تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ویلموتس سرمربی راجاکازبلانکا مراکش شد!

مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی ایران بعد از دو سال بیکاری بعد از توافق با مدیران باشگاه مراکشی هدایت این تیم را برعهده گرفت.

کد خبر: ۱۱۳۹۳۳
۰۹:۱۳ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

ویلموتس تیم مراکشی را هدایت می کند

دیدارنیوز - تیم راجا کازابلانکا که در جدول فعلی لیگ مراکش در رده دوم قرار دارد، روز سه شنبه، لاساد جرداچبی، سرمربی فعلی خود را برکنار کرد و حالا این باشگاه برای جانشینی جرداچبی با مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران به توافق رسیده است.

راجا کازابلانکا سومین باشگاهی است که مارک ویلموتس در طول دوران ممربیگری خود مسئولیت هدایت آن را پذیرفته است. این سرمربی بلژیکی یک فصل را در شالکه و سپس سینت ترویدن در سال ۲۰۰۳ سپری کرده و سپس به مدت هفت سال در تیم ملی بلژیک مشغول به کار شد. مارک ویلموتس سه سال به عنوان کمک مربی و چهار سال به عنوان سرمربی در رختکن بلژیک فعالیت کرد و بسیار او را معمار نسل طلایی فوتبال این کشور می‌نامند.

مارک ویلوتس در دوران حضور خود در مستطیل سبز عملکرد درخشانی در تیم ملی بلژیک و باشگاه شالکه داشته و به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال این کشور بدل شد. همچنین او تیم ملی بلژیک را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و مرحله یک چهارم نهایی رساند و آنجا مغلوب آرژانتین، نایب قهرمان تورنمنت شد. در ادامه ویلموتس تیم ملی ولز را به جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ در فرانسه هدایت کرد. اما تیم ملی بلژیک در یک چهارم نهایی مقابل ولز شکست خورد و پایان کار ویلموتس در تیم ملی کشورش فرا رسید.

در ادامه مارک ویلموتس در سال ۲۰۱۷ با ساحل عاج به توافق رسید و دو سال بعد هم شرایط حضور روی نیمکت تیم ملی ایران فراهم شد. مارک ویلموتس دوران خوبی در هنگام فعالیت در قاره آسیا نداشت و بعد از چند ماه حضور روی نیمکت ایران و بعد از شکست مقابل تیم ملی عراق از این تیم جدا شد.

در این حدود دو سال خبری از مارک ویلموتس نبود و حالا او هدایت تیم راجا کازابلانکا از مراکش را به عهده گرفته است. برخی رسانه‌ها مدعی شد مارک ویلموتس دستمزدی حدود هشت و نیم میلیون درهم از این تیم دریافت کرده و به پر درآمدترین سرمربی فوتبال مراکش در رده باشگاهی تبدیل خواهد شد.

این در حالیست که به نظر می‌رسد مارک ویلموتس غرامتی از فدراسیون فوتبال ایران بابت قرارداد خود نیز دریافت خواهد کرد. در دو سال اخیر نام مارک ویلموتس تبدیل به کابوس بزرگی برای فوتبال ایران شده بود و این بحران مالی فعلی را می‌توان ناشی از قرارداد نافرجام با این سرمربی بلژیکی دانست. جالب اینجاست کارلوس کی روش که پیش از مارک ویلموتس روی نیمکت ایران حضور داشت نیز حالا سرمربی تیم ملی مصر شده و هر دو سرمربی در قاره آفریقا فعالیت می‌کنند.

منبع: طرفداری
برچسب ها: مارک ویلموتس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی