تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عیدی امسال کارگران و کارمندان چقدر است؟

میزان حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری به ترتیب برابر با دو برابر و سه برابر حذاقل دستمزد آن‌ها خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۵۹۰۵
۱۶:۵۲ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

 

عیدی امسال کارگران و کارمندان چقدر است؟

 

دیدارنیوز: با احتساب حداقل و حداکثر دریافتی کارگران در سال جاری، حداقل عیدی دریافتی آن‌ها به ترتیب پنج میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان است. این مبلغ برابر با حداکثر عیدی سال گذشته است. همچنین حداکثر عیدی و پاداش در سال جاری هفت میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان است. این رقم معمولا با حقوق بهمن یا اسفند واریز می‌شود.

رقم عیدی و پاداش واریزی برای کارگران مطابق قانون کار، برای هرکارگر نسبت به یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد او است. ضمنا اگر کارگری کمتر از یک سال کار کرده باشد، میزان دریافتی او به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت مدت کار او در سال حساب می‌شود.

گفتنی است، اگر در کارگاهی مطابق عرف مبلغی بیشتر از موارد مذکور واریز شود، همان مبلغ معتبر خواهد بود. ضمن این‌که رقم عیدی سالانه در مجموع باید برابر با یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم باشد.

همچنین در بخشنامه بودجه ابلاغ شده به سازمان‌ها، مبلغ مشخصی برای عیدی کارمندان مشخص نشده است. به نظر می‌رسد این مبلغ برابر با رقم تعیین شده برای شرکت‌های دولتی، یعنی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان باشد.

منبع: کاما پرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی