تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سهم تخم مرغ در سفره‌های مردم افزایش یافت/ صعود عجیب سرانه مصرف مرغانه!

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: هیچ کمبودی در تأمین نیست، اما مساله این است که افزایش شدید قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز، ماهی و لبنیات از جمله پنیر موجب شده که مردم به بازار تخم مرغ هجوم بیاورند و به همین دلیل سرانه مصرف تخم مرغ در سالجاری نسبت به سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱۳۱۸۰
۱۳:۵۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

افزایش سهم تخم مرغ در سفره‌ها

دیدارنیوز ـ ناصر نبی پور درباره اینکه چرا قیمت تخم مرغ همچنان در مغازه‌ها روند صعودی دارد و در برخی نقاط قیمت هر شانه از این محصول به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است؟، گفت: اتحادیه سراسری مرغداران میهن به هر اندازه که میادین میوه و تره بار شهرداری اعلام نیاز کنند، تخم مرغ در اختیار آنان قرار می‌دهد تا به قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان به مصرف کننده نهایی عرضه کنند و در حال حاضر بیشتر مردم نیاز خود را از میادین تأمین می‌کنند.

وی درباره اینکه چند نرخی شدن قیمت و عرضه تخم مرغ دولتی در میادین منجر به شلوغی این مراکز و تشکیل صف در برخی نقاط می‌شود، افزود: متأسفانه در کشور ما هنوز شیوه‌های مدرن جایگزین شیوه‌های سنتی توزیع نشده و همین مساله ایجاد مشکل می‌کند به عنوان مثال شنیدیم که در برخی مناطق تهران اقدام به فروش تخم مرغ در خیابان‌ها با وانت و خاور می‌کنند که شیوه مناسبی نیست و بهتر است که این تخم مرغ‌ها در اختیار مغازه داران و مراکز فروش قرار بگیرد تا آنان به نرخ مصوب عرضه کنند.

نبی پور با تاکید بر اینکه دولت فروشنده تخم مرغ نیست، گفت: وقتی که ذخایر دولتی زیاد است باید آن را در اختیار مراکز عرضه قرار دهد و شیوه توزیع اصلاح شود تا عطش بازار بخوابد.

مصرف سرانه تخم مرغ ۲۵ درصد افزایش یافته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واردات حدود ۲ هزار تن تخم مرغ به کشور افزود: روزانه در کشور ۲۹۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود و در ماه حدود ۸۷ هزار تن تولید داریم بنابراین هیچ کمبودی در تأمین نیست، اما مساله این است که افزایش شدید قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز، ماهی و لبنیات از جمله پنیر موجب شده که مردم به بازار تخم مرغ هجوم بیاورند و به همین دلیل سرانه مصرف تخم مرغ در سالجاری نسبت به سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

نبی پور گفت: سرانه مصرف این کالا از حدود ۱۱ کیلوگرم به بالای ۱۴ کیلوگرم رسیده و همین مساله منجر به نابسامانی بازار شده است.

منبع: مهر
برچسب ها: قیمت تخم مرغ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی