تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تکذیب گفتگو در مورد مسائل موشکی و منطقه‌ای در دولت روحانی

در پی انتشار گزارشی مبنی بر گفتگوهای فرابرجامی دولت حسن روحانی با کشورهای 5+1 در مورد مسائل موشکی و منطقه‌ای یک مقام آگاه نزدیک به این دولت به شدت این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

کد خبر: ۱۱۵۶۰۰
۱۱:۰۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

روحانی مذاکرات موشکی

دیدارنیوز: در پی طرح ادعایی مبنی بر موافقت دولت سابق با گفتگو‌های فرابرجامی در خصوص مسائل منطقه‌ای و موشکی در فرایند مذاکرات با ۱+۵ از سوی یکی از رسانه‌ها، یک مقام آگاه نزدیک به این دولت این ادعا را به کلی عاری از صحت دانست.

 این منبع نزدیک به دولت تدبیر و امید، ضمن تکذیب این ادعا به خبرنگار ایلنا، گفت: تمام مراحل مذاکرات انجام شده در زمان دولت تدبیر و امید، در اتاق‌های شیشه‌ای و در معرض توجه کامل افکار عمومی انجام شده و طرح چنین ادعا‌های بی‌پایه‌ای نه فقط برای سیاسیون که حتی برای عامه مردم هم باورپذیر نیست. 

وی یکی از افتخارات دولت‌های یازدهم و دوازدهم را شفافیت کامل در مذاکرات هسته‌ای دانست و عنوان کرد: بر خلاف ادوار پیشین که معمولا مذاکرات پشت در‌های بسته و با کمترین نمود رسانه‌ای انجام می‌شد، در دوره تدبیر و امید، مذاکرات با شفافیت کامل و اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه پیش رفت. 

این چهره نزدیک به دولت سابق با بیان اینکه آنچه که باید مورد قضاوت قرار بگیرد، متن برجام است، خاطرنشان کرد: متن برجام امروز در دسترس همه مردم قرار دارد و روشن است. علاوه بر آن تمام مراحل مذاکرات چه در فرایند مقدمات احیا مذاکرات در سال ۹۲ و توافق موقت و چه مرحله توافق نهایی و اجرایی شدن برجام و چه در ۶ دور مذاکره اخیر برای احیای برجام با جزئیات و شفافیت به اطلاع مردم رسیده و وزیر سابق امور خارجه نیز با ارائه گزارشی مبسوط و با جزییات کامل به مجلس شورای اسلامی جای هیچ ابهامی را در مذاکرات و توافقات انجام گرفته باقی نگذاشته است و براساس تمامی مستندات منتشر شده در هیچ کجای مذاکرات یا حتی رایزنی‌های پیش از مذاکرات، کلامی فراتر از مسائل هسته‌ای مورد گفتگو قرار نگرفته است و طرح هر گونه ادعا خلاف این روند، قطعا کذب محض است. 

وی ادامه داد: عجیب اینکه این ادعای واهی از سوی رسانه‌ای مطرح شده که به طور غیررسمی منتسب به مرجعی است که در تمام مراحل مذاکرات نه تنها کاملا در جریان تحولات بوده بلکه جزء ارکان تصمیم‌ساز به شمار می‌آمده است. روشن است که چنین ادعایی نه از سوی مردم باورپذیر است و نه کمکی به مذاکرات فعلی می‌کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانکه بار‌ها پیش از این بیان شده، مذاکرات هسته‌ای چه در مرحله اول که منتهی به انعقاد برجام شد و چه در مرحله دوم برای احیا برجام که به دلایلی به نتیجه نرسید، حاصل تلاش و همبستگی مجموعه حاکمیت به شمار می‌آید و هر گونه تقلا برای القای مخالفت با روند یا نتیجه مذاکرات از سوی افراد یا مراجعی که در تمام مراحل مذاکرات در جریان روند بودند و در ریزِ تصمیم‌سازی‌ها مشارکت داشتند، غیرقابل قبول است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی