تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

فیروزجا قهرمان شطرنج سوییس شد

علیرضا فیروزجا نابغه ۱۸ ساله شطرنج ایران که برای کشور فرانسه بازی می‌کند در مسابقات شطرنج سوییس قهرمان شد.

کد خبر: ۱۱۳۷۵۳
۰۹:۴۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

علیرضا فیروزجا قهرمان شد

دیدارنیوز - علیرضا فیروزجا شطرنج باز ۱۸ ساله‌ای که برای کشور فرانسه بازی می‌کند، توانست در مسابقات شطرنج گرند سوییس مقام اول را به دست بیاورد.

شب گذشته (یک شنبه) دور آخر مسابقات شطرنج گرند سوییس برگزار شد که پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران مقابل حریفی از اوکراین قرار گرفت و به تساوی رضایت داد. تساوی مرد شماره یک شطرنج ایران درحالی بود که مقصودلو با ریتینگ ۲۷۰۱ در این رقابت‌ها حضور داشت، اما حریفش دارای ریتینگ ۲۶۵۲ بود.

ملی پوش شطرنج ایران در این مسابقات به سه برد، شش تساوی، و دو شکست دست یافت و از ۱۱ امتیاز ممکن به ۶ امتیاز رسید. مقصودلو با این نتایج در جدول رده بندی در جایگاه ۳۸ ایستاد.

محمد امین طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران هم در دور آخر این رقابت‌ها به تساوی رضایت داد تا با ۵.۵ امتیاز در رده ۵۱ این رقابت‌ها بایستند. ملی پوش شطرنج ایران در این مسابقات به سه پیروزی، پنج تساوی و سه شکست دست یافت.

علیرضا فیروزجا، ملی‌پوش پیشین ۱۸ ساله شطرنج ایران که برای کشور فرانسه بازی می‌کند در این مسابقات درخشید و کاپ قهرمانی را بالای سر برد. فیروزجا در رقابت‌های گرند سوئیس به شش پیروزی، چهار تساوی، و یک شکست دست یافت و با ۸ امتیاز قهرمان این رقابت‌ها شد تا علاوه بر افزایش ۱۱ واحدی ریتینگ زنده خود، جواز حضور در رقابت‌های مهم کاندیدا‌های ۲۰۲۲ شطرنج را به دست بیاورد.

لازم به ذکر است ملی پوش شطرنج ایران با افزایش ریتینگ زنده خود اکنون در بین ۵ شطرنج باز برتر جهان قرار دارد.

کاروانا شطرنج باز مطرح آمریکایی هم در این رقابت‌ها دست به مهره شد و با ۷.۵ امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید تا او هم سهمیه رقابت‌های کاندیدا‌ها را هم به دست آورد.

مسابقات شطرنج کرند سوییس یک تورنمنت ۱۱ دوری بود که از ۲۷ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۵ تا ۱۶ آبان) در ریگا لتونی برگزار شد. دو نفر برتر این رقابت‌ها مجوز حضور در مسابقات کاندیدا‌های فیده ۲۰۲۲ را پیدا کردند.

۱۰۸ شطرنج باز برتر جهان در این مسابقات دست به مهره شده‌اند.

منبع: طرفداری
برچسب ها: شطرنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی