تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

قالیباف: دولت برنامه و سیاست‌های اقتصادی خود را به مجلس اعلام کند

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس با وزیر امور اقتصاد و دارایی خواستار آن شد که در آستانه ارایه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی خود را به صورت روشن به مجلس اعلام کند.

کد خبر: ۱۱۳۸۷۳
۱۱:۵۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

قالیباف برنامه دولت اقتصاد

دیدارنیوز: رییس مجلس شورای اسلامی از سازمان بورس خواست بر موضوع نظارت و کنترل و روابط و رانت‌های اطلاعاتی در بورس که موجب بهرمندی عده‌ای و ضرر و آسیب عده‌ای دیگر در بورس می‌شود، اهتمام جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر قالیباف روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت بورس اظهار کرد: مردم براساس سیاست‌های دولت قبل به بازار بورس اعتماد کرده‌اند برای همین شاهد بودیم که تعداد سهامداران از چهار، پنج میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسید که بسیاری از این سهامداران هم سهامداران خرد هستند.

وی خواستار پاسخگویی دولت‌ها نسبت به بازار سرمایه شد و ادامه داد: دولت باید توجه کند بازار بورس بازار تنها و مستقلی نیست، این بازار تحت تاثیر سیاست‌های اقتصادی، پولی و بانکی دولت است. از صادرات و واردات تا تصمیم‌های بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازار تاثیرگذار هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم روشن شدن سیاست‌های اقتصادی دولت و هماهنگی بانک مرکزی با بقیه بخش‌های دولت گفت: آقای رئیسی در معرفی کابینه به مجلس قول داد که حتما برنامه و سیاست‌های اقتصادی روشن خود را به مجلس اعلام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در آستانه لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم و خوب است که این سیاست‌ها روشن و مشخص شود و این توقع و انتظار مجلس از دولت است.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: از شما که فرزند مجلس و امروز در دولت هستید هم انتظار خاصی داریم و به این موارد توجه کنید.

قالیباف ادامه داد: امروز مخصوصا سهامداران خرد به این احتیاج دارند که ابزار لازم برای پوشش ریسک بورس و حمایت مخصوصا برای سهامداران خرد پیش بینی شود. اگر کار کارشناسی خواستید، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون تولید و مرکز پژوهش‌ها کمک می‌کنند. حالا با اوراق تبعی می‌خواهید این کار را انجام دهید یا هر کار دیگر، بحث من روش‌ها نیست، اما به ویژه برای سهامداران خرد باید این کار انجام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع ما از وزارت اقتصاد امور اقتصادی و دارایی ثبات در بورس است، گفت: علاوه بر این نقد شوندگی از اولویت‌ها و انتظارات ما و مطالبه مجلس و مردم است. شفافیت و فلسفه وجودی بورس هم مهم است.

قالیباف با بیان اینکه بازار بورس و بازار سرمایه برای رونق تولید و توسعه زیرساخت‌های کشور است، گفت: باید ببینیم امروز بورس چقدر به سمت تولید و زیرساخت‌ها پیش می‌رود. از بورس و آقای عشقی توقع داریم که در بحث نظارت و کنترل و روابط و رانت‌های اطلاعاتی در بورس که موجب بهرمندی عده‌ای و ضرر و آسیب عده‌ای دیگر در بورس می‌شود، اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآورشد: آسیب دیدگان عمدتا سهامداران خرد هستند که هم در کاهش و هم افزایش در نوسانات ضرر جدی می‌کنند این دیگر مستقیم به مدیریت بورس و نظارت و کنترل برمی‌گردد و جزو وظایف ذاتی بورس است که باید به آن توجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر سیاست‌های اقتصادی روشن، بحث قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌های اوراق و سهام معلوم شود، امیدواریم شاهد با یک رشد و ثبات منطقی در بورس باشیم و این توقع مجلس و مردم از دولت و به ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی است.

قالیباف با اشاره به اینکه مجلس روز‌های سه‌شنبه بنای پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین دارد، گفت: حتما در جلسات بعدی روز‌های سه شنبه پیگیر موضوع بورس خواهیم بود چرا که این دغدغه دو سوم مردم است که در اینجا سرمایه گذاری کرده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی