تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

خواب سریع بدون دارو و دمنوش عرض ۱۶ دقیقه

اگر ساده‌ترین راه درمان بی خوابی را بخواهید می‌توان به نتیجه تحقیقات جدیدی اشاره کرد که روشی برای خواب سریع در مدت زمان کوتاهی پیشنهاد می‌کند.

کد خبر: ۱۱۳۴۰۷
۱۲:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

خواب سریع بدون دارو و دمنوش عرض ۱۶ دقیقه

دیدارنیوز ـ شمردن گوسفندان رافراموش کنیدروش‌های سودمند دیگری وجود دارد که پیش از این در بخش سلامت نمناک بار‌ها به آن‌ها اشاره کرده ایم، روش‌هایی از قبیل: دوش آب گرم، نوشیدن شیر گرم، استفاده از اسپری اسطوخودوس، گرم کردن خانه و نوشیدن جوراب.

اینترنت پر از راه کار‌هایی است که بتوانیم زودتر بخوابیم و کیفیت خواب را بالا ببریم و جدیدترین آن‌ها که راه حلی برای خواب سریع در ۱۶ دقیقه است به تازگی منتشر شده است که در ادامه خواهید خواند.

بله کاملا درست است، به گزارش میرر دکترمیشل و تیمش در دانشگاه تکزاس ۵۷ دختر و پسر را در رده سنی ۱۹ تا ۳۰ سال مورد بررسی قرارداند و برای این مسئله آن‌ها را به دوگروه تقسیم کردند که هر دو گروه طی این تحقیقات در آزمایشگاه می‌خوابیدند.

برای هر دو گروه لیست کار‌هایی مربوط به آن‌ها نوشته شده بود، برای گروه اول در مورد کار‌ها و فعالیت‌هایی که قبلا کامل شده بود و برای گروه دوم وظایفی که باید روز بعد انجام می‌دادند نوشته شده بود.

در پایان بررسی‌ها محققان پی بردند در جریان این تحقیقات گروه دوم بسیار زودتر از گروه اول به خواب می‌رفتند و حداکثر در ۱۶ دقیقه به خواب عمیق می‌رسیدند و این در حقیقت مرتبط با لیست وظایف و کار‌هایی بود که برایشان نوشته شده بود. گروه اول لیستی از انجام شده‌ها را داشتند و گروه دوم لیستی از آنچه روز آینده باید انجام دهند و این نشان داد که ذهن بیشتر نگران وظایف آینده است و زمانی که لیستی از آن‌ها تهیه می‌شود نظم ایجاد شده به ذهن و مغز آرامش می‌بخشد و فرد راحت‌تر به خواب خواهد رفت در حالیکه انجام این کار برای کار‌هایی که قبلا انجام شده است تاثیری نخواهد داشت.

محققان روانشناس می‌گویند نگرانی در مورد فعایت‌های آینده خوابیدن را دشوار می‌کند، هرچه شرکت کنندگان لیست فعالیت هایشان را دقیق‌تر تنظیم کنند سریعتر خوابشان می‌برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی