تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

یوفا تهدید شد؛ بدانید با چه باشگاهی روبرو هستید!

فلورنتینو پرز رئیس رئال در اظهارنظری تند علیه الکساندر چفرین رئیس یوفا ضمن دفاع از سوپرلیگ گفت که یوفا باید بداند با چه باشگاهی رودرو شده است.

کد خبر: ۱۱۴۷۰۲
۱۸:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

یوفا تهدید شد؛ بدانید با چه باشگاهی روبرو هستید!

دیدارنیوز - چند ماه قبل بود که ۱۲ باشگاه معتبر اروپا در تصمیمی عجیب و هماهنگ اعلام کردند از عضویت در یوفا انصراف داده و به دنبال راه اندازی پروژه سوپرلیگ هستند. اما ۹ باشگاه خیلی زود تصمیم خود را تغییر داده و از این برنامه انصراف دادند. حالا نشریه نیویورک تایمز مدعی شد این ۹ باشگاه تعهدات قانونی لازم الاجرا برای پیوستن مجدد به اتحادیه باشگاه‌های اروپا را امضا کرده اند.

در واقع این ۹ باشگاه که ابتدا پیوستن به پرژه سوپرلیگ اروپا را قبول کرده بودند، به این ترتیب رابطه خود با یوفا را بازسازی کرده و دوباره با این نهاد به همکاری پرداخته اند. مطابق انتظار نام سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در لیست باشگاه‌هایی که مجددا به این اتحادیه پیوستند وجود ندارند.

یوفا در ابتدا قصد جریمه رئال، بارسا و یوونتوس را داشت، اما تا به اینجا در این امر شکست خورده و اکنون چشم امید به دادگاه اتحادیه اروپا دارد هرچند بسیاری معقدند خطری سه باشگاه ذکر شده را تهدید نمی‌کند.

فلورنتینو پرز در مجمع امروز باشگاه رئال مادرید و در حضور اعضای رسمی باشگاه ضمن دفاع مجدد از سوپرلیگ به یوفا حمله کرد و گفت: «سوپرلیگ صرفا یک رقابت جدید نیست بلکه فراتر از این حرف هاست. سوپرلیگ در تلاش برای تغییر فوتبال است. اینکه باشگاه‌ها آزادانه مسلط بر سرنوشت خود باشند. در این پروژه، آزادی و فرپلی مالی تضمین خواهد کرد که باشگاه‌ها احترام گذشته را در مقابل باشگاه‌هایی که حمایت دولت‌ها را با خود دارند به دست بیاورند. پروژه‌ای که مانع هزینه‌های بی رویه یکسری از باشگاه‌ها خواهد شد.»

پرز ادامه داد: «علی‌رغم تلاش برای مسمومیت و منحرف کردن اطلاعات درست، این پروژه تنها در صورتی توسعه می‌یابد که با لیگ‌های ملی سازگار باشد. رئال مادرید و چلسی اگرچه ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما هرگز در لیگ قهرمانان با هم روبرو نشده بودند (تا سال گذشته). یوفا هر ایده‌ای را رد کرد، باشگاه‌ها تهدید شدند. رئیس یوفا بار‌ها به روسای باشگاه‌ها توهین کرد. گویا همه چیز برای پایان دادن به سوپرلیگ ارزش داشت؛ فشار، تهدید...، ولی باید به یوفا یادآوری کرد که رئال مادرید چه باشگاهی است. سانتیاگو برنابئو برای دو سال به خاطر نقش داشتن در ایجاد جام باشگاه‌های اروپا تهدید می‌شد. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.»

پرز در بخش دیگری از صجبت‌های خود به ادامه بازسازی ورزشگاه برنابئو اشاره کرد و گفت: «ساخت و ساز قبل از کرونا آغاز شد و در آن مقطع دشوار به کار ادامه دادیم. از هزاران کارگر تشکر می‌کنم که با تلاش خود باعث شدند تا حالا امکان حضور تماشاگران در بازی‌ها وجود داشته باشد. برنابئو مایه افتخار شهر مادرید خواهد بود. فوتبال یکی از سخت‌ترین لحظات تاریخش را تجربه می‌کند.»

وضعیت رئال از بعد ورزشی: «از نظر ورزشی یکی از موفق‌ترین لحظات تاریخ خود را سپری کردیم. در دوران کرونا در ورزشگاه دی استفانو قهرمان لالیگا شدیم. سال گذشته تا پایان برای دستیابی به اهداف تلاش کردیم و در چمپیونزلیگ مقابل چلسی شکست خوردیم که قهرمان مسابقات شد. می‌خواهم از سه اسطوره باشگاه تجلیل کنم. اول از همه زین الدین زیدان، مردی که به عنوان بازیکن و مربی همیشه یک الگو بود. یک اسطوره برای فوتبال دنیا. سرجیو راموس، کاپیتان ابدی ما، بهترین مدافع تاریخ که ۱۶ سال در رئال حضور داشت، مرد لا دسیما، یکی از بزرگترین نماد‌های ما و اسطوره رئال مادرید و رافائل واران که به عنوان یک جوان آینده دار به این جا آمد و هجده جام برد. او محبت و تحسین همگی را برانگیخت. سه مرد بزرگ که تاریخچه ما را بزرگ‌تر کردند. همچنین باید از مارتین اودگارد یاد کنم که همیشه رفتار مناسبی داشت.»

خرید‌ها و شرایط کنونی: «یک مدافع بزرگ همچون داوید آلابا را خریدیم که از یک باشگاه دوست یعنی بایرن مونیخ به ما ملحق شد. همین طور کاماوینگا که یکی از آینده دارترین هافبک‌های حال حاضر وفتبال دنیاست. برخی بازیکنان قرضی هم برگشتند. پروسه بازسازی هم برای ایجاد ثبات آغاز شده است. هفت تا از بازیکنان ما در یورو حضور داشتند و چهار نفر در کوپا آمریکا. سه تای دیگر به المپیک رفتد. بهترین‌ها را در هر پست داریم و به همین خاطر دو بازیکن ما مدعی توپ طلا هستند: کریم بنزما و لوکا مودریچ. همچنین تیبو کورتوا نامزد جایزه بهترین دروازه بان ۲۰۲۱ شده است. پروژه‌ای داریم که توسط یکی از بهترین مربیان دنیا یعنی آنچلوتی رهبری می‌شود. کارلوی عزیز، به خانه ات خوش برگشتی.»

منبع: ورزش 3
برچسب ها: یوفا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی