تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

معاون وزیر کار تدوین استاندارد‌های آموزشی در حوزه مشاغل آینده خبر داد

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر کار از تدوین استاندارد‌های آموزشی در زمینه مشاغل آینده خبر داد و بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن صلاحیت حرفه‌ای مشاغل تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱۲۲۴۷
۱۶:۱۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

تدوین استاندارد‌های آموزشی در حوزه مشاغل آینده

دیدارنیوز ـ با اشاره به تغییرات پرسرعت تکنولوژی بر لزوم بازآموزی مهارت‌ها تاکید کرد و گفت: در زمانه‌ای قرار داریم که تا سال ۲۰۳۰ یعنی ۹ سال دیگر به دلیل توسعه و شتاب روزافزون تکنولوژی‌هایی مثل هوشمندسازی و اتوماسیون، بخش اعظمی از شاغلین به آموزش‌های مهارتی جدید نیاز دارند، چون ممکن است مهارت‌های شغلی آن‌ها نتواند پاسخگوی نیازهایشان باشد.

وی ادامه داد: برآورد‌های سازمان جهانی کار نشان می‌دهد تا ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر از مردم جهان نیاز به بازآموزی و آموزش‌های جدید دارند و ۱۰ میلیون نفر از کسانی که آموزش دیده اند و شاغل هستند، باید آموزش ببینند و مهارت‌های جدید کسب کنند، در غیر این صورت با چالش شاغلین امروز و بیکاران ۱۰ سال آینده رو به رو خواهیم شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر این اساس باید فضای کشور را به سمت و سویی ببریم که مناسب با شرایط آتی باشد و آینده‌نگاری و ترسیم آینده بر اساس سناریو‌های موجود را داشته باشیم و خود را برای تحولات آینده آماده کنیم.

حسینی‌نیا از تدوین استاندارد‌های آموزشی در زمینه مشاغل آینده خبر داد و با بیان اینکه مشاغل هر روز متحول می‌شوند، گفت: یکی از برنامه‌های ما در سازمان، تدوین استاندارد‌های آموزشی در زمینه مشاغل آینده است و در این زمینه ۵۰ شغل آینده را احصاء و دوره‌های آموزشی جدید در زمینه مشاغل نو را تدوین کرده‌ایم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره برنامه‌های این سازمان در جهت حرکت به سمت مشاغل آینده اظهار کرد: کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرد، نعمت‌هایی هم داشت از جمله اینکه بحث استفاده از فضای مجازی را فراگیر کرد، به همین دلیل یکسری از آموزش‌ها را به شکل مجازی و به شکل تلفیقی ارائه خواهیم کرد. حتی از کارگاه‌های تولیدی به عنوان یک کارگاه آموزشی برای توسعه توانمندی‌های خود استفاده خواهیم کرد.

وی برگزاری آزمون‌های ادواری را از دیگر برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که به هر شیوه مهارتی را کسب کرده‌اند، ولی فاقد مدرک صلاحیت حرفه‌ای یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای هستند، برای اینکه آن‌ها را مجبور نکنیم مجددا هزینه و در کلاس‌ها شرکت کنند، آزمون‌های ادواری برگزار می‌کنیم تا در قالب آزمون، صلاحیت خود را محک بزنند و چنانچه استاندارد‌ها را گذراندند، واجد دریافت گواهینامه صلاحیت شوند.

معاون وزیر کار در پایان بر لزوم شناسنامه‌دار کردن صلاحیت حرفه‌ای مشاغل و حرفه‌ها تاکید کرد و گفت: برای اطمینان بیشتر خانواده‌ها، افزایش بهره‌وری، کمک به تولید ملی و هزینه‌های مردم باید به این سمت برویم که افراد را به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای شناسنامه دار کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی