تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ایتالیا - پرتغال: دو قهرمان اروپا در مسیر قطر یا برزخ

قرعه‌کشی مسابقات پلی آف جام جهانی در منطقه اروپا انجام شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقیبان خود را شناختند که در این مرحله پرتغال و ایتالیا دو قهرمان آخر اروپا در یک گروه قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۱۵۱۲۰
۰۸:۴۶ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

ایتالیا - پرتغال: دو قهرمان اروپا در مسیر قطر یا برزخ

دیدارنیوز - با پایان یافتن مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، ده تیم به صورت مستقیم به این رقابت‌ها صعود کرده و ۱۲ تیم نیز به مرحله پلی آف راه پیدا کردند.

ایتالیا و پرتغال جز مهم‌ترین تیم‌هایی بودند که نتوانستند مجوز صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کنند و به پلی آف رفتند تا رویای حضورشان در جام جهانی را در این رقابت‌های پیگیری کنند.

قرعه‌کشی این مسابقات دقایقی پیش انجام شد و به نظر می‌رسد که کار دشواری پیش روی کریستیانو رونالدو و یارانش و تیم قهرمان یورو ۲۰۲۰ باشد.

بر اساس قرعه کشی انجام شده پرتغال باید روبروی ترکیه قرار بگیرد و ایتالیا نیز با مقدونیه شمالی بازی می‌کند و برنده هر کدام از این دو دیدار، به مصاف یکدیگر می‌روند. این قرعه به این معناست که از بین پرتغال و ایتالیا تنها یک تیم به جام جهانی قطر راه پیدا خواهد کرد.

در دیگر دیدار این مسابقات، اسکاتلند باید به مصاف اوکراین برود و ولز نیز به مصاف اتریش خواهد رفت و برنده این دو دیدار نیز دیگر فینال پلی آف اروپا را برگزار می‌کند.

روسیه و لهستان و سوئد و جمهوری چک نیز دیگر دیدار‌هایی نیمه نهایی را برگزار می‌کنند تا برنده هر کدام از آن‌ها در دیدار فینال روبروی هم قرار گرفته و تکلیف تیم سوم صعود کننده به جام جهانی را مشخص کنند.

دیدار‌های نیمه نهایی این مرحله در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مارس ۲۰۲۲ و دیدار فینال نیز در ۲۸ و ۲۹ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیا، پس از مشخص شدن قرعه این تیم در پلی آف گفت: «این قرعه بسیار سختی برای ماست، چون مقدونیه شمالی تیم خوبی است و اگر پیروز شویم باید با پرتغال یا ترکیه در فینال بازی کنیم. هر دوی این تیم‌ها بسیار قوی هستند.»

پلی آف جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا.

گروه A

اسکاتلند - اوکراین
ولز - اتریش

گروه B

روسیه - لهستان
سوئد - جمهوری چک

گروه C

ایتالیا - مقدونیه شمالی
پرتغال - ترکیه

از هر گروه تنها یک تیم راهی قطر می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی