تیتر امروز

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره

این صد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است
یک دیپلمات با سابقه وزارت امورخارجه در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد

روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است

به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود. این آتش‌بس به هیچ عنوان، پایداری نداشته و ما در میانه راه قرار داریم. رژیم صهیونیستی، قطعا تلاش خواهد کرد که ضربات دیگری به...
حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید
گفت و گوی دیدار با روانشناس و استاد دانشگاه:

حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید

توجه به جنبه‌های سلامت روان مردم پس از جنگ ایران و اسراییل همچنان بهانه گفت و گوی دیدار با متخصصان و روانشناسان است. گفت‌و‌گو با دکتر سید حسین المدنی، روانشناس و استاد دانشگاه را بخوانید.

8 هزار میلیارد درآمد جریمه‌ های رانندگی به جیب چه کسی می‌ رود؟

در قانون بودجه ۱۴۰۰ آمده است که درآمد دولت از محل جریمه‌های رانندگی مبلغی حدود ۸ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان همچنین درآمد دولت از محل جریمه‌ محدودیت‌های کرونایی مبلغی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان است. اما درآمد این جریمه‌ها که مبلغی حدود ۸ هزار میلیارد تومان است، به جیب چه کسی می‌رود؟

کد خبر: ۱۱۳۸۳۱
۰۹:۰۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

 

8 هزار میلیارد درآمد جریمه‌ های رانندگی به جیب چه کسی می‌ رود؟

 

دیدارنیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: یک ریال از محل جریمه خودرو‌ها به جیب افسران و درجه‌داران نمی‌رود.

یکی از درآمد‌های دولت در هنگام تدوین بودجه به صورت سالانه، جریمه‌های رانندگی و خسارت است یعنی مجموع جریمه‌ها سالانه باید به حساب خزانه دولت واریز و سپس دولت آن را به حساب نهاد‌ها واریز کند. اما این پول به حساب کدام نهاد‌ها واریز می‌شود؟

با توجه به قانون بودجه سالانه ۳۰ درصد درآمد دولت از محل جریمه‌ها باید به حساب شهرداری، ۳۰ درصد به حساب وزارت راه و شهرسازی و ۲۰ درصد به صندوق خسارت‌های بدنی واریز شود و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز صرف توسعه فرهنگ رانندگی شود.

ولی به نظر می‌رسد فقط ۳۰ درصد به حساب شهرداری واریز می‌شود. چون یا این مبلغ به حساب نهاد‌ها واریز نشده یا این نهاد‌ها این مبلغ را صرف کار‌های دیگر می‌کنند. مثلا ۳۰ درصدی که باید به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز شود تا صرف امور این سازمان شود، یا به حساب این نهاد واریز نشده یا این نهاد این مبلغ را صرف امور دیگری می‌کند. چون طبق گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مسئولیت توسعه دوربین‌ها با این سازمان است، ولی وزارت راه و شهرسازی فقط ۷ شهر کشور را به دوربین ثبت تخلف مجهز کرده است و از میان ۴ هزار و ۵۰۰ دوربین ثبت تخلف ۴۹ درصد آن‌ها معیوب است و به درستی کار نمی‌کند.

عملکرد دولت در بحث جریمه‌ها چگونه است؟
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به تجهیز شدن دوربین‌ها و سامانه‌ها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد این عدم تجهیز شدن به علت نبود منابع امکان‌پذیر نیست؛ و همین امر سبب شده تا از سربازان به جای دوربین‌ها استفاده شود.

بر اساس قانون بودجه ۲۰ درصد درآمد دولت از جریمه‌ها باید صرف توسعه فرهنگ رانندگی شود، ولی جریمه‌ها چیزی عکس این موضوع را نشان می‌دهد.

افزایش سالانه درآمد دولت از جریمه‌ها
نکته‌ای که وجود دارد این است که درآمد دلت از جریمه‌ها در سال ۱۴۰۰ رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته است. از سویی دولت ۲۰ درصد از درآمد جریمه را صرف فرهنگ رانندگی و از سوی دیگر درآمد جریمه از این روش افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۱۱ تير
امروز چهارشنبه ۱۱ تير
امروز چهارشنبه ۱۱ تير
امروز چهارشنبه ۱۱ تير