تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جزییات بخشنامه بازگشایی مدارس

به نظر می‌رسد «نظارت» پاشنه آشیل موفقیت در پروسه بازگشایی مدارس باشد، موضوعی که قطعاً با خلأهایی همراه خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲۲۸۰
۱۰:۱۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

جزییات بخشنامه بازگشایی مدارس

دیدارنیوز - پیش از این علیرضا کمره‌ای سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس درباره دشواری نظارت گفته بود: «شاید دشوارترین کار در ایام کرونا، پیچیدگی و سختی نظارت بر فرآیند‌های آموزشی و تربیتی، حتی در ساده‌ترین شاخص‌ها است که در ستاد و حتی در استان و منطقه با توجه به پراکندگی بالای مدارس دچار ابهام و تردید می‌شویم، به‌عنوان مثال تردید داریم؛ آیا جریان تربیت و یادگیری مدارس برقرار است یا خیر؟ یا؛ نحوه فعالیت معلمان چگونه است؟ یا؛ شکل و فرم اداره و مدیریت مدرسه اگر حضوری است به‌چه‌صورت و اگر غیرحضوری چگونه انجام می‌شود؟ ساعت‌های آموزشی چگونه بسته شده است و آیا معلم قادر است اهداف درسی را کامل پیاده کند یا خیر؟ آگاهی دقیق و شناخت شرایط حاکم بر مدارس دشوارترین کار در دوره کرونا بود.»

به هر حال اگر بازگشایی مدارس یکبار دیگر به تعویق نیفتد قرار است به تدریج و در چند مرحله شاهد بازگشایی باشیم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در دستورالعمل بازگشایی که برای مدارس ارسال شده، آمده است:

توصیه می‌شود در محیط‌های بسته زمان هر جلسه آموزش نسبت به شرایط عادی کوتاه‌تر شود این میزان در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی ۴۵ دقیقه در سایر پایه‌ها اعم از ابتدایی و اول و دوم متوسطه حداکثر ۶۰ دقیقه مناسب است، تصمیم گیری در این زمینه به اقتضای شرایط مدرسه و کلاس‌ها از نظر امکان تهویه و رعایت دستورالعمل به عهده شورای مدرسه و مدیر است.

در صورت گروه‌بندی کلاس‌ها در دوره متوسطه، ترکیبی از روش‌های حضوری و غیر حضوری در آموزش دانش‌آموزان استفاده شود با تشخیص شورای مدرسه اولویت برگزاری بیشتر کلاس‌های حضوری به دروسی تعلق گیرد که نقش تسهیل‌گری مستقیم معلمان در یادگیری عمیق و پایدار آن درس ضرورت بیشتری دارد، مناسب است تا حد امکان ترتیبی اتخاذ شود تا دانش‌آموزان در همه دروس به میزان کفایت با معلمین مربوط به هر درس ارتباط داشته باشند.

آموزش دروس به هر شیوه‌ای که آغاز و استمرار یابد میزان ساعات اشتغال معلمان متناسب با سقف ساعت ابلاغ هفتگی آن‌ها خواهد بود.

در دوره ابتدایی ملاحظات زیر در کلاس‌هایی که به صورت ترکیبی برگزار می‌شود، رعایت شود: کلاس‌های درس با تراکم بالاتر از حد مجاز تعیین شده در دستورالعمل ۰۶ (دستورالعمل بهداشتی) که به دو گروه تقسیم می‌شوند، دو روز آموزش حضوری مجزا برای هر گروه و یک روز آموزش غیرحضوری (مجازی) مشترک برای دو گروه برگزار خواهند کرد.

به منظور آشنایی دانش‌آموزان پایه اول با محیط مدرسه و ایجاد ارتباط با معلم خود مدارس دوره ابتدایی مجاز هستند به صورت محدود زمینه ارتباط حضوری این دسته از دانش‌آموزان را در مدرسه و کلاس درس را فراهم آورند.

مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: بازگشایی مدارس به اختیار انجمن و اولیا و مربیان واگذار شده است و انجمن هم استقبال نمی‌کند، برای حرکت در مسیر بازگشایی حضوری و اخذ مجوز منتظر هستیم که بخشنامه رسمی بدهند، اما فعلاً همه چیز در مصاحبه‌ها و در حد حرف است در نهایت اگر بخشنامه‌ای برای بازگشایی ارسال نشود، از هفته‌های آینده شاید یک یا دو روز دانش‌آموزانی که ضعیف‌تر هستند را به صورت حضوری به مدرسه بیاوریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی