تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ژاوی: من خواهان ذهنیت برنده برای بارسلونا هستم

ژاوی، سرمربی بارسلونا فردا شب مقابل بنفیکا اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک سرمربی را تجربه می‌کند. او در کنفرانس خبری پیش از این بازی حاضر شد و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

کد خبر: ۱۱۴۸۸۸
۰۹:۱۹ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

ژاوی: من خواهان ذهنیت برنده برای بارسلونا هستم

دیدارنیوز - به نقل از موندو دپورتیوو، ژاوی در این کنفرانس خبری در مورد این که نسبت به بازی مقابل اسپانیول انتظار چه تغییراتی را دارد، گفت: من بازی قبلی را با احساسات خوبی به پایان رساندم. با تماشای دوباره بازی، متوجه شدم که ما برتر بودیم و تا دقیقه ۸۲ عالی بازی کردیم، سپس آن‌ها در ۱۰ دقیقه پایانی بازی بهتر بودند. فردا متفاوت خواهد بود، بنفیکا تجربه، قدرت جسمانی و... دارد. بازی سختی خواهد بود، این لیگ قهرمانان است و همه چیز متفاوت است. ما برای رقابت و بهره بردن از این فرصت، آماده هستیم. اگر در این بازی پیروز شویم، از گروهمان صعود می‌کنیم. برتری در بازی فردا؟ خواهیم دید. ما مقابل اسپانیول برتر بودیم، مستحق برد با گل‌های بیشتری بودیم، اما باید چیز‌هایی را در زمین بازی نشان دهیم. بارسا به لحظه‌ای سینه سپر کردن نیست، بلکه در خوش بینی و مثبت بودن است. برای صعود به مرحله بعد، باید شجاع باشیم، حمله کنیم و به دنبال پیروزی باشیم. ما در پرتغال ۳-۰ باختیم، این واقعیت ماست.

آخوماچ، الزلزولی و خوتگلا قادر به بازی در لیگ قهرمانان اروپا نیستند. در مورد دست، باید صبر کنیم و ببینیم او، دمبله و روبرتو چگونه هستند. ما بدون یک وینگر ذاتی مانده ایم، شاید کوتینیو و دمیر را بتوانیم استفاده کنیم. ما با هر بازیکنی که در اختیار داشته باشیم، به این بازی می‌رویم و برای پیروزی در زمین بازی حاضر می‌شویم. بارسلونا هر سه روز یک بار بازی دارد و من این را یک فرصت می‌بینم. فشار اضافه‌ای احساس نمی‌کنم. این یک فرصت طلایی برای صعود به مراحل حذفی است. این یک انتقام برای ماست تا بگوییم ما بارسا هستیم. در خانه بازی می‌کنیم و این چالش را دوست دارم. من پیروزی را برای تیمم تصور می‌کنم. من تیم را برای پیروزی آماده می‌کنم تا ببینند که فردا فرصتی برای صعود است و بهتر است مثبت فکر کنیم تا منفی.

پدری؟ همه چیز به روند ریکاوری او از مصدومیتش بستگی دارد. بابت جایزه پسر طلایی خوشحالم، او لایقش بود. در ۱۷ یا ۱۸ سالگی تفاوت‌ها را رقم زده و این جایزه‌ای معتبر است. او دوران سختی را با مصدومیتش پشت سر می‌گذارد، دوران آسانی نیست، او یک عارضه کوچک داشته است. امیدوارم که بتواند هر چه زودتر به میادین بازگردد، تاریخ مشخصی برای بازگشت او وجود ندارد، اما مهم این است که در شرایطی عالی به میادین بازگردد.

بوسکتس؟ تمام بازیکنانی که در بازی مقابل اسپانیول با درد زمین را ترک کردند، خوب هستند. هم بوسکتس، هم نیکو و هم مینگزا شرایط خوبی دارند. آن‌ها شاید برای این بازی به صورت کامل ریکاوری کرده باشند. دمبله؟ همه چیز به احساس بازیکنان بستگی دارد. چیزی که ما نمی‌خواهیم این است که دوباره دچار مصدومیت شوند. به خصوص در مورد دمبله که در آستانه بازگشت به میادین است. آرائوخو؟ خواهیم دید که چگونه می‌خواهیم دفاع و حمله کنیم. آرائوخو بسیار مهم خواهد بود، حتی با این که در بازی شنبه زیاد بازی نکرد. درست مانند اومتیتی یا لنگله، من روی تمام بازیکنان حساب می‌کنم و به همه آن‌ها نیاز دارم. آن‌ها بسیار عالی تمرین می‌کنند. من خیلی خوشحالم، من شخصیت بسیار مثبت اندیشی دارم. من در بهترین باشگاه دنیا حضور دارم و مفتخرم. ما هر تیمی را می‌توانیم شکست دهیم، اما باید این را اثبات کنیم.

سیستم بازی تیم؟ صرف نظر از سیستم بازی، مهم‌ترین چیز ایده است. ما می‌خواهیم توپ را داشته باشیم، پرس کنیم و توپ را پس بگیریم. اگر توپ را در اختیار داشته باشید، شانس بیشتری برای پیروزی دارید. من خواهان یک ذهنیت پیروز هستم، می‌خواهم فرصت‌های بیشتری ایجاد کنیم، شجاع‌تر باشیم و به محوطه جریمه حریف برسیم، در این صورت گزینه‌های بیشتری برای پیروزی خواهیم داشت. سرمربی قطعه‌ای اساسی و مهم در یک تیم است تا ایده‌های خود را منتقل کند و رهبر معنوی تیم باشد. سرمربی یک قطعه کلیدی است، اما او بازی نمی‌کند، مهم‌ترین چیز بازیکنان هستند، اما آن‌ها باید هدایت شوند و من این کار را انجام می‌دهم. اگر بازیکنان خوشحال باشند و لذت ببرند، تغییر اوضاع آسان‌تر می‌شود.

بنفیکا تیم بزرگی است، من ژرژ ژسوس را به شدت تحسین می‌کنم و احترام زیادی برای او قائلم. او تیم فوق العاده‌ای دارد، مدافعان مرکزی آن‌ها بسیار قوی هستند و بازیکنان مهمی در تمام خطوط دارند. ما سعی خواهیم کرد که بازی را به سود خود اداره کنیم، اما سخت خواهد بود. چیزی که می‌خواهیم این است که بازی را باز کنیم. اگر بازی شنبه را بررسی می‌کردید، ما فقط یک وینگر تخصصی داشتیم و در سمت دیگر گاوی بازی می‌کرد. اگر در کناره‌ها بیشتر بازی کنید، فضای بیشتری در وسط زمین خواهید داشت. ما می‌خواهیم این فضا‌ها را ایجاد کنیم. ما مقابل بایرن و بنفیکا شکست خوردیم، دو حریف باقی مانده ما در لیگ قهرمانان. سناریو ساده است، باید یکی از این دو بازی را ببریم. من ترجیح می‌دهم مثبت فکر کنم و بازی فردا را ببرم، در غیر این صورت، شما فردا از من سوال خواهید کرد و ما بازی را بررسی خواهیم کرد، اما قبل از بازی ترجیح می‌دهم فقط به پیروزی فکر کنم.

تراشتگن؟ او ضروری است، درست مانند نتو، اینیاکی یا تناس. آن‌ها این توانایی را دارند. تراشتگن یک دروازه بان سطح بالاست و یکی از سه دروازه بان برتر جهان است، چه در دروازه و چه در بازی با پا. او شخصیت دارد، کاپیتان نیست، اما می‌تواند باشد. این برای من تضمینی است. مشکل در گلزنی؟ خط هافبک باید کمک زیادی بکند. فقط مهاجمان وظیفه گلزنی ندارند، کل تیم باید در این امر کمک کنند و این امر نتیجه کار کل تیم است. ما موقعیت خلق می‌کنیم و باید تاثیرگذارتر باشیم. عقد قرارداد با بغداد بونجاح؟ او فوق العاده است، اما علاقه‌ای به این کار وجود ندارد. من نمی‌دانم این خبر از کجا امده است. من کاری به بازیکنان السد ندارم.

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی