تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد

وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان + روسیه؛ فردا در تهران!

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران خبر داد. این نشست که فردا برگزار می‌شود با سخنرانی ابراهیم رئیسی افتتاح خواهد شد و دبیرکل سازمان ملل هم پیامی خطاب به آن صادر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۲۶۰۶
۰۹:۲۱ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

سعید خطیب زاده

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست وزیران خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران خبر داد و گفت: رییس جمهوری فردا این نشست را افتتاح و در آن سخنرانی خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده روز سه شنبه در نشست خبری درباره نشست وزیران خارجه همسایه افغانستان در تهران گفت: اجلاس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان فردا با حضور ۶ کشور همسایه افغانستان به اضافه روسیه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: وزیران خارجه ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان حضوری و وزیران خارجه چین و روسیه به صورت آنلاین در این نشست حضور خواهند داشت. البته نمایندگان این دو کشور به صورت حضوری در این نشست در محل وزارت خارجه شرکت می‌کنند.

خطیب زاده با بیان اینکه رییس جمهوری جلسه را افتتاح و سخنرانی می‌کند، اظهار کرد: سفیران کشور‌های مستقر هم فردا در این نشست حضور خواهند داشت.

وی افزود: چند ساعت از این جلسه، محتوایی ادامه می‌یابد و تلاش می‌شود بیانیه‌ای به اجماع کشور‌های همسایه برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: فردا دبیرکل سازمان ملل هم پیامی به این نشست صادر خواهد کرد. این پیام دبیرکل سازمان ملل برای نشست تهران به این معنا است که جمهوری اسلامی کانون دیپلماسی فعال در منطقه خواهد بود که برای کمک به صلح و ثبات در منطقه قدم برمی‌دارد.

خطیب زاده اظهار کرد: فردا نگاه‌ها به تحقق اراده مردم افغانستان و آینده این کشور معطوف خواهد بود. آنچه که مردم افغانستان از کشور‌های مثل جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند، این است که کمک کنند اراده آن‌ها محقق شود. ما امروز میزبان چهار میلیون افغانستان هستیم که بسیاری از آن‌ها از نخبگانی هستند که با ما صحبت می‌کنند و انتظاراتشان را بیان می‌کنند. مردم افغانستان در داخل افغانستان هم همین صدا را دارند.

وی ادامه داد: تصور من این است که هیئت حاکمه افغانستان باید گوش شنوایی برای شنیدن اراده و خواست مردم افغانستان داشته باشد و در این صورت قطعا می‌تواند به عنوان یک هیئت حاکمه مسئول خود را نشان بدهد برای اینکه نسبت به ایجاد یک دولت پایدار فراگیر متشکل از همه اقوام و قومیت‌ها در افغانستان زمینه سازی کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی