تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

خبر مهم مجلس درباره رتبه بندی معلمان

مدتی است که موضوع لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس و دولت و بین فرهنگیان مورد بحث است و در این لایحه علاوه بر بحث معیشت معلمان، ارتقاء جایگاه و شأن مقام معلم و افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مورد توجه است، ولی هیچ گاه نظام رتبه بندی معلمان به معنای واقعی اجرایی نشده است.

کد خبر: ۱۱۳۵۶۴
۱۵:۵۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰

خبر مهم مجلس درباره رتبه بندی معلمان

دیدارنیوز ـ در روز‌ها و هفته‌های گذشته پیگیری‌های زیادی در خصوص اجرای کامل رتبه­ بندی توسط معلمان انجام شده و آنچه خواسته‌ی واقعی آنان است اجرای کامل رتبه بندی به میزان افزایش حقوق به اندازه ۸۰ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاههاست؛ آنچه مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند این است که در سال جاری بودجه لازم برای تحقق رتبه بندی کامل وجود ندارد و اجرای کامل رتبه ­بندی باعث رشد پول و تورم می‌شود.

در جلسه علنی یکشنبه ۹ آبان مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی لایحه «نظام رتبه‌بندی معلمان» در دستورکار صحن قرار گرفت و نمایندگان به بررسی ماده ۴ این لایحه پرداختند.

در جریان بررسی این ماده، با تذکر یکی از نمایندگان در خصوص وجود ابهامات متعدد در این ماده و مواد بعدی در زمینه مدارک تحصیلی فرهنگیان و نوع محاسبه آن در نظام رتبه‌بندی و با وارد دانستن تذکر از سوی رئیس مجلس، ارجاع لایحه «نظام رتبه‌بندی معلمان» به کمیسیون آموزش و تحقیقات جهت رفع ابهام به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۹۵ رأی موافق از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن با ارجاع این لایحه به کمیسیون موافقت کردند. به این ترتیب، از ماده ۴ تا انتهای لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت. گفتنی است، مواد یک و دو و سه این لایحه در جلسات گذشته مجلس بررسی و تعیین تکلیف شده بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در هنگام رأی‌گیری برای ارجاع این لایحه تأکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات ظرف مدت ۱۰ روز این ابهامات را بررسی و اصلاح کند و لایحه را مجددا به صحن مجلس ارائه دهد.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه جلسه علنی یکشنبه ۹ آبان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس بیان کرد: در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را به نمایندگان اعلام کرد. در ادامه در جلسه علنی مجلس ماده ۴ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل ابهام موجود دوباره به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون نیز در جلسه امروز و سه‌شنبه خود ابهامات موجود را مرتفع کرده و ان شاءالله از یکشنبه آتی مجدداً در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به احتمال قوی تا آخر هفته آتی این لایحه در مجلس نهایی می‌شود و سپس یک هفته در شورای نگهبان خواهد بود و پس از ابلاغ نیز مدتی تهیه آیین‌نامه آن از سوی دولت به طول خواهد انجامید. اما در ظرف ۴۵ روز آینده نهایی خواهد شد.

منبع: حادثه 24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
آقای منادی پس بازنشستگان چه زمانی رتبه‌بندی می‌شوند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی