تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

اتهام به تجاوز و پایان فعالیت سیاسی یک فعال محیط زیست

آقای محیط زیست فرانسه با متهم شدن به آزار جنسی سیاست و اجتماع را ترک می‌کند نیکولا اولو این اتهام‌ها را به شدت تکذیب کرده و می‌گوید هدفش از ترک سیاست، حفاظت از خانواده و بنیادی است که ریاست آن را برعهده دارد.

کد خبر: ۱۱۵۱۱۱
۱۳:۱۳ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

نیکولا اولو

دیدارنیوز - نیکولا اولو، از پیشگامان و یکی از رسانه‌ای‌ترین کنشگران محیط زیست فرانسه و عضو کابنیه اول امانوئل ماکرون در مقام وزارت محیط زیست، پس از ایراد چند اتهام جدید به آزار و اذیت جنسی و تجاوز، اعلام کرد برای همیشه زندگی سیاسی و اجتماعی را ترک می‌کند.

نیکولا اولو این اتهام‌ها را به شدت تکذیب کرده و می‌گوید هدفش از ترک سیاست، حفاظت از خانواده و بنیادی است که ریاست آن را برعهده دارد. آقای اولو گفت ریاست افتخاری بنیاد «انسان و طبیعت» را «که ثمره زندگی» او است، برای دفاع در برابر کسانی که به سویش «کثافت پرتاب می‌کنند»، ترک خواهد کرد.

قرار است روز پنجشنبه و در یک گزارش که از تلویزیون دولتی فرانسه پخش می‌شود، چند زن نیکولا اولو را به آزار و اذیت جنسی و حتی تجاوز متهم کنند.

آقای اولو در سال ۲۰۱۸ هم در یک پرونده به اتهام آزار جنسی تحت پیگرد قرار گرفته بود. این پرونده با صدور قرار منع تعقیب، مختومه شد.

ایراد اتهام جدید علیه نیکولا اولو احتمالا اولین گام کارزار جدید زنان علیه آزار و اذیت جنسی در محیط‌های سیاسی است. این کارزار که با نام METOO سیاسی مشهور شده، هفته گذشته و با انتشار یادداشتی که به امضای بیش از ۱۴۰ سیاستمدار و فعال سیاسی زن رسید، کلید خورد.

نیکولا اولو اواخر سال‌های ۱۹۹۰، زمانی که مساله دفاع از محیط زیست و مبارزه با آلاینده‌ها مانند امروز «مد» نبود، مبارزه برای جلوگیری از سبک زندگی متعارض با طبیعت را آغاز کرد و به یک چهره شناخته شده در این راه تبدیل شد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی