تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا

هنوز به ایمنی جمعی در مقابل کرونا نرسیده‌ایم / موج ششم در کمین است!

دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرده است که ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت کشور تنها یک دز واکسن دریافت کرده‌اند و این بدان معناست که کشور هنوز کاملا در مقابل کرونا آسیب پذیر است و خطر بروز موج ششم کرونا وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۳۸۲۹
۰۸:۵۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

واکیسناسیون کرونا موج ششم

دیدارنیوز: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز به ایمنی جمعی در برابر کرونا از لحاظ واکسیناسیون نرسیده‌ایم و خطر بروز موج ششم همچنان وجود دارد.

مسعود مردانی روز سه شنبه  افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت کشور یک دز واکسن کرونا را دریافت کردند و هنوز عده‌ای واکسینه کامل نشده اند، از کسانی که هنوز اقدام به واکسیناسیون نکرده اند، درخواست داریم سریع‌تر نسبت به انجام این کار در مراکز مربوطه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز به ایمنی جمعی در امر واکسیناسیون نرسیده ایم خطر بروز موج ششم کرونا در کمین است و در عین حال برخی افرادی که واکسینه شده اند، نسبت به عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عادی انگار کرده و باعث همه گیری و انتقال ویروس کرونا به دیگران می‌شوند.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از سفر‌های غیرضروری حتی با وجود واکسینه شدن در برابر کرونا الزامی است و از مردم می‌خواهیم به کادر بهداشت و درمان برای کنترل و مهار این بیماری کمک کنند.

مردانی تاکید کرد: در زمان کنونی، روند آمار مرگ و میر کرونا در کشور رو به کاهش چشمگیر و عفونت دلتا در حال کنترل است، اما عادی انگاری دوباره باعث اوج این بیماری می‌شود و باید هوشیار باشیم.

به گفته وی، شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بطور کامل در همه استان‌های کشور فراهم نشده و باید بر اساس وضعیت هر استان در مورد این بازگشایی‌ها تصمیم گیری شود، زیرا کادر بهداشت و درمان هنوز از سرویس دهی در پیک پنجم کرونا خسته است و باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشت و در نظر گرفتن شرایط، بخشی از بار سنگینی که بر دوش آن‌ها وجود دارد، برداشته شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر دُز اول، ۳۹ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۵۸ نفر دُز دوم و ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۸۷ دُز رسیده است.

از زمان شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۲۷ هزار و ۴۳۹ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

طی هفته‌های اخیر برخی مسولان نسبت به وقوع خیز ششم کرونا در آبان ماه در کشور هشدار داده اند هر چند که به گفته آن‌ها تا کنون این خیز شروع نشده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه نیز گفت: هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید رحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

بر این اساس کلیدی‌ترین ابزار دفاعی در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بدون شک می‌توان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار مرگ و میر در اثر کرونا از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد مرگ و میر روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار مرگ و میر از ابتدای شیوع کرونا (اسفند ۹۸) در کشور رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی