تیتر امروز

رای منفی ایران به قطعنامه تشکيل کشور فلسطین!/ پزشکیان و عراقچی در قطر/ توافق ایران و آژانس با تائید شورای عالی امنیت ملی
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

رای منفی ایران به قطعنامه تشکيل کشور فلسطین!/ پزشکیان و عراقچی در قطر/ توافق ایران و آژانس با تائید شورای عالی امنیت ملی

این صد و شانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مهدی خورشیدی: ایران نیاز به یک دنگ شیائوپینگ دارد/ اقتصاد کشور با تغییر وزیر و رئیس جمهور درست نمی‌شود/ روحانی سایه جنگ را از سر مردم کم کرد
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

مهدی خورشیدی: ایران نیاز به یک دنگ شیائوپینگ دارد/ اقتصاد کشور با تغییر وزیر و رئیس جمهور درست نمی‌شود/ روحانی سایه جنگ را از سر مردم کم کرد

«تیتر» در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان دکتر مهدی خورشیدی جامعه شناس و پژوهشگر حوزه توسعه بود؛ او در این گفت‌و‌گو تاکید کرد اگر همت مردم نبود امروز سعید جلیلی رئیس جمهور بود نه مسعود پزشکیان.
دین ناب محمدی(ص) باید مورد توجه قرار بگیرد/ باید از تفسیرهای نادرست و ظالمانه فاصله بگیریم/ تحریف شخصیت‌های مذهبی و بدل ساختن آن‌ها به مقام خدایی، الگو بودن‌شان را زیر سوال می‌برد
در سی‌و‌نهمین برنامه دیدار اندیشه با سلیمانی اردستانی مطرح شد:

دین ناب محمدی(ص) باید مورد توجه قرار بگیرد/ باید از تفسیرهای نادرست و ظالمانه فاصله بگیریم/ تحریف شخصیت‌های مذهبی و بدل ساختن آن‌ها به مقام خدایی، الگو بودن‌شان را زیر سوال می‌برد

در سی‌ونهمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی اردستانی با موضوع "محمد (ص) تحریف شده‌ترین شخصیت تاریخ" گفت‌و‌گو کردیم.

موافقت کمیسیون آموزش با «نوری»

سخنگوی کمیسیون آموزش و پروش گفت که کمیسیون آموزش بعد از بررسی دقیق برنامه‌ها و دیدگاه‌های یوسف نوری با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش موافقت کرده است.

کد خبر: ۱۱۵۱۹۸
۰۹:۱۱ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

موافقت کمیسیون آموزش با «نوری»

دیدارنیوز - رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات را به شرح زیر قرائت کرد:

مقدمه:
وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه‌های کشور از نظر تعداد ادارات و حجم بالای نیروی انسانی و همچنین حساس‌ترین وزارتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای با حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است. در ادوار مختلف آموزش و پرورش تلاش‌های وافری از طرف دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و فرهنگیان عزیز صورت گرفته که ضمن قدردانی از تمام این تلاش ها، باید اذعان نمود که نظام آموزش و پرورش کشور با توجه به گستردگی و پیچیدگی بسیار زیاد حوزه تعلیم و تربیت و چالش‌های روبروی آن، نیاز به تحول دارد.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است و در واقع ریل گذاری لازم برای ارتقاء آموزش و پرورش فراهم گردیده است. نیاز امروز جامعه، عملیاتی شدن سند تحول به طور متوازن، با در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و با تجربه و توانمند است. لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور، موقعیت فعلی آموزش و پرورش را درک نموده و با سرعت و دقت به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملی بپردازد و با شناسایی موانع، در جهت رفع آن‌ها گام بردارد. با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با دقت و وسواس خاص، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت مهم آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

۱-با توجه به نامه شماره ۸۰۰/۱۵۰۴۵۴ مورخ ۱۴۰۰/۹/۲ معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به استعلام این کمیسیون، صحت مدرک دوره کاردانی ضمن خدمت ایشان در رشته امور تربیتی و همچنین دوره کارشناسی ناپیوسته ضمن خدمت ایشان در رشته برنامه ریزی امور تربیتی از دانشگاه فرهنگیان بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مورد تأیید قرار گرفت.

۲- با توجه به نامه شماره۲۱۲۹۹۳ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰، صحت مدرک کارشناسی ارشد ایشان با ارزش استخدامی و در رشته مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین با عنایت به نامه شماره ۲۱۷۷۱۹ مورخ ۱۴۰۰/۹/۳ معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان ادامه تحصیل نامبرده در مقاطع بالاتر با توجه به مصوبه ۴۳۲ مورخ ۱۳۷۷/۹/۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بلامانع بوده است.

همچنین صحت مدرک دکتری ایشان در رشته مدیریت گردشگری کودک از پردیس شماره دو دانشگاه علامه طباطبایی مورد تأیید قرار گرفت.

۳- با توجه به استعلامات انجام شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج مستضعفین و ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدت حضور ایشان در جبهه‌های دفاع مقدس ۵۵ ماه و ۱۷ روز و درصد جانبازی ایشان نیز پنج درصد می‌باشد.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

۱- کیفیت بخشی فعالیت‌های آموش و پرورش و تلاش در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ۲- بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان ۳- ارتقاء معیشت، منزلت و کرامت معلمان ۴- اجرای دقیق رتبه بندی معلمان ۵- ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ظرف یکسال ۶- تمرکز زدایی، مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش آموزان ۷- توجه به منابع مالی و اقتصاد آموزش و پرورش ۸- اصلاح رویه‌های موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان ۹- تعامل سازنده و مستمر با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

بخش سوم: بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های تناسب، واقع گرایی، صراحت، شفافیت، انسجام، جامعیت و زمان بندی مطلوب ارزیابی می‌شود، ولی از جهت شاخص‌های سنجش پذیری و آینده نگری در وضعیت متوسط می‌باشد.

بخش چهارم: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی «آموزش و پرورش» با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۶۱ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق الذکر «منطبق» و ۳۳ درصد موارد نیز «همسو» است. در برنامه وزیر پیشنهادی به ۶ درصد از احکام نیز اشار ها‌ی نشده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی گزارش نشد.

بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

جناب آقای یوسف نوری از میان جامعه بزرگ معلمان کشور بوده و سابقه فعالیت در مدارس دولتی و ستاد وزارتخانه را داشته است و در مقاطعی مدرس مراکز تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) نیز بوده اند. با توجه به سابقه مدیرکلی ایشان در وزارت آموزش و پروش به خصوص مدیرکل برنامه و بودجه و همچنین بخش‌های مختلف، بنابراین از تجربه مفیدی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار هستند.

ایشان به بسیاری از چالش‌های آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و کم توجهی به وضعیت معیشتی و حقوق دریافتی معلمان آشنا بوده و با توجه به شناخت و تجربه خوبی که دارند و مشکلات آموزش و پرورش را می‌شناسند و از نزدیک لمس نموده اند، ایده‌های تحولی در حوزه تعلیم و تربیت ارائه نمودند.

نتیجه گیری و نظر نهایی کمیسیون با توجه به برگزاری جلسات متعدد و بررسی دقیق برنامه‌ها و دیدگاه‌های ایشان، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، با اکثریت آراء موافقت نمود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۵ شهريور
امروز سه‌شنبه ۲۵ شهريور
امروز سه‌شنبه ۲۵ شهريور
امروز سه‌شنبه ۲۵ شهريور