تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
فوتبال گیت (۳۳)

هفته هفتم، پیش دربی و احتمال زلزله در جدول

فوتبال عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی در مورد فوتبال باشگاهی ایران که به متن و حواشی لیگ برتر ایران می‌پردازد. در این قسمت او به استقبال هفته هفتم لیگ برتر رفته است.

کد خبر: ۱۱۵۳۰۰
۱۲:۰۷ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

هفته هفتم، پیش دربی و احتمال زلزله در جدول

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: هفته هفتم لیگ برتر باز هم در میانه هفته برگزار می‌شود تا مطالبه فوتبال دوستان برای برگزاری مسابقات در روزهای تعطیل پایان هفته همچنان بی‌پاسخ بماند. در شرایطی که هفته آینده دربی بزرگ پایتخت برگزار می‌شود، پرسپولیس و استقلال باید دیدار ماقبل دربی را برابر دو تیم نفتی لیگ برتر برگزار کنند. استقلال باید پیش از دربی به مصاف شاگردان منصوریان در آبادان برود و پرسپولیس هم در آزادی مقابل نفت مسجد سلیمان صف آرایی می‌کند.

***

اگر درب های ورزشگاه‌ها به روی فوتبالدوستان باز بود، این هفته بارها از ورزشگاه تختی آبادان ندای «نه قرمز، نه آبی، فقط زرد غنایی»هواداران متعصب آبادانی را می‌شنیدیم که با بی توجهی به هیاهوی سرخابی فقط دل در گروی تیم ریشه دار شهر خود دارند. برای آنها نه دربی‌های پایتخت هیجان چندانی دارد و نه به پیراهنی به جز پیراهن برزیلی تیم شهرشان عشق می‌ورزند و بر خلاف استقلال که ممکن است بخاطر دربی کمی جانب احتیاط را رعایت کند، آنها با تمام قوا به میدان خواهند آمد و همین موضوع احتمالا روز سختی را برای شاگردان مجیدی رقم خواهد زد.

از سوی دیگر شاگردان گل محمدی که هفته گذشته پس از مدتها موفق شدند برابر دیدگان هوادارانشان به پیروزی دست یابند این هفته باید در دومین دیدار خانگی پیاپی مقابل تیم زادگاه نفت و فوتبال برود. نفت مسجدسلیمان که چندان شرایط مطلوبی ندارد اما در سال‌های گذشته به قول معروف حکم گربه سیاه پرسپولیس را داشته به طوری که حتی تیم آماده و سرحال پنج سال اخیر پرسپولیس بارها مقابل تیم شهر اولین‌ها امتیاز از دست داده.

باید دید شرایط دربی تا چه حد روی عملکرد سرخابی ها در این هفته تاثیر می‌گذارد و آیا دو تیم نتایج هفته هفتم را قربانی دربی هفته هشتم می‌کنند یا با حداکثر توان به مصاف رقبا خواهند رفت.

اصفهان تشنه، میزبان هم‌نشینان خزر

سپاهان در نقش جهان میزبان تیم سخت کوش و با کیفیت نساجی مازندران خواهد بود.سپاهانی ها به اندازه عطش زاینده رود نیازمند سه امتیاز دیدار برابر شاگردان ساکت الهامی هستند و نساجی مازندران هم در هفته های اخیر نشان داده که به اندازه کشتی گیران آن دیار، چغر و بد بدن است و به سختی شکست می‌خورد. نتیجه این مسابقه خیلی روی معادلات صدر جدول تاثیر گذار خواهد بود و سپاهان اگر بتواند سه امتیاز این دیدار سخت را نصیب خود کند شرایطش در صدر جدول تثبیت می‌شود و البته نساجی هم اگر بتواند در اصفهان شکست را به نویدکیا و شاگردانش تحمیل کند تا نیمه های جدول بالا خواهد آمد و نوید روزهای بهتری را به هوادارانش خواهد داد.

ادامه جاه‌طلبی خطیبی یا سخت‌جانی تارتار؟

در یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته آلومینیوم شگفتی‌ساز در اراک میزبان ذوب آهن است. با توجه به نتایج خوب اراکی‌ها و سرسختی تیمهای تارتار بنظر می‌رسد این دیدار هم از مسابقات خوب هفته هفتم باشد که نتیجه این مسابقه هم در معادلات بالای جدول موثر است. ذوبی‌ها اگر موفق به برتری مقابل آلومینیوم شوند هم‌امتیاز با رقیب خود شده و احتمالا در جدول یکی دو پله بالا بیایند. آلومینیوم هم در صورت پیروزی برابر رقیب و توقف سپاهان می‌تواند در پایان این هفته صدرنشین جدول باشد و خطیبی همچنان به جاه طلبی‌هایش با آلومینیوم ادامه دهد.اگر خطیبی فصل گذشته رفیق نیمه راه اراکی‌ها نمی‌شد شاید امسال حتی شرایط این تیم از وضع فعلی هم بهتر می‌بود و می‌شد حتی نام آلومینیوم را در کنار مدعیان قهرمانی فصل نوشت.

فولاد ـ تراکتور، نبردی برای احیا

حسن ختام هفته هفتم با دیدار فولاد خوزستان و تراکتور خواهد بود، دو تیمی که شروع خوبی در لیگ نداشتند و به تازگی شاهد تغییر کادر فنی بودند. نکونام که جدایی اش از فولاد چندان طولانی نبود دوباره به اهواز و نیمکتی که فصل قبل روی آن می‌نشست بازگشت و تراکتور هم ترک عادت نکرده و به همان سیاق سابق همچنان در حال آزمون و خطا برای هدایت کادر فنی است و این بار این شانس را به زوانیمر سولدوی کروات داده تا سکان دار تیم پرشورها باشد.

امیدواریم این بار مدت همکاری تبریزی‌ها با سرمربی جدید طولانی‌تر باشد و این مربی حداقل تا پایان فصل هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد و نیمکت تراکتور پس سالها روی ثبات و آرامش را ببیند.

هر دوی این مربیان اولین حضورشان را روی نیمکت تیم‌های مورد هدایت خود با برد جشن گرفتند و موفق به کسب دومین پیروزی پیاپی میشود یا سولدو موفق به کسب ششمین امتیاز با تراکتور می‌شود. در هر صورت پیروزی در این مسابقه می‌تواند هر کدام از تیم‌ها را کاملا احیا کرده و به رده‌های بالای جدول برساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی