تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

دو تیم از لیگ برتر جایگزین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا!

بعد از تهدید بسیار جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، حالا خبر می‌رسد در صورت حذف دو تیم پایتخت دو تیم از لیگ برتر جایگزین آن‌‌ها خواهند شد

کد خبر: ۱۱۲۹۷۸
۱۵:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

دیدارنیوز - بیانیه صبح امروز باشگاه پرسپولیس خبر از یک اتفاق تلخ می‌دهد. به نظر می‌رسد پرسپولیس در این بیانیه تلاش کرد به اهالی فوتبال بگوید اگر این تیم از آسیا حذف شود، مقصرش سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است

پس از آنکه شب گذشته سهیل مهدی در یک برنامه رادیویی اعلام کرد شایعه حذف دو تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا به واقعیت نزدیک است و باشگاه‌ها باید خیلی زودتر از این ایراد‌ها را برطرف می‌کردند تا کمیته حرفه‌ای سازی آسیا مجوزشان را باطل نکند، باشگاه پرسپولیس احساس کرد مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ می‌خواهند توپ تقصیرات را به زمین باشگاه‌ها بیندازند. همین شد که صبح امروز باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه تاکید کرد امسال مانند سال‌های گذشته تمام پیگیری‌ها را مرحله به مرحله انجام داده و اگر کمبود یا نواقصی در مدارک بوده، کمیته حرفه‌ای سازی مستقر در سازمان لیگ باید مرحله به مرحله این کمبود‌ها را به باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کرد.

کی بود، کی بود؟ من نبودم!

همین بیانیه به تنهایی برای آنکه باور کنیم موضوع حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا جدی شده، کفایت می‌کند. در راهرو‌های سازمان لیگ نیز شنیدیم نامه اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی ارسال شده و خبر نهایی حداکثر تا دوشنبه اعلام می‌شود.

سازمان لیگ و فدراسیون مدعی هستند باشگاه‌ها باید پیگیر موضوع بودند، اما باشگاه‌ها معتقد هستند، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به ویژه کمیته حرفه‌ای سازی مستقر در این سازمان باید موضوع را پیگیری می‌کرد.

سپاهان در آرامش، فولاد در انتظار، قرمز و آبی در عذاب!

در هر دو صورت حالا قضیه کنار گذاشتن دو باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا جدی‌تر از همیشه شده است. در تمام سال‌های گذشته فدراسیون فوتبال با هر ترفندی بود در شب‌های پایانی مهلت ارسال مدارک، باشگاه‌ها را به خط و اسناد و مستندات مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دست کمیته حرفه‌ای سازی AFC می‌رساند و تیم‌های ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا نگه می‌داشت، اما این بار گویا فدراسیون فوتبال از پیگیری مرحله به مرحله موضوع غافل شده و انجام کار‌ها را به خود باشگاه‌ها سپرده و باشگاه‌هایی که درگیر مشکلات روزمره شان هستند، رسیدگی به این موضوع را پشت گوش انداخته اند.

گفته می‌شود سپاهان تمام مجوز‌های لازم را اخذ کرده چرا که مدارک و اسناد را به موقع در سایت AFC بارگذاری کرده است. فولاد هم که درگیر پنجره بسته بود، احتمالا با باز شدن پنجره اش مشکل خاصی ندارد و می‌تواند تا پایان مهلتی که AFC تعیین کرده (همین دوشنبه) مجوز‌ها را اخذ کند، اما اوضاع استقلال و پرسپولیس اصلا مناسب نیست.

سهمیه سرخابی‌ها می‌سوزد، سهمیه ایران نه!

امروز در سازمان لیگ این خبر به شکل در گوشی در حال گردش بود که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می‌شوند چرا که بعید است آن‌ها بتوانند تا صبح روز دوشنبه تمامی نواقص را برطرف کنند. فدراسیون در تلاش است برای آن‌ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا یک ماه زمان بگیرد تا این بحران را حل کند، اما بعید است AFC این خواسته را بپذیرد. به نظر می‌رسد باید برای شنیدن خبر تلخ حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا آماده باشیم، اما در صورت حذف این دو تیم، سهمیه فوتبال ایران به خطر نخواهد افتاد و سازمان لیگ می‌تواند دو تیم دیگر را به آسیا معرفی کند.

شانس به گل گهر، پیکان و مس رفسنجان رو می‌کند؟

اگر استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند، طبق جدول لیگ بیستم، تیم‌هایی که در رده‌های بعدی قرار دارند به نوبت در صورت کسب مجوز‌های لازم برای اخذ مدرک حرفه ای، جایگزین آن‌ها می‌شوند. البته این تیم‌ها باید متعلق به نیمه بالایی جدول باشند. در میان هشت تیم برتر لیگ بیستم، تراکتور هم معیار‌های لازم برای اخذ مجوز حرفه‌ای را ندارد و با این حساب شانس به ترتیب به گل گهر سیرجان، پیکان و مس رفسنجان رو می‌کند. اگر هم به هر دلیلی فولاد به عنوان قهرمان جام حذفی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود، سهمیه این باشگاه به نایب قهرمان جام حذفی نمی‌رسد چرا که جام حذفی اصلا چیزی به نام نایب قهرمان ندارد و سهمیه قهرمان جام حذفی به تیم‌های نیمه بالایی جدول رده بندی لیگ بیستم تعلق می‌گیرد.

فدراسیون مدرن و دانش بنیان برای باشگاه‌ها چه کرد؟

سازمان لیگ امیدوار است نامه نگاری فدراسیون فوتبال جواب بدهد و کنفدراسیون فوتبال آسیا یک مهلت دوباره برای تیم‌های ایرانی درنظر بگیرد تا استقلال و پرسپولیس مشکلاتی مثل شفافیت مالی، بدهی مالیاتی، تسویه با طلبکاران، مالکیت مشترک و نواقص زیر ساختی را برطرف کنند و مثل سال‌های قبل مجوز حضور در آسیا را به دست بیاورند، اما باید از فدراسیون دانش بنیان (!) که مدعی مدیریت مدرن و داشتن دیپلماسی بود و حرف‌های شیک تحویل جامعه ورزش می‌داد، پرسید در این هشت ماه برای جلوگیری از حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا چه کردند؟ فدراسیون قبلی که آقایان اصلا قبولش ندارند و به قول خودشان تشکیلات را بدون چای و به قول شهاب عزیزی خادم با دو عدد چای کیسه‌ای از آن‌ها تحویل گرفتند، حداقل هفته‌ای یک جلسه با مدیران باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برگزار و آن‌ها را وادار به ارائه مدرک مورد نیاز کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌کرد.

خوبان عالم به سلامت باد!

حسن کامرانی فر به عنوان دبیرکل فدراسیون و سایر مدیران این تشکیلات چند جلسه برای نجات فوتبال ایران از این بحران برگزار کردند؟ سهیل مهدی شب گذشته در برنامه رادیویی وقت اضافه رادیو ایران تاکید کرد در تمام سال‌های گذشته فدراسیون و سازمان لیگ به هر زحمتی بود در شب‌های پایانی مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز‌های لازم را برای تیم‌های ایرانی می‌گرفتند. فدراسیون دانش بنیان چرا اجازه داد کار فوتبال ایران به دقیقه ۹۰ و به قول معروف به شب امتحان برسد؟ فدراسیون مدرن آیا در این روز‌های پایانی غیر از شوت کردن توپ تقصیرات به زمین باشگاه‌ها کمکی به حفظ باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا می‌کند؟ نتیجه گره زدن پیشرفت فوتبال ایران به خوبان عالم همین است که می‌بینیم؛ استرس، اضطراب و آشفتگی!

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی