل تقدیر است و به نظر می‌رسد و ما هم امیدواریم که نوروزی بتواند موانع زدایی کند و راه‌های تسهیل همه این خدمات برای مردم هموار شود.

اما حالا که نوروزی علاوه بر مدیر عاملی گروه توسعه اقتصادی ندبیر که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است، سرپرستی این ستاد را هم در دست دارد و  در روز‌های حساس کنونی که کرونا هر روز با جهش‌های عجیب مردم را غافل گیر می‌کند این انتظار از او وجود دارد که در لابه‌لای برق رسانی و ساخت مدرسه، مسجد و حسینیه و دیگر خدمات بنیاد برکت تکلیف ۵۰ میلیون دز واکسن برکتی که مخبر قول آن را داده بود را هم مشخص و در یک روشنگری عمومی تاریخ و زمان دقیق برای تحویل واکسن‌ها را هم اعلام کند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی