تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

باقری کنی: ایران متن پیشنهادی خود را به گروه ۱+۴ تحویل داد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران متن پیشنهادی خود در را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای را به هیات‌های عضو گروه ۱+۴ تحویل داده است.

کد خبر: ۱۱۵۵۷۲
۱۳:۲۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

 

باقری کنی: ایران متن پیشنهادی خود را به گروه ۱+۴ تحویل داد

 

دیدارنیوز: «علی باقری کنی» در گفتگو با خبرنگاران ایرانی مستقر در وین اظهار داشت: امروز چهارمین روز گفتگو‌ها را در وین آغاز کردیم. در طول روز‌های گذشته هیات جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر هیات‌هایی که عضو گروه ۱+۴ هستند نشست‌های متعددی را به صورت دوجانبه و چندجانبه با هرکدام از هیات‌ها برگزار کرده است.

این دیپلمات کشورمان بیان داشت: در این نشست‌ها ما دیدگاه‌های خودمان را در مورد موضوعات محوری و اصلی این دور از گفتگو‌ها به ویژه موضوع لغو تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه طرح کردیم و شاخص‌ها و ملاک‌هایی که برای بیان مواضع خودمان لازم بود با آن‌ها درمیان گذاشتیم. آن‌ها هم در این زمینه سووالاتی را مطرح می‌کردند و ابهام‌هایی داشتند که در این نشست‌ها تلاش شد تا این ابهام‌ها رفع و به سئوالات آن‌ها پاسخ داده شود.

باقری کنی افزود: بر همین اساس ما دیشب دو سند را در اختیار طرف مقابل قرار دادیم. سند اول دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع لغو تحریم‌ها و همینطور سند دوم در مورد موضوع اقدامات هسته‌ای ایران در اختیار طرف مقابل قرار گرفت. قاعدتا طرف مقابل باید این اسناد را بررسی و آمادگی لازم را برای گفتگو‌ها و مذاکرات جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد متن‌های ارائه شده کسب کند، اما نکته مهم این است که این گفتگو‌ها دارای آثار متنوع و متعدد بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه بازیگران دیگری که خارج از عرصه این گفتگو‌ها هستند یا به طور مستقیم با به واسطه برخی از بازیگران داخل گفت‌وگوها، تلاش می‌کنند در روند گفتگو‌ها اخلال ایجاد کنند و مسیر دستیابی به توافق و مسیر گفتگو‌های سازنده را دچار اخلال کنند، بیان داشت: من دیروز در جلسه با نمایندگان مختلف هیات‌های ۱+۴ هشدار دادم که باید تلاش بشود اجازه ندهیم که نگاه و رویکرد بازیگران خارج از گفتگو‌ها روی روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما امیدواریم که بعد از ارائه پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران به طرف مقابل آن‌ها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفتگو‌های جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده ست، برسند.

باقری کنی گفت: ما به طرف مقابل اعلام کردیم که برای ادامه گفتگو‌ها آمادگی داریم. در وین هستیم که گفتگو‌ها را ادامه دهیم. قاعدتا آن‌ها نیاز دارند که اسنادی را که ما در اختیار آن‌ها قرار دادیم بررسی کنند. اگر آن‌ها برای استمرار گفتگو‌ها آماده باشند ما هیچ مانعی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: قاعدتا امروز در تماسی که با آن‌ها داریم و آن‌ها با ما خواهند داشت وضعیت بررسی این اسناد و جدول زمانی در گفتگو‌هایی که بین جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ۱+۴ در وین برگزار می‌شود مشخص خواهد شد.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با هدف لغو تحریم‌ها از روز دوشنبه در وین آغاز شده است.

این مذاکرات که بعد از وقفه‌ای ۵ ماهه آغاز شده است، در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در حال برگزاری است.

همچنین در حاشیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مذاکره کننده، جلسات کارشناسی با موضوع رفع تحریم‌ها را برگزار کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی