تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

پایان آبان آخرین فرصت فدراسیون فوتبال برای پرداخت بدهی مالیاتی ۷۰ میلیاردی

فدراسیون فوتبال حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و فدراسیون فعلی در مذاکره‌ای که با سازمان مالیاتی داشته از آن‌ها مهلت گرفته و سازمان مالیاتی هم با استفاده از تبصره استمهال به فدراسیون تا پایان آبان ماه استمهال تعیین تکلیف پرداخت داده و این مهلت دیگر قابل تمدید نیست

کد خبر: ۱۱۳۳۶۴
۰۹:۱۴ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

فرصت فدراسیون فوتبال برای پرداخت بدهی مالیاتی

دیدارنیوز - بهرام رضاییان، عضو غیر قانونی هیات رییسه فدراسیون فوتبال که با وجود برکناری از مدیرعاملی پارس جنوبی جم همچنان نماینده باشگاه‌ها در هیات رییسه فدراسیون فوتبال است، هفته گذشته بعد از جلسه هیات رییسه ادعا کرد فدراسیون هفتاد میلیارد بدهی مالیاتی دارد که از فدراسیون‌های قبلی به ارث رسیده، اما توضیح بیشتری درباره ماجرایی که تخلف فدراسیون فعلی رقم زده نداد!

برای خیلی‌ها سوال بود که چرا بهرام رضاییان وسط دعوای خوبان عالم و VAR، حرف از بدهی مالیاتی زده است؟ این که او از شهاب عزیزی خادم دفاع کند، طبیعی است، چون رییس فدراسیون هر لحظه اراده کند می‌تواند او را با برگزاری مجمع، از هیات رییسه کنار بگذارد (چرا که او به عنوان نماینده باشگاه‌ها رای آورده و حالا که دیگر مدیرعامل باشگاه نیست باید جای خود را به یک نماینده دیگر بدهد)، اما این که برای دفاع از عزیزی خادم، بحث را به مالیات بکشاند، طبیعی نبود.

پیگیری‌ها مشخص کرد فدراسیون فعلی یک بار از سازمان مالیاتی مهلتی گرفته و آن مهلت حالا رو به پایان است، اما دردسر اصلی فدراسیون پایان این مهلت یا بسته شدن حساب فدراسیون نیست، مشکل اصلی تخلفی است که فدراسیون مرتکب شده و هنوز تغییرات مجمع اسفند ماه را آگهی روزنامه رسمی و ثبت نکرده است.

طبق قانون تجارت، رییس فدراسیون فوتبال باید حداکثر ظرف یک هفته پس از پایان انتخابات فدراسیون فوتبال و تنظیم صورت جلسه مجمع اسفند ماه ۹۹ که منجر به پیروزی او در انتخابات شد، نسبت به تغییر مدیران در ثبت شرکت‌ها اقدام می‌کرد، اما گویا این اتفاق هنوز هم رخ نداده و در حال حاضر اگر به روزنامه رسمی و رسمیو مراجعه کنید همچنان مدیران قبلی فدراسیون فوتبال صاحب مسئولیت و امضای مجاز اسناد مالی و تعهدآور است.

ماجرا دقیقا از همین جا جالب می‌شود؛ فدراسیون فوتبال حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و فدراسیون فعلی در مذاکره‌ای که با سازمان مالیاتی داشته از آن‌ها مهلت گرفته و سازمان مالیاتی هم با استفاده از تبصره استمهال به فدراسیون تا پایان آبان ماه استمهال تعیین تکلیف پرداخت داده و این مهلت دیگر قابل تمدید نیست و فدراسیون باید تا پایان آبان ماه این هفتاد میلیارد تومان را بپردازد و در صورتی که این بدهی پرداخت نشود، طبق قانون حساب‌های بانکی فدراسیون فوتبال مسدود و برای مدیران فدراسیون محدودیت‌های مالی ایجاد خواهد شد. اما مساله اینجاست که مدیران فدراسیون از نظر قانون، همان‌ها هستند که نام شان در آگهی روزنامه رسمی ثبت شده است!

در روزنامه رسمی، هنوز همان مدیران قبلی صاحب مسئولیت و امضای مجاز اسناد مالی و تعهد آور هستند. برای تغییرات مدیران، فدراسیون باید بلافاصله پس از برگزاری مجمع، صورتجلسه را ثبت می‌کرد و در آگهی روزنامه رسمی اعلام می‌شد مسئولان جدید فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند، اما این اتفاق در فدراسیون رخ نداده و با پایان آبان ماه، محدودیت‌های مالی برای روسای قبلی فدراسیون اعمال می‌شود. یعنی آن‌هایی که دیگر هیچ مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ندارند، به این دلیل که مدیران فعلی کار‌های قانونی را سر وقت انجام نداده اند، حساب‌های شان به طور کامل مسدود خواهد شد!

اگر به آخرین آگهی روزنامه رسمی فدراسیون فوتبال مراجعه کنید با این موضوع مواجه می‌شوید که موسسه فدراسیون فوتبال به عنوان موسسه‌ای غیر تجاری در تاریخ سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ به ثبت رسیده و ثبت شرکت‌ها در حال حاضر مهدی تاج، علی کفاشیان، علیرضا اسدی، لیلا صوفی زاده، هدایت ممبینی، فریدون اصفهانیان، علی سلیمانی و تمام مدیران قبلی را به رسمیت می‌شناسد و معلوم نیست در این ۸ ماهی که از تغییر ریاست فدراسیون فوتبال می‌گذرد چرا هیچ اقدامی برای ثبت جدید نشده و اصلا بانک صاحب حساب فدراسیون فوتبال روی چه قانونی کار‌های مالی فدراسیون را انجام داده است؟

بانک باید چک‌های صادره شرکتی را بر اساس امضا‌های مجاز در رسانه رسمی معتبر بشناسد و روسای جدید که در این هشت ماه آگهی روزنامه رسمی و ثبت قانونی را انجام نداده اند، چگونه در این ۸ ماه اوراق مالی را امضا کرده اند؟ به نظر می‌رسد تمام امضا‌های اوراق مالی غیر قانونی بوده و بانک صاحب حساب فدراسیون هم طبق این قاعده، تخلف کرده است.

باور کردنی نیست که مسئولان فدراسیون فوتبال قانون تجارت را نشناسند. شهاب عزیزی خادم که در برنامه فوتبال برتر از تجاری سازی فدراسیون فوتبال حرف می‌زد، آیا هنوز این قانون را نمی‌داند؟ واقعا چرا تغییرات صورت گرفته در مجمع ثبت نشده است؟ آیا مسئولان جدید فدراسیون می‌خواستند حساب‌های بانکی شخصی خود را از خطر دور نگه دارند؟

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی