تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

شراکت مالی عزیزی خادم با رمال مشهور؟!

ماجرای امیر اسکندری مشهور به خوبان عالم یا همان رمال مشهور فوتبال ایران و شهاب الدین عزیزی خادم حالا وارد مراحل پیچیده‌تری شده است. رسانه طرفداری در گزارشی از احتمال شراکت مالی این دو نفر در شرکتی به نام آتیه پردازان تیوا خبر داده است!

کد خبر: ۱۱۲۷۰۲
۰۸:۵۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

عزیزی خادم + رمال + خوبان عالم

دیدارنیوز: شاید بتوان نام آن‌هایی که در فوتبال به تاثیر رمال و جادوگر اعتقاد دارند را جریان انحرافی گذاشت. جریانی که به قول دکتر بیژن ذوالفقارنسب دو دهه قبل به فوتبال باشگاهی ما لطمه زد و حالا باید مراقب باشیم به فوتبال ملی ایران ضربه نزند!

یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال وقتی از جلسه هیات رییسه بیرون آمد، در حمایت از شهاب عزیزی خادم منکر هرگونه ارتباط میان شهاب عزیزی خادم و امیر اسکندری شد. بهرام رضاییان، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال که گفته می‌شود به دلیل برکناری از مدیرعاملی پارس جنوبی جم حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال غیر قانونی است امروز به شکل غیر قابل باوری از رییس فدراسیون فوتبال دفاع کرد. در حالی که رییس فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر حاضر به انکار رابطه با امیر اسکندری نشد و گفت به سوی هر شخصی که نفس حق و قلم حق داشته باشد، دست نیاز دراز می‌کند، امروز بهرام رضاییان با قدرت هرگونه ارتباط رییس فدراسیون با رمال و جادوگر را تکذیب کرد.

ادعای عضو هیات رییسه: رییس گفت امیر اسکندری را نمی‌شناسد

یکی از اعضای هیات رییسه در این خصوص به طرفداری گفت: «هفته گذشته در جلسه هیات رییسه از عزیزی خادم پرسیدیم این ماجرای ارتباط با امیر اسکندری چیست؟ که منکر هرگونه ارتباط با او شد و جواب داد این حرف‌ها چرت است و دو بار تاکید کرد؛ این حرف‌ها مزخرف است و اصلا اعتقادی به این حرف‌ها ندارد. همین شد که رضاییان با چنین تاکیدی موضوع را تکذیب کرد.»

این در حالی است که هفته گذشته وقتی رییس فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر حاضر به انکار موضوع نشد و قبل از آن هم در پاسخ به پرسش خبرنگار هیچ جوابی نداد، پژمان ماندگاری تهیه کننده برنامه ورزشگاه توییت کرد یکی از قوانین و شروط خوبان عالم این است که هیچ وقت نباید حضور آن‌ها را نفی کرد و همیشه باید از آن‌ها قدردانی شود.

عزیزی خادم رمال خوبان عالم

البته این روایت اولین بار نیست که به گوش می‌رسد. وقتی سایپا اولین تیمی که درباره اش گفته شد با امیر اسکندری همکاری دارد، اوایل دهه ۸۰ بعد از چند نتیجه عالی، ناگهان روی دور ناکامی افتاد، آن‌هایی که مرید امیر اسکندری بودند و او را دارای نفس حق می‌دانستند، مدعی شدند مشکل سایپا از روزی شروع شد که سرمربی تیم و مدیران باشگاه کمک‌های اسکندری را انکار کردند. روزی هم که شهاب عزیزی خادم به پرسش محمد زارعی خبرنگار ورزشی که از او پرسید آیا شما با امیر اسکندری که می‌گویند رمال است، ارتباط دارید، جواب نداد و پرسش او را نشنیده گرفت، گفته شد عزیزی خادم نمی‌تواند ارتباط با اسکندری را انکار کند و از طرفی هم نمی‌تواند ارتباط با او را علنی کند و به همین دلیل پاسخی به سوال نداده و عبور کرده است.

محمد زارعی امشب هم در توییت دیگری مدعی شد شهاب عزیزی خادم از عادل فردوسی پور نفرت دارد و دلیل این نفرت هم چیزی جز گزارشی که برنامه نود علیه امیر اسکندری منتشر کرده بود، نیست. البته عده‌ای هم می‌گویند شهاب عزیزی خادم ماه‌ها با یکی از مشاوران فعلی اش قهر بود، چون این شخص علیه امیر اسکندری مطلب نوشته بود. این شایعه‌هایی که تا به حال تایید یا تکذیب نشده را کنار بگذارید. داستان جذاب‌تر از این حرف هاست!

علی اسکندری همان امیر اسکندری است؟

اما درباره امیر اسکندری که همچنان نامش با القاب خوبان عالم و مقربین درگاه الهی و اخیرا هم با اسم رمز نفس حق ورد زبان فوتبالی‌ها شده، گفته می‌شود نام واقعی اش علی اسکندری است و دوستانش او را امیرخان! صدا می‌زنند. یکی از کسانی که بیست سال قبل او را می‌شناخت می‌گوید علی نام خودش است. به گفته این شخص از شماره ملی علی اسکندری که با ۰۰۴ شروع می‌شود می‌توان به این نکته رسید که او احتمالا متولد دهه ۴۰ است و نمی‌تواند پسر امیر اسکندری باشد.

تنها عکسی هم که از امیر اسکندری در فضای مجازی به چشم می‌خورد، نشان می‌دهد او حالا باید بین ۵۰ تا ۵۵ سال داشته باشد. هرچند آن‌هایی که انحراف فکری دارند سن این شخص را چندین برابر بیشتر تخمین می‌زنند و ادعا‌های غیرقابل باوری را در این خصوص مطرح می‌کنند.

شراکت رئیس فدراسیون فوتبال با رمال مشهور؟!

تنها تصویری که از شخصی به نام امیر اسکندری در فضای مجازی دیده می‌شود که آن هم مربوط به گزارش برنامه عادل فردوسی پور است

هفته گذشته نادر فریادشیران در برنامه ورزشگاه ادعا کرد این شخص را از نزدیک دیده و نامش را هم علنی در تلویزیون به زبان آورد. یکی از کسانی که اوایل دهه ۸۰ مدت کوتاهی با این فرد ارتباط داشته نیز می‌گوید او جادوگر نیست و این که واژه جادوگر برایش به کار برده شود، درست نیست، ولی به هرحال یک سری افراد قبولش دارند. گویا حمیدرضا مهرعلی و شهاب عزیزی خادم از کسانی هستند که قبولش دارند!

شرکای دوست داشتنی؛ نایب رییس دائمی

البته گفته می‌شود شخصی به نام محمد جمالی که در شرکت آتیه پردازان تیوا بازرس علی البدل محسوب می‌شود هم از دوستان نزدیک امیر اسکندری است و اخبار پراکنده‌ای درباره همکاری او با فدراسیون به گوش می‌رسد. آتیه پردازان تیوا همان شرکتی است که حمید مهرعلی نایب رییس فدراسیون، علی اسکندری (همان که گفته می‌شد پسر امیر اسکندری است و حالا برخی منابع نزدیک به کلاک کرج! می‌گویند خود امیر اسکندری است) و شهاب عزیزی خادم سهامدارانش هستند و مرتضی سراج که شایعه شده رییس فدراسیون مدیریت هتل آکادمی را به او سپرده، بازرس اصلی اش است. مطابق آگهی ثبت شده در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، مجمع عمومی این شرکت دی ماه همین سال برگزار و اسکندری به مدت دو سال رییس هیات مدیره اش شد، مهرعلی که نایب رییس فدراسیون فوتبال است این جا هم نایب رییس هیات مدیره شده و شهاب عزیزی خادم هم به مدت دو سال عضو هیات مدیره است. طرفداری در تلاش است با محمد جمالی درباره این موضوع گفتگو کند و صحت و سقم ماجرا را از زبان خودش بشنود. امیر اسکندری به تماس‌های تلفنی پاسخ نمی‌دهد و شاید بتوان او را از طریق افراد نزدیکش پیدا کرد و یک بار برای همیشه پاسخ پرسش‌هایی که درباره او وجود دارد را شنید.

خوبان عالم پرادو می‌رانند!

می‌گویند اسکندری در منطقه‌ای در شمال تهران زندگی می‌کند و هفته‌ای چند روز با اتومبیل پرادو به کلاک کرج می‌رود و در آن جا عده‌ای به او مراجعه می‌کنند و به همین دلیل آن دسته از اهالی فوتبال که به دلیل باور‌های خرافی شان به دیدار او می‌روند، تصور می‌کنند اسکندری ساکن کلاک کرج است. دو دهه است درباره این شخص روایت‌های عجیبی به گوش می‌رسد، روایت‌هایی که به قول یکی از اهالی فوتبال به راست و دروغ زیاد آمیخته شده است. مربیان زیادی به گفته نادر فریادشیران با او کار کرده اند و ورزشکاران زیادی هم به دیدارش رفته و حتی مدال خود را به او داده اند. می‌گویند ابتدا وزنه بردار‌ها با او ارتباط گرفتند و سپس از طریق تیم وزنه برداری باشگاه سایپا وارد فوتبال شد.

دکتز ذوالفقارنسب از پیشگامان مبارزه با رمالی در فوتبال

دکتر ذوالفقارنسب که اخیرا خواهان برخورد جدی با رمالی و جادوگری در فوتبال به ویژه در سطح ملی شده و به صراحت گفته خرافه از سطح باشگاه به تیم ملی ارتقا پیدا کرده، اوایل دهه ۸۰ با این موضوع در باشگاه سایپا درگیر بود و ماه‌ها با مدیرعامل باشگاه کلنجار می‌رفت که بازیکنانی که از فصل قبل مانده اند ذهنیتی بیمارگونه دارند و فکر می‌کنند موفقیت‌ها و ناکامی‌های قبلی همه بر حسب رمالی بوده است. البته مدیرعامل وقت باشگاه زیربار وجود چنین پدیده‌ای در تیم فصل قبل خود نمی‌رفت، اما دکتر بیژن ذوالفقارنسب که روایت‌های زیادی از بازیکنان سایپا شنیده بود، یک روز روزنامه نگاری که مورد اعتماد مدیرعامل سایپا بود را به دفتر او برد تا این روزنامه نگار هر آنچه دیده و شنیده را تعریف کند و در نهایت مدیرعامل اجازه داد این موضوع از همکارانش استعلام شود و مدیران پایین‌تر از سطح مدیرعامل اعتراف کردند سرمربی قبلی با این شخص همکاری می‌کرد و مدعی شدند باشگاه از این همکاری باخبر نبود.

از حروف ابجد تا افشاگری کاپیتان اسبق سایپا

داستان امیر اسکندری را که قبلا الف الف نامیده می‌شد و حالا امیر اسکندری، اولین بار حمید جعفری کاپیتان اسبق سایپا افشا کرد. حمید جعفری که از تیم مجتبی تقوی کنار گذاشته شده بود، سال ۱۳۸۲ در گفتگو با روزنامه ورزشی نود که به سردبیری زنده یاد ناصر احمدپور منتشر می‌شد، دست به افشاگری زد و بعد‌ها ماجرا‌هایی وسط آمد که شوکه کننده بود. ابتدا فقط بحث در این حد بود که کادرفنی نام مادر بازیکنان را می‌پرسید تا جناب رمال یا هر اسم دیگری که شما صدایش می‌زنید حروف ابجد آن‌ها را در بیاورد و اعلام کند ستاره بخت شان با روز بازی تیم سازگار است یا نیست. حمید جعفری می‌گفت او و رامین محتشمی به این دلیل از تیم کنار گذاشته شده اند که امیر اسکندری گفته حروف ابجدشان با تیم جور در نمی‌آید و اگر آن‌ها باشند او نمی‌تواند به تیم کمک کند. بعد‌ها وقتی سایپا، مهدی امیرآبادی و حسین کاظمی را هم به استقلال فروخت، مشابه همین داستان درباره دلیل فروش ناگهانی آن‌ها که ستاره تیم بودند، مطرح شد.

جریان انحرافی و حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا

همین حالا هم شایعاتی به گوش می‌رسد که حروف ابجد خیلی در چیدمان همکاران بعضی‌ها تاثیر دارد! جریان انحرافی در فوتبال ایران ریشه دوانده است و به قول دکتر بیژن ذوالفقارنسب اگر زودتر به خودمان نیاییم احتمال دارد لطمه‌های غیرقابل جبرانی از رواج خرافه در فوتبال بخوریم. به خصوص که کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت به این موضوع حساس شده است. طرفداری پیش از این نوشته بود نفس حق برای فوتبال ایران دردسرساز شده و afc دنبال کشاندن پرونده ایران به کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا است. از مالزی خبر می‌رسد عزم و اراده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مبارزه با رواج خرافه در فوتبال جدی است و این کنفدراسیون با توجه به سابقه تلخی که در فوتبال افریقا و حتی امریکای شمالی در این خصوص وجود دارد، اصلا مایل نیست فوتبال آسیا به جادو آلوده شود.

گلایه‌های ملی پوشان به گوش هیات رییسه هم رسید؟

ملی پوشان فوتبال هم این روز‌ها به شدت نگران همین ماجرا هستند و اصلا همین نگرانی باعث شد امروز بهرام رضاییان تاکید کند تیم ملی با طارمی و سایر ملی پوشان به موفقیت می‌رسد و ربط دادن این توفیق‌ها به مسائل بیرونی ظلم به ملی پوشان است. البته بهرام رضاییان که به نظر می‌رسد گلایه‌های ملی پوشان مستقیم یا غیرمستقیم به گوش او رسیده، یادش رفت بگوید روز اول شهاب عزیزی خادم پیروزی‌های تیم ملی را به خوبان عالم ربط داد... هنوز می‌توان مصاحبه‌های عزیزی خادم را با تمام تلاش‌های گسترده برای حذف از گوگل، با سرچ پیدا کرد؛ عزیزی خادم: با دعای خوبان عالم سه امتیاز را گرفتیم!

گزارش: مهران نیاکان

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی