تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

معرفی بهترین تفریحات در آنکارا

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. این شهر مقصد گردشگری بسیار مشهوری هم هست. همه ساله گردشگران بسیار زیادی با رزرو پرواز تهران آنکارا به این شهر سفر می‌کنند

کد خبر: ۱۱۵۲۳۷
۱۳:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

معرفی بهترین تفریحات در آنکارا

دیدارنیوز: آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. این شهر مقصد گردشگری بسیار مشهوری هم هست. همه ساله گردشگران بسیار زیادی با رزرو پرواز تهران آنکارا به این شهر سفر می‌کنند. آنکارا مرکز سیاسی ترکیه و شهری مدرن است. این شهر آثار تاریخی و بناهای قدیمی زیادی را نیز در خود جای داده است که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. برای سفر به آنکارا می توان از تور آنکارا نیز استفاده کرد. می‌توانید در یک سفر یک الی دو روزه از آنکارا و جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنید. اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری را در این شهر سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم تفریحات متنوع این شهر را نیز تجربه کنید. آنکارا تفریحات هیجان‌انگیز بسیار گوناگونی دارد که در این مقاله به برخی از محبوب‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شهر بازی بزرگ آنکارا (Great game in Ankara)

یکی از مهیج‌ترین تفریحات آنکارا، شهربازی بزرگی است که مساحتی معادل ۱۲۰۰۰۰۰ متر مربع دارد. این شهربازی یک مکان عالی برای کسانی است که دوست دارند تفریحات هیجان‌انگیز تجربه کنند. این شهربازی حدوداً ۱۲۲۰ وسیله بازی بزرگ و کوچک دارد که تمامی آن‌ها بسیار سرگرم کننده هستند. این پارک برای تمامی فصل‌ها مناسب است. در فصل‌های سرد سال چادرها و غرفه‌های زیادی در شهربازی برپا می‌شوند که در آن‌ها نمایش‌ها و بازی‌های مختلفی اجرا می‌شود. لازم به ذکر است که به زودی بزرگ‌ترین باغ وحش خاورمیانه در این پارک افتتاح می‌شود. بزرگ‌ترین ترن هوایی ترکیه به طول ۸۷۰ متر و ارتفاع ۳۵ متر نیز در این شهربازی وجود دارد. همچنین چرخ و فلک بزرگی و مرتفعی هم در این شهربازی وجود دارد که بسیار غول پیکر و هیجان‌انگیز است. مجسمه دایناسور یکی از سازه‌های مشهور آنکارا است که در کتاب گینس نیز ثبت جهانی شده است.

کوه الما آنکارا (mount alema Ankara)

اگر به هیجان و تفریحاتی از این نوع علاقه‌مند هستید، حتماً سری به کوه الما آنکارا بزنید. کوه الما ترکیه ارتفاعی بیش از ۱۸۵۵ متر دارد و در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا واقع شده است. این منطقه در فصل‌های سرد سال به یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی در آنکارا تبدیل می‌شود. اگر با ورزش اسکی آشنایی داشته باشید، می‌توانید اوقات خوشی را در این منطقه سپری کنید. از بالای این کوه و در نزدیکی قله می‌توانید اغلب بخش‌های آنکارا را در یک قاب تماشا کنید. می‌توانید برای استراحت به یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های کوه الما مراجعه کنید و یک فنجان چای گرم نوش جان کنید.

چشمه های آب گرم آب معدنی در آنکارا

ترکیه شرایط جغرافیایی ویژه‌ای دارد و به همین دلیل چشمه‌های آب گرم متعددی در آن وجود دارد. ۶ چشمه آب گرم مشهور در این کشور وجود دارد. چشمه‌های کیزیلجا، حمام کاپلیجا، آیاش کاپلیجا، دوتلو کاپلیجا، ملیک شاه در چوبوک و مالیکوی در پولاتلی از چشمه‌های مشهور ترکیه هستند. این چشمه‌ها املاح و مواد معدنی بسیار زیادی را در آب خود حل کرده‌اند به همین دلیل خاصیت بالایی دارند و برای بسیاری از امراض پوستی، استخوانی، درد ماهیچه و ... مفید هستند. چشمه آب گرم هایمانا حدوداً در ۷۰ کیلومتری آنکارا قرار گرفته است. این چشمه دارای املاح معدنی همچون سدیم، کلسیم، منگنز، بی‌کربنات و ... است. دمای این آب این چشمه‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درجه است و نیازی به آب سرد نیست.

منطقه اینجک در آنکارا (Incek)

یکی از مناطق تفریحی جذاب در آنکارا منطقه اینجک است. در این منطقه می‌توانید اوقات خوشی را سپری کنید. این منطقه در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی آنکارا واقع شده است. طبیعت منطقه اینجک بسیار بکر و دیدنی است. اینجک توسط درختان میوه، مناطق سرسبز، گل و گیاه و ... احاطه شده است. این منطقه برای کمپ و پیک نیک بسیار مناسب است. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، می‌توانید با خانواده و دوستان خود به این منطقه آنکارا مراجعه کنید.

منطقه گلباسی در آنکارا

اگر به آنکارا سفر کرده‌اید، حیف است که بازدید از منطقه گلباسی را از دست بدهید. این منطقه در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی آنکارا واقع شده است. گلباسی در آزادراه کنیا و در ساحل زیبای دریاچه موگان قرار گرفته است. رستوران‌های خوبی در این منطقه وجود دارد که غذاهای خوشمزه و لذیذی طبخ می‌کنند. کافه منطقه گلباسی نیز برای صرف عصرانه بسیار مناسب است. گلباسی یکی از جاهای دیدنی آنکارا است و همزمان یک منطقه تفریحی نیز محسوب می‌شود زیرا می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید و به تماشای آب‌های زلال و فضای سرسبز اطراف بنشینید. پیشنهاد می‌کنیم قایق‌سواری را هم فراموش نکنید.

 

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، مراجعه به پارک جنگلی آتاتورک یک تفریح بسیار مناسب برای شما است. این پارک در نزدیکی باغ وحش آنکارا قرار گرفته است. یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی این شهر همین پارک جنگلی است. اگر به پیک نیک و کمپ علاقه دارید پارک جنگلی آتاتورک گزینه مناسبی برای برگزاری پیک نیک است. در نزدیکی این مجموعه چایخانه و فروشگاه هم وجود دارد. برای رسیدن به آتاتورک می‌توانید از اتوبوس یا قطارهای شهری استفاده کنید و به راحتی به پارک برسید.

 

پارک سنسلیک در آنکارا

یکی از مراکز تفریحی در آنکارا، پارک سنسلیک است. این پارک در بین دو ایستگاه قطار و ساختمان اپرا واقع شده است. این مجموعه امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی دارد. یک استخر بزرگ در این منطقه قرار دارد که قایق‌های پارویی روی آن شناور هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کافه و رستوران نسبتاً با کیفیتی نیز در این مجموعه وجود دارد. چایخانه سنتی نیز از دیگر قسمت‌های این پارک است که گردشگران به آن علاقه زیادی نشان می‌دهند.

 

منطقه چانکایا در آنکارا

این منطقه در مرکز شهر قرار گرفته است. بخش بزرگی از اداره‌های دولتی، شرکت‌ها، بانک‌ها و ... در آنکارا داخلی این بخش هستند. این منطقه نیز یک جاذبه دیدنی در آنکارا محسوب می‌شود. می‌توانید ساعت‌ها در این منطقه قدم بزنید. به مراکز خرید سری بزنید و از چای داغ کافه‌‎ها نوش جان کنید.

جاهای دیدنی بسیار زیادی در دل منطقه چانکایا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. به عنوان مثال برج آتاکول، بنای یادبود پیروزی، موزه جنگ استقلال، مسجد گوجاتپه و ... از جاهای دیدنی آنکارا هستند.

 

پارک کوقولو آنکارا

یکی از مشهورترین مراکز تفریحی آنکارا پارک کوقولو است. این پارک یک مکان مناسب برای استراحت و کسب آرامش است. دریاچه‌‌ای وسیع در این پارک وجود دارد که اردک‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند. می‌توانید به اردک‌ها غذا دهید و از طبیعت زیبای پارک لذت ببرید. دو خیابان مشهور Tunali و Arjantin Caddesi نیز در نزدیکی پارک کوقولو واقع شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

 

میدان Kizilay آنکارا

یکی از پرجنب و جوش‌ترین خیابان‌های موجود در آنکارا، میدان Kizilay است که تماشای شور و هیجان مردم در این خیابان خالی از لطف نیست. این منطقه کتاب فروشی‌های زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها بگردید و یا وارد فروشگاه‌های جذاب شوید و به سمت پارک Guven و بنای یادبود آن حرکت کنید.

 

سخن پایانی

در تمامی فصل‌های سال می‌توان به ترکیه و شهر آنکارا سفر کرد. با این حال اگر قصد دارید آنکارا را مقصد سفر بعدی خود در نظر بگیرید، بهتر است بلیط قطار خود را در ماه اردیبهشت تا اوایل فصل پاییز رزرو کنید. در این ماه‌ها آب و هوای آنکارا مطلوب و دلپذیر است. علاوه‌براین می‌توانید از تمامی تفریحات منطقه نیز استفاده کنید. تفریحات آنکارا بسیار متنوع و پاسخگوی نیازهای تمامی مسافران هستند.

منبع: سفر مارکت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی