تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شرایط زندگی در ارمنستان چگونه است؟

زندگی در ارمنستان نیز مانند دیگر کشورهای خارجی چالش های خاص خود را دارد. اما تغییرات سیاسی و کلی اخیر باعث شده تا شرایط زندگی در ارمنستان با تغییراتی مواجه شود که در این مقاله به آنها می پردازیم.

کد خبر: ۱۱۴۶۴۸
۱۰:۴۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

شرایط زندگی در ارمنستان چگونه است؟

دیدارنیوز: هزینه زندگی در ارمنستان یکی از مهمترین شرایطی است که برای مهاجرت به این کشور باید بررسی کنید. همانطور که می‌دانید ارمنستان یکی از همسایه‌های ایران است که مهاجران بسیاری در ایران دارد؛ بنابراین شباهت‌های فرهنگی میان ایران و ارمنستان وجود دارد که زندگی در این کشور را برای متقاضیان ایرانی راحت‌تر کرده است.

از طرفی به علت نزدیکی به کشور ایران، مهاجرت به ارمنستان، روشی مناسب برای کسانی خواهد بود که سرمایه اولیه کافی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی را ندارند. بنابراین در هزینه  ها نیز صرفه جویی خواهد شد. اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، هزینه زندگی در ارمنستان به سبک زندگی فرد و همینطور تعداد اعضای خانواده متقاضی بستگی دارد. اما به صورت کلی اگر بخواهیم شرایط زندگی در ارمنستان را ارزیابی کنیم، می توانیم بگوییم که هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با هزینه های زندگی در تهران پایینتر است. در ادامه به بررسی هزینه زندگی در ارمنستان می پردازیم، پس اگر برای مهاجرت به این کشور برنامه ریزی می کنید با ما همراه باشید.

هزینه زندگی در ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان به طور متوسط پایینتر از تهران است. هزینه زندگی در گرانترین بخش های پایتخت ارمنستان ماهانه بین ۶۰۰ دلار تا 1000 دلار خواهد بود که به نسبت زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکا، هزینه بسیار پایینتری است. این میزان هزینه در شرایطی است که در طول ماه چندین بار به رستوران مراجعه کرده و صبح ها در کافه صبحانه بخورید. اگر این موارد را از هزینه های خود حذف کنید، هزینه زندگی در ارمنستان ماهانه کمتر از ۶۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. در برخی از مناطق که اجاره خانه به نسبت پایین تر است، هزینه زندگی در شهرهای کوچک تر به حدود ۳۰۰ دلار در ماه نیز خواهد رسید.

هزینه زندگی یک خانواده در ارمنستان

هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در شهر ایروان ارمنستان بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، ماهانه حدود ۱۶۰۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که هزینه زندگی یک فرد مجرد در همین شهر بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، 460 دلار آمریکا است. در کنار این موارد باید هزینه خانه را نیز در نظر بگیرید که بسته به شهر و همینطور بسته به منطقه مورد نظر شما مبلغ متفاوتی را در بر می گیرد. متراژ خانه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان مثال هزینه اجاره یک خانه یک خوابه در مرکز شهرهای ارمنستان به صورت متوسط 370 دلار و هزینه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 762 دلار است. البته هزینه اجاره خانه در خارج از مرکز شهر بسیار پایین تر از مرکز شهر بوده و در نتیجه به این ترتیب نیز می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

معایب زندگی در ارمنستان

برای زندگی در ارمنستان باید شغلی انتخاب کنید، بنابراین لازم است تا وضعیت کار در ارمنستان را نیز بررسی کنید. متأسفانه در حال حاضر نرخ بیکاری در ارمنستان بالاست که این موضوع یکی از معایب زندگی در ارمنستان بوده و در نتیجه شرایط زندگی در ارمنستان را می تواند برای شما اندکی سخت کند. اما اگر از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به کشور ارمنستان مهاجرت می کنید، شرایط مساعدی برای کار خواهید داشت. قوانین کار در این کشور در واقع از دوران اتحاد جماهیر شوروی باقی مانده و تغییر آنچنانی نکرده اما همواره به نفع کارگر است. حقوق کارمندان در ارمنستان با وجود اینکه اتحادیه صنفی تعریف نشده، همچنان خوب و تثبیت شده است. بنابراین می توانید حقوق مناسبی را در این کشور دریافت کنید.

جالب است بدانید که هزینه زندگی در ارمنستان به طور متوسط 20.64 درصد پایین تر از ایران است و هزینه اجاره خانه در ارمنستان نیز به طور متوسط ۳۲.۳۸ درصد پایین تر از ایران است.

به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در ارمنستان، حدود ۳۰ درصد هزینه خورد و خوراک، ۲۵ درصد به هزینه اجاره خانه و ۱۴ الی ۱۵ درصد هزینه حمل و نقل را شامل می شود. این مبالغ با توجه به سبک زندگی کلی افراد در ارمنستان در نظر گرفته شده و ممکن است بیشتر یا کمتر از این مقدار نیز باشد. کیفیت زندگی در ارمنستان بالاست و سطح جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است. بنابراین می توانید زندگی آرام و ساده ای را در این کشور شروع کنید. تنها مشکل، ترافیک بالاست که اگر در ساعات کم ترافیک روز وارد خیابان ها شوید قاعدتاً آنچنان آزاردهنده نخواهد بود.

آیا زندگی در ارمنستان خوب است؟

به صورت کلی می توان نتیجه گرفت که مزایای زندگی در ارمنستان شامل هزینه پایین تر زندگی، هزینه پایین تر اجاره خانه، زندگی در آرامش و امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت ارمنستان است. اما از جمله معایب زندگی در ارمنستان می توان به نرخ بیکاری بالا و ترافیک بالا اشاره کرد که در مقایسه با هزینه پایین زندگی در ارمنستان، قابل چشم پوشی هستند. شرایط زندگی در ارمنستان برای ایرانیان مناسب بوده و در نتیجه به دلیل نزدیکی از لحاظ فرهنگی و همچنین از لحاظ جغرافیایی، شرایط مساعدی را برای زندگی طولانی مدت افراد فراهم خواهد کرد.

در طی سال میلادی اخیر، ارمنستان دست خوش تغییرات بسیار زیادی قرار گرفته و طی جنگ آذربایجان و ارمنستان، بخشی از خاک این کشور در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. با وجود این تغییرات، ارمنستان هنوز هم مقصد مناسبی برای متقاضیان ایرانی است و با توجه به اینکه مهاجران ارمنستانی بسیاری در ایران زندگی می کنند، تبادل فرهنگی میان دو کشور بالا بوده و همین امر باعث شده تا شرایط زندگی در ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی راحت تر باشد.

ما برای تدوین این مقاله از مجموعه مقالات و مطالب موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری استفاده کردیم، بنابراین اگر به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی و جامع تری در خصوص هزینه زندگی در ارمنستان، تحصیل در ارمنستان و یا شیوه مهاجرت به این کشور هستید، مقالات این سایت می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره نیز می توانید با وکلا و کارشناسان خبره موسسه سروش فردا در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی