تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

درخواست حماس از مراکش برای لغو توافق‌های امضا شده با اسرائیل

جنبش حماس از مراکش خواست فورا از توافقنامه‌های امنیتی و نظامی که به تازگی با رژیم صهیونیستی امضا کرده، انصراف داده و روابط خود را با این رژیم قطع کند.

کد خبر: ۱۱۵۲۰۷
۱۰:۰۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

درخواست حماس از مراکش برای لغو توافق‌های امضا شده با اسرائیل

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جنبش حماس در بیانیه‌ای امضای توافقنامه‌های امنیتی و نظامی میان مراکش و دشمن صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد: این توافقنامه‌ها با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیستند.

حماس در ادامه این اقدام را "پسرفت" توصیف و تاکید کرد: این حرکت تنها به نقض حاکمیت مراکش، کشتار بیشتر مردم فلسطین و ارتکاب جنایات در حق آن‌ها و نقض حقوق‌شان منجر خواهد شد.

این جنبش افزود: منافع استراتژیک امت عربی که مراکش بخشی از آن است، نمی‌تواند با ائتلاف با دشمن این امت و دشمن ملت فلسطین که مرتکب جنایات و نقض‌های روزانه می‌شود، محقق شود. در واقع جایگاه تاریخی مراکش و نقش مردم آن در قبال فلسطین و قدس نمی‌تواند با عادی‌سازی و ائتلاف با دشمن صهیونیستی و مشارکت در ادغام آن در منطقه همسو شود.

حماس در ادامه بیانیه خود اقدام مراکش در استقبال از بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را اشتباهی بزرگ در حق فلسطینی‌ها و مساله آن‌ها دانست و گانتس را جنایت‌کار جنگی خواند که به کشتار اعراب و فلسطینی‌ها افتخار می‌کند.

این جنبش فلسطینی در ادامه از مراکش خواست به خواسته‌های ملت‌های عربی و اسلامی عمل کرده و در راستای محاصره و منزوی کردن اسرائیل و حمایت از مقاومت ملت فلسطین تلاش کند.

گانتس روز سه‌شنبه به عنوان اولین سفر رسمی وزیر جنگ اسرائیل وارد رباط، پایتخت مراکش شد.

این سفر تا روز پنج‌شنبه ادامه داشت و دو طرف یادداشت‌های همکاری در زمینه‌های اطلاعات، صنایع دفاعی، امنیت سایبری و آموزش مشترک امضا کردند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از امضای قراردادی برای فروش پهپاد‌ها و سلاح‌هایی به مراکش خبر دادند.

مراکش و رژیم صهیونیستی اواخر سال گذشته میلادی ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را که از سال ۲۰۰۲ متوقف شده بودند، اعلام کردند.

از آن زمان سفارت رژیم صهیونیستی در مراکش طی سفر اوت گذشته یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم به رباط افتتاح شده و دفتر ارتباطات مراکش در تل‌آویو بازگشایی و خطوط پرواز مستقیم میان دو طرف ایجاد شدند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: حماس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی