تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

دیدار مجازی روسای جمهور آمریکا و چین

نشست مجازی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ، همتای چینی او صبح امروز سه شنبه آغاز شد.

کد خبر: ۱۱۴۳۶۹
۰۹:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

دیدار مجازی بایدن و شی جیبینیگ

دیدارنیوز - به نقل از الجزیره، بایدن در ابتدای این نشست گفت که"هر دوی آن‌ها (شی و بایدن) به عنوان دو رهبر مسئولیت دارند اطمینان حاصل کنند که روابط بین چین و ایالات متحده به درگیری آشکار تبدیل نشود".

به گفته بایدن، رقابت بین دو کشور، خواه خواسته یا ناخواسته، نباید به درگیری تبدیل شود.

رئیس جمهور چین نیز با تاکید بر لزوم ارتقای همکاری میان دو کشور، بر احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز تاکید کرد.

وی افزود: روابط سالم و پایدار بین دو کشور برای رسیدگی به مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوایی و همه گیری ویروس کرونا ضروری است.

ویدئو کنفرانس دو رهبر که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، مهمترین بحث آن‌ها از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه بود و در زمانی که تنش به خصوص بالا بود برگزار شد.

نگرانی فزاینده‌ای از رویارویی بر سر سرنوشت تایوان و آزادی کشتیرانی در دریای چین جنوبی وجود دارد. همچنین اختلافات عمیقی در مورد آنچه که هر کشور باید برای کاهش وضعیت اضطراری آب و هوا انجام دهد وجود دارد و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای در مورد توسعه سریع نیرو‌های نظامی متعارف و هسته‌ای چین نگران است.

بایدن به شی گفت: ما باید با عقل سلیم در جایی که با هم اختلاف داریم، شفاف و صادق باشیم و در جایی که منافع ما تلاقی می‌کند، با هم کار کنیم، به ویژه در مورد مسائل حیاتی جهانی مانند تغییرات آب و هوایی. به نظر می‌رسد مسئولیت ما، به عنوان رهبران چین و ایالات متحده، این است که اطمینان حاصل کنیم که رقابت بین کشورهایمان، چه خواسته یا ناخواسته، به درگیری تبدیل نشود.

شی در سخنان آغازین خود لحنی آشتی جویانه داشت و فگت: اگرچه ما نمی‌توانیم همدیگر را رو در رو ببینیم، اما این نیز بد نیست. از دیدن دوست قدیمی‌ام بسیار خوشحالم.

به گفته رسانه‌های دولتی چین، شی به بایدن گفت که زمین برای توسعه چین و آمریکا به اندازه کافی بزرگ است و رهبران نباید بازی‌های حاصل جمع صفر را انجام دهند.

رئیس جمهور چین گفت: بشریت در دهکده‌ای جهانی زندگی می‌کند و ما با هم با چالش‌های متعددی روبرو هستیم. چین و آمریکا نیاز به افزایش ارتباطات و همکاری دارند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی، جیک سالیوان، وزیر خزانه داری، جانت یلن، کرت کمپبل، هماهنگ کننده هند و اقیانوس آرام، لورا روزنبرگر و جان سین، مدیر ارشد چین، در کنار بایدن در این دیدار حضور داشتند.

شی برای سخنان مقدماتی به تنهایی روی پرده ظاهر شد، اما طبق یک لیست رسمی، دیگر شرکت کنندگان چینی عبارت بودند از دینگ ژوئینگ، دبیر کل حزب کمونیست، معاون نخست وزیر لیو هه، یانگ جیچی، رئیس روابط خارجی حزب و وانگ یی، وزیر خارجه و معاونش، زی فنگ.

بر اساس گزارش ها، بایدن به شی گفت که ایالات متحده به سیاست "چین واحد" پایبند است و از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

شی و بایدن پیش از این دو بار تلفنی گفتگو کرده‌اند، اما این نشست اولین بار از طریق ویدیویی بین آن‌ها برگزار شده و اهمیت زیادی دارد، زیرا فرصتی برای دو ابرقدرت جهت ادامه گفتگو بین آن‌ها در بالاترین سطح است.

هم واشنگتن و هم پکن تاکید کرده‌اند که نباید به نتایج فوری مهم این نشست امیدوار بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی