تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

موافقت کمیته اخلاق با انجام مطالعه بالینی واکسن برکت روی ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها

حسن جلیلی، سخنگوی پروژه واکسن برکت گفت: پروتکل مطالعه بالینی واکسن را برای سنین ۱۲ تا ۱۷ سال به وزارت بهداشت تقدیم کردیم و کمیته اخلاق هم موافقت خودش را اعلام کرد.

کد خبر: ۱۱۳۱۶۹
۱۳:۰۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

انجام مطالعه بالینی واکسن برکت روی ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها

دیدارنیوز ـ حسن جلیلی، سخنگوی پروژه واکسن برکت در ارتباط با آخرین وضعیت مطالعات بالینی این واکسن اظهار کرد: فاز ۳ را تمام کردیم و گزارش میانی آن نیز تقدیم وزارت بهداشت شده است. مقاله آن هم در دست تهیه است و در چند روز آینده ارسال خواهد شد. برای مطالعه بالینی ۱۲ تا ۱۷ سال، پروتکلش را تقدیم وزارت بهداشت کردیم و کمیته اخلاق هم موافقت خودش را اعلام کرده است و منتظریم که در آینده نزدیک، سازمان غذا و دارو مجوز اجرای مطالعات بالینی روی گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال را به ما بدهد.

وی افزود: مقالات فاز یک و دو به یک ژورنال بین المللی معتبر ارسال شده است و در وضعیت under review است. مقاله‌ی دیگری هم داریم که درارتباط با اثربخشی واکسن برکت بر واریانت‌های متفاوت ویروس است. نظر داوران را دریافت کردیم و به یک ژورنال بین المللی معتبر ارسال شده و درحال revise است.

جلیلی گفت: گروه‌های غیرمجاز واکسن برکت فعلا زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال هستند. واکسن برکت برای زنان باردار را در برنامه داریم و پروتکلش را آماده کردیم، اما هنوز به وزارت بهداشت ارسال نشده است. منتظر هستیم مطالعه ۱۲ تا ۱۸ سال شروع شود تا بلافاصله آن را نیز شروع کنیم.

وی افزود: ایمنی واکسن ۹۳.۵ درصد بوده است که از فاز دو به دست آمده است.

سخنگوی پروژه واکسن برکت در ارتباط با مقاله پیش‌بالینی برکت گفت: نام این ژورنال reviews in medical virology از انتشارات willey و ضریب تاثیر آن نزدیک به هفت یعنی ۶.۹۸ است، در بین کسانی که در حال حاضر در کشور در عرصه واکسن فعالیت می‌کنند، این اولین مقاله بوده است.

وی ضمن تکذیب ادعا‌ها مبنی بر ارسال مواد اولیه این واکسن از چین یا درخواست سازمان غذا و دارو برای وارد کردن ۲۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم از سوی این گروه دارویی گفت: نمی‌توان به مبدا برخی از اقلام وارداتی مورد نیاز برای تولید این واکسن اشاره کرد، زیرا با توجه به شرایط تحریم که در آن قرار داریم بهتر است به آن اشاره نشود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی