تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بازگشت قاتل سریالی به لندن: همه چیز در دست بازیکنان تاتنهام است

اگرچه هواداران تاتنهام با استخدام نونو و اخراج مورینیو کاملا متقاعد نشدند، اما حالا آن‌ها هم احساس می‌کنند که استخدام کونته یک حرکت بزرگ برای تاتنهام است، به خصوص در این برهه سخت تیم شان که معلوم نبود چه کسی حاضر است این مسئولیت را قبول کند.

کد خبر: ۱۱۳۳۰۱
۱۳:۲۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

دلایل موفقیت احتمالی تاتنهام با کنته

دیدارنیوز - برای مدت زمانی طولانی، بسیاری از بازیکنان تاتنهام بهانه داشتند. پوچتینو به بن بست رسیده بود، دوران اوج مورینیو مربوط به گذشته هاست و نونو اسپیریتو هم هرگز به اندازه کافی خوب نبود. درست یا غلط، آن دسته از بازیکنان تاتنهام که طی دو فصل اخیر عملکردی پایین‌تر از حد انتظار داشته اند، می‌توانند به این دلایل برای کسب نتایج ضعیف باشگاه اشاره کنند.

 به گزارش تلگراف، حالا آنتونیو کونته پرافتخار جانشین نونو اسپیریتو روی نیمکت تاتنهام می‌شود. حالا دیگر بهانه‌ای وجود ندارد و اگر بازیکنان تاتنهام بازهم ناکام بمانند، دیگر تردیدی وجود ندارد که این بار تقصیر ناکامی‌ها بر گردن آن هاست. در مورد توانایی کونته برای گرفتن بهترین بازی از تیمش، هیچ تردیدی وجود ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توان کارنامه دوران سرمربیگری آنتونیو کونته را زیر سوال برد.

او بهترین‌ها را بهتر کرده و هر کجا که بوده، توانسته قهرمان شود. برای اطمینان از خوب بودن کار کونته، باید از روملو لوکاکو، سسک فابرگاس و لئوناردو بونوچی درباره کونته سوال کنید. لوکاکو توانست زیر نظر کونته به یک مهاجم کلاس جهانی تبدیل شود، فابرگاس اعتراف کرد این سرمربی ایتالیایی سطح بازی اش را به جایی رساند که هرگز باور نمی‌کرد به آن نقطه برسد و بونوچی هم اشاره کرده کونته کسی بود که روند دوران حرفه‌ای اش را به طور کلی تغییر داد. این لیست مطمئننا می‌تواند طولانی‌تر از این‌ها باشد. اگر هر یک از بازیکنان تاتنهام کوچک‌ترین تردیدی درباره پیشرفت کار‌ها زیر نظر کونته داشته باشد، باید آن‌ها را به مصاحبه‌ای او با تیری آنری، هم تیمی سابقش در یوونتوس انجام داده بود ارجاع دهیم. کونته گفته بود:

همیشه درباره تربیت و احترام صحبت می‌کنم. من چنین چیزی را طلب می‌کنم، چون خودم این‌ها را رعایت می‌کنم. احترام می‌گذارم و در ازایش احترام می‌خواهم، اما اگر کسی در جلسات تمرینی رویکرد خوبی نداشته باشد یا رفتار خوبی از خودش نشان ندهد، ترجیح می‌دهم او را بکشم.

بازیکنان حداقل در اوایل کار، کونته را دوست ندارند و زیر نظر او آسوده نخواهند بود. هنگامی که کونته به تازگی به چلسی رفته بود، فابرگاس در ابتدای کار از این که به صورت چرخشی به کار گرفته می‌شد یا نیمکت نشین می‌شد، ابراز ناراحتی می‌کرد چرا که کونته می‌خواست فابرگاس فضای بیشتری را در زمین پوشش دهد. با این حال هافبک اسپانیایی به قدر کافی باهوش بود که سریعا متوجه شود یا باید مطابق میل کونته بازی کند و یا در استمفوردبریج هیچ جایی نخواهد داشت. فابرگاس مسیر اول را برگزید و بعدا مدعی شد به بازیکنی تبدیل شد که بدون این سرمربی ایتالیایی، نمی‌توانست به چنین سطحی برسد. فابرگاس در تیمی که آنتونیو کونته آن را به قهرمانی لیگ برتر رساند، نقشی کلیدی ایفا کرد؛ او پشت سر هم برای دیگو کوستایی که بعدا با کونته به مشکل خورد و به خاطر آن پیامک معروف از چلسی جدا شد، پاس گل ارسال می‌کرد

کوستا بهترین گلزن چلسی بود، اما در ژانویه ۲۰۱۸ مجبور شد راهی فوتبال چین شود چرا که این مهاجم اسپانیایی دیگر کسی نبود که کونته به او اعتماد داشته باشد. در تیم نونو اسپیریتو، هری کین آن قدر شجاعت داشت که تعطیلات تابستانی اش را تمدید کند، اما اگر به جای نونو، کونته از همان اول فصل سرمربی تاتنهام بود، هری کین بازهم جرات چنین چیزی را به خودش می‌داد؟ خیلی بعید است، احتمالا نه.

طی سال‌های اخیر، محیط باشگاه تاتنهام برای برخی از بازیکنان این تیم بیش از حد دنج و آرام بود، اما حالا آن‌ها بدون لحاظ شدن نام یا شخصیت شان، باید منتظر یک شوک ناخوشایند باشند. کونته یک شخصیت زودجوش است و رابطه او با دنیل لوی، شخصی که معمولا بیشتر حامی بازیکنانش است تا سرمربی، جذاب خواهد بود. اما درسی که از دوران کونته در چلسی می‌توان گرفت، این است حداقل برای فصل اول هم که شده، کونته و دنیل لوی وارد نبرد و جنجال‌های کش دار نمی‌شوند. فصل اول کونته در چلسی، موفق‌ترین فصل سرمربیگری او در چلسی بود. در آن زمان مایکل امنالو مدیر ورزشی باشگاه بود. یکی از حسرت‌های کونته در طول دورانش در غرب لندن این است که او در اول کار به امنالو که روابط خوبی در سطح بین المللی داشت، نمی‌توانست اعتماد کند، اما در نهایت این امنالو بود که نقش میانجی و برقرار کننده صلح را میان کونته و هیئت مدیره چلسی ایفا می‌کرد. پس از جدایی امنالو، رابطه کونته با برخی از چهره‌های مهم باشگاه چلسی تیره شد و این جاست که نقش فابیو پاراتیچی به عنوان مدیر ورزشی تاتنهام می‌تواند کلیدی باشد.

پاراتیچی و کونته پیش‌تر در یوونتوس با یکدیگر کار کرده اند و رابطه خوب آن‌ها یک عامل تعیین کننده در راستای آمدن او به تاتنهام بوده است. به عنوان یک مدیر ورزشی، مسئولیت پاراتیچی این است که هرروز با سرمربی تیم در ارتباط باشد. کونته مطمئئنا از رابطه خوب با دنیل لوی استقبال می‌کند، اما این احتمالا پاراتیچی خواهد بود که هرروز با سرمربی تیم ملاقات می‌کند و سعی پاراتیچی بر این خواهد بود که خواسته‌های کونته در فصل نقل و انتقالات را برآورده کند.

کلیشه‌ای علیه کونته وجود دارد که می‌گوید او یک سرمربی پر خرج است و به خرید‌های گران قیمت تکیه می‌کند. بدون شک کونته درخواست جذب بازیکنانی را برای بستن بهترین تیم ممکن خواهد داد، اما کونته بهترین بازی ممکن را از خریدهایش می‌گیرد. در چلسی، مارکوس آلونسو بنا به درخواست کونته خریداری شد و او زیر نظر این سرمربی ۵۲ ساله به یکی از بهترین وینگ بک‌های چپ جهان فوتبال تبدیل شد. ویکتور موزس، بازیکنی که معمولا در چلسی نادیده گرفته می‌شد، توانست در پست جدید وینگ بک راست بدرخشد. کونته همچنین توانست با بازگرداندن داوید لوییز، فصل آخر جان تری در چلسی را به خوبی مدیریت کند. کونته به همه بازیکنان تاتنهام فرصت خواهد داد و این دیگر بر عهده خود بازیکنان است که به جای غر زدن درباره قدرتمندتر بودن سایر تیم ها، از فرصت استفاده کنند و خودشان را نشان دهند.

اگرچه هواداران تاتنهام با استخدام نونو و اخراج مورینیو کاملا متقاعد نشدند، اما حالا آن‌ها هم احساس می‌کنند که استخدام کونته یک حرکت بزرگ برای تاتنهام است، به خصوص در این برهه سخت تیم شان که معلوم نبود چه کسی حاضر است این مسئولیت را قبول کند. غیر از پپ گواردیولا و یورگن کلوپ، کونته تنها سرمربی در دهه اخیر است که توانسته بیش از ۹۰ امتیاز در لیگ برتر انگلیس کسب کند و خلاف این دو سرمربی اسپانیایی و آلمانی، او در اولین فصل حضورش در انگلیس توانسته قهرمان لیگ شود. چنین دستاوردی شاید همچنان قدر نادیده مانده باشد حالا "برنده سریالی" در تاتنهام چالش بزرگ تری را نسبت به چلسی در پیش دارد.

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی