تیتر امروز

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند
دیدار از نشست بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی گزارش می دهد

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند

بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی» عنوان نشست و گردهمایی بود که به همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران و گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از حقوقدانان و علاقمندان به...
ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز

این صد و سی و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...

ماجرای منع ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند چه بود؟

برخی فعالان صنعت کشتیرانی در هفته‌های اخیر از عدم امکان توقف و پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در برخی بنادر چین و یکی از بنادر هند خبر داده بودند که اکنون این مشکل برطرف شده است.

کد خبر: ۱۱۲۷۵۰
۱۲:۱۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

 منع ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند

دیدارنیوز ـ محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر مشکلی برای ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند وجود ندارد.

وی درباره مشکل پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر هند گفت: با پیگیری‌هایی که سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد؛ من از شرکت‌های کشتیرانی هم پیگیری کردم، آن‌ها هم تأیید کردند که امکان پهلوگیری در بنادر هند فراهم و تردد‌ها برقرار است.

راستاد درباره مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر چین نیز اظهار کرد: در حال حاضر تردد‌ها به بنادر چین برقرار است؛ عمده تبادلات تجاری دریایی کشورمان با چین است.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: کشتیرانی یک مقوله بین المللی است و اینگونه نیست که الزاماً ناوگان ملکی کشوری بخواهد از کشور دیگری بار حمل کند؛ بلکه جابه جایی کالا می‌تواند هم از طریق ناوگان بین المللی و هم ملکی انجام شود.

مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی نیز از توقف ۴ ماهه تعدادی از کشتی‌های متعلق به این شرکت در یکی از بنادر چین در سال ۱۳۹۹ و همچنین ادامه دار بودن این روند تا کنون خبر داده بود که گفته می‌شود در حال حاضر مشکلی برای برقراری تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر این دو کشور وجود ندارد.

محمد راستاد درباره حمل دریایی کالا از خزر و برقراری تردد میان بنادر شمالی ایران با بنادر روسیه و قزاقستان اظهار کرد: وزارت صمت اخیراً با خرید کشتی رو-رو موافقت کرده است.

وی افزود: ما هم در سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرده ایم آمادگی داریم تا از محل وجوه اداره شده این سازمان، تسهیلات و منابع مالی برای خرید شناور‌های رو-رو (کامیون بر) پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: امیدواریم با ورودی این نوع شناورها، مسیر دریایی بازرگانی ما با کشور‌های آسیای میانه برقرار و فعال شود؛ البته در حال حاضر تردد‌های دریایی به بنادر آسیای میانه و حاشیه خزر با استفاده از شناور‌های کارگو، فله بر و کانتینری برقرار است.

راستاد خاطرنشان کرد: اینکه کشتی رو-روی کامیونی هم داشته باشیم تا بتوانیم مود حمل و نقل جاده‌ای را از طریق دریا به کشور‌های آسیای میانه متصل کنیم، گزینه مناسبی است که می‌توانی ظرفیت تجاری با کشور‌های منطقه را افزایش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ابقای توافقنامه چابهار در شرایط جدید دولت کابل یادآور شد: موافقت نامه سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، هند و افغانستان موسوم به توافقنامه چابهار، تفاهم نامه‌ای است که هنوز رسمیت دارد؛ در این توافق نامه آمده که امکان اضافه شدن و الحاق کشور‌های دیگر به آن فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده تا ترکمنستان هم به این تفاهم نامه افزوده شود؛ الحاق ترکمنستان به تفاهم نامه چابهار یک فرصت برای توسعه ترانزیت میان کشور‌های منطقه است.

منبع: مهر
برچسب ها: اقتصاد ایران
ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر