تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

لاریجانی شهردار تنکابن شد!

آبان ماه مراسم تودیع و معارفه شهردار شهر تنکابن با حضور مهمانان شهرستانی، استانی و کشوری در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم از زحمات غنی عسگر زاده سرپرست شهرداری سابق تقدیر و محمدابراهیم لاریجانی به عنوان شهردار شهر تنکابن معرفی شد.

کد خبر: ۱۱۴۴۴۳
۱۶:۱۹ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

خبری عجیب: لاریجانی شهردار تنکابن شد!

دیدارنیوز - در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان تنکابن با بیان اینکه همه مدیران به عرصه مدیریت وارد شده و می‌روند و تنها نام نیک و کار خیر انجام گرفته برجای می‌ماند، اظهار کرد: هر کس به تنهایی نمی‌تواند عهده دار مسئولیتی باشد بلکه همه افراد مجموعه سازمان در هر جایگاهی باید به وظیفه خود عمل کنند تا مدیر شهری که نقش اصلی در توسعه و عمران دارد موفق شود.

سیدامیر حسینی جو با پرهیز از مطالبات فردی و خواسته‌های شخصی این موضوع را سبب عدم موفقیت یک مدیر برشمرد و تاکید کرد: شهرداری از دستگاه‌های بسیار تاثیرگذار در حوزه عمران و توسعه شهرداری است. انتظار می‌رود که تجربیات گذشتگان مد نظر قرار گیرد، اشتباهات و رویکرد‌های گذشته بررسی شود تا مجددا مرتکب اشتباه نشویم.

حسینی جو، خطاب به اعضای شورای شهر خواستار کار تیمی برای موفقیت شهردار و مجموعه شهرداری و شورای شهر شد و گفت: لازم است از همه امکانات برای توسعه و عمران استفاده شود، اگر دغدغه مردم را ملاک قرار دهیم هرگز گره در کار ارباب رجوع ایجاد نخواهد شد.

فرماندار تنکابن از ظرفیت بسیار بالای شهر تنکابن و موهبت همجواری با دریا و رودخانه یاد و با اشاره به اینکه آینده نگری و نگاه به افق ۱۰ سال آینده شهر خاطرنشان کرد: تنکابن در بحث فاضلاب خانگی و پسماند مشکل دارد و این موارد از جمله موضوعاتی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

در ادامه این مراسم امام جمعه تنکابن با اشاره به وجود مفاخر متعدد در تاریخچه این شهرستان بر وحدت و همدلی بین اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: تنکابن شهری ثروتمند است، اما نتوانسته از این ثروت بهره بهره ببرد. امید که تنکابن به اقتدار و آبادانی سابق برگردد.

حجت الاسلام سیدمهدی هدایتی، درباره برخی مشکلات شهر تنکابن نیز خاطرنشان کرد: روزی نیست که ارباب رجوع درباره موضوعات مختلف علی‌الخصوص سگ‌های بی صاحب به دفتر امام جمعه مراجعه نکنند. به علاوه پل تاریخی چشمه کیله که میراث شهر تنکابن است، نباید برای اصلاح و مرمت به شکل سنگلاخ درآمده و اسباب زحمت و رنج مردم را فرآهم کند.

در ادامه این مراسم محمدابراهیم لاریجانی، شهردار منتخب تنکابن از تنظیم و انتشار میثاق نامه اخلاقی ۱۴ بندی شهرداری تنکابن خبر داد و با بیان اینکه این منشور باید سرلوحه کاری پرسنل در مواجه با ارباب رجوع باشد اظهار کرد: در این منشور تمام آنچه باید مدنظر و درستورکار قرار گیرد به تفصیل بیان شده است و عدول از این منشور، خط قرمز شهردار قلمداد می‌شود.

لاریجانی، از ارائه برنامه چهارساله با ۴ فاز اجرایی مختلف به شورای شهر تنکابن خبر داد و افزود: فاز نخست ساماندهی وضع موجود و انتظام بخشی به امور و ایجاد آرامش، روحیه همکاری، همیت سازمانی و پیگیری مسائل جاری است.

وی افزود: گام دوم پیگیری پروژه‌های نیمه تمام، پرونده‌های قضایی متکثر شهرداری، محکومیت‌ها و بدهی‌های قبلی، بحث‌هایی نظیر دیواره چینی، سایت بازیافت، بِرید‌های عرضی، سنگ شکن، کارخانه آسفالت، پل چشمه کیله، میدان هفت تیر و اجاره اماکن حاشیه چشمه کیله است. این موانع تا رفع نشود گام بعدی ممکن نخواهد شد.

شهردار تنکابن با بیان اینکه بدهی و پروژه‌های نیمه تمام جزء لاینفک شهرداری‌ها و این یک امر معمول در مسائل اجرایی است و نکته منفی قلمداد نمی‌شود اظهار کرد: همانطور که امام جمعه نیز در باب مثال به موضوع سنگفرش چشمه کیله اشاره کردند، برخی پروژه‌ها حاشیه ساز شده است و درست یا غلط، اکنون باید اصلاح شود.

لاریجانی فاز سوم را برنامه ریزی برای درآمد‌های پایدار بدون دست کردن در جیب مردم عنوان و تاکید کرد: منظور، ایجاد درآمد‌های اختصاصی و نه عمومی است، جذب سرمایه گذاران هم مورد دیگری است که در این فاز دنبال می‌شود.

وی گام نهایی و چهارم را مستلزم رسیدن شهرداری به درآمد پایدار مذکور دانست و افزود: اجرای پروژه‌های زیرساختی جدید، فاز نهایی است که اگر همه دست به دست هم دهیم شاید تا کمتر از ۲ سال آینده به این نقطه برسیم.

شهردار تنکابن، مجموعه مدیریت شهری را بدوا یک شهرداری و نه شهرسازی توصیف کرد و خطاب به رسانه‌ها خواستار شد: توقع شهرسازی را در مردم زنده نکنید چراکه شهرسازی وظیفه اداره کل راه و شهرسازی است، وظیفه شهرداری نگهداری وضع موجود، ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای خدمات شهری، جمع آوری زباله و پاکیزه نگه داشتن فضای شهر و حفظ محیط زیست شهری است.

لاریجانی با اعتقاد بر اینکه در فعالیت‌های عمرانی باید ضرب کار‌ها گرفته شود و این یک سیاست آگاهانه است تصریح کرد: تعریف و کلنگ زدن پروژه‌های جدید کار آسانی است، اما افتتاح کردن سخت و مشکل است.

وی بر مشارکت در مسائل فرهنگی توسط شهرداری تاکید کرد و با بیان اینکه عملکرد درست در مباحث فرهنگی سبب موفقیت در حوزه زیرساختی خواهد شد اضافه کرد: انسان محور توسعه است، پس کار‌های فرهنگی و بالندگی انسانی در نتیجه موجب شکوفایی شهری می‌شود؛ ضمن اینکه هیچ نگاهی به محدوده شهری نداریم و شهرداری تنکابن از هر کمکی به مردم شهرستان تنکابن مضایقه نمی‌کند.

شهردار تنکابن از منطقه بندی چهارگانه شهر تنکابن با کمک شورایاری محلات و انتصاب روسای ناحیه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا داریم از طریق عدم تمرکز و تمرکز زدایی بتوانیم خدمات شهرداری را در سطح تمام محلات و مناطق شهری پیاده سازی کنیم.

لاریجانی، شهرداری تنکابن را شهرداری ثروتمندی خواند، اما تصریح کرد: علیرغم بالارفتن درآمد‌های شهرداری منتها این اعتبارات برای احداث پروژه‌هایی نظیر پل چهارم اساسا کافی نیست چراکه این پروژه نیازمند تامین اعتبار ملی و وزارتخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در مردم توقع ایجاد کنند، خواستار ترویج، نشر و بازتاب واقع گرایی و واقعیت‌ها در شهر از سوی رسانه‌ها شد و تاکید کرد: مردم باید با مشکلات شهرداری آگاه شوند مثلا بدانند که ما اجازه برداشت از رودخانه چشمه کیله را نداریم، هزینه‌های این رودخانه تماما پای شهرداری است، اما ما اجازه اسفاده و بهره برداری از آن را نداریم.

شهردار تنکابن با اشاره به اینکه دیگران از رودخانه چشمه کیله بهره‌مند هستند، اما تمام هزینه‌های آن از سیل گرفته تا لایروبی و پاکسازی بر عهده شهرداری است تصریح کرد: مردم ماشین‌های راهسازی را در رودخانه می‌بینند و گمان می‌کنند که تمام ادوات و منابع رودخانه از آن شهرداری است در صورتی که اینچنین نیست.

لاریجانی در پایان از اعلام آمادگی مجموعه شهری برای اخذ ایده ها، پیشنهادات و انتقادات از همه شهروندان سخن گفت و افزود: امید که پس از دوره چهارساله، تنکابن شهری با توسعه پایدار، آباد و آزاد، شهری توریستی و سرمایه پذیر برای شهروندان بوده و به یادگار بماند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: لاریجانی ها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
این تیتر زدنها باعث بی اعتمادی به شما میشود.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی