تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سرطان سینه در زنان جوان‌تر چگونه بروز می‌کند؟

سرطان سینه سن خاصی ندارد می‌تواند بر زنان جوان و همچنین زنان مسن تأثیر بگذارد. اما آیا بر زنان جوان تأثیر متفاوتی دارد؟

کد خبر: ۱۱۲۱۲۷
۱۲:۳۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

علائم سرطان سینه در زنان جوان‌تر

دیدارنیوز ـ به گزارش مدیکال نیوز تودی، سرطان سینه بیشتر در زنان بالای ۵۰ سال شایع است. با این حال، زنان جوان نیز در معرض این بیماری هستند.

سن دقیق در نظر گرفته شده “جوان” برای داشتن سرطان سینه متفاوت است. با این حال، اکثر مطالعات علمی به زنان جوانتر مبتلا به سرطان سینه به عنوان افراد زیر ۳۵، ۴۰ یا ۴۵ سال اشاره می‌کنند.

سرطان سینه دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان و اصلی‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان در بین زنان اسپانیایی است. علاوه بر این، زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سفید پوست بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست می‌دهند.

داده‌های CDC همچنین نشان می‌دهد که در ایالات متحده، ۹ درصد از تشخیص‌های جدید سرطان سینه در زنان زیر ۴۵ سال رخ می‌دهد.

بر اساس یک مطالعه، خطر مرگ و میر برای زنان جوان مبتلا به سرطان سینه بسته به محل زندگی آن‌ها متفاوت است.

در تحقیقی که در مجله تحقیقات و درمان سرطان سینه منتشر شد، دانشمندان داده‌هایی را بررسی کردند که به دنبال تفاوت در بروز سرطان سینه در زنان ۲۰ تا ۴۹ ساله بودند. در آن گروه سنی، حدود ۷۷ درصد از تشخیص سرطان سینه در زنان ۴۰ تا ۴۹ ساله رخ داده است. محققان همچنین دریافتند که در زنان زیر ۴۵ سال، بروز سرطان سینه در بین زنان سیاه پوست بیشتر است.

در مقایسه با سرطان سینه در زنان مسن سرطان سینه در زنان جوانتر:

ممکن است تهاجمی و سریع رشد کند
• تمایل دارد در مراحل بعدی به مرحله تشخیص برسد
احتمال سه گانه منفی بودن یا بیان بیش از حد HER۲ بیشتر است
میزان عود بالاتری دارد

سرطان سینه منفی سه گانه به ویژه برای درمان مشکل است، زیرا فاقد گیرنده‌های هورمونی موجود در انواع دیگر است. این بدان معناست که پزشکان در مورد گزینه‌های درمانی گزینه‌های محدودی دارند. با این حال، شیمی درمانی و پرتودرمانی معمولاً در برابر این نوع سرطان سینه مؤثر است.

بسیاری از عوامل خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان مسن در مورد زنان جوان نیز صدق می‌کند. عوامل خطر برای سرطان سینه در سنین پایین‌تر عبارتند از:

داشتن خویشاوندان نزدیک که قبل از ۴۵ سالگی به سرطان سینه مبتلا بوده‌اند یا در هر سنی به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند
تغییر در ژن‌های سرطان سینه (BRCA۱ و BRCA۲) یا داشتن خویشاوندان نزدیک با این تغییرات ژنی
دریافت پرتودرمانی در ناحیه سینه یا قفسه سینه در دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی
قبلاً سرطان سینه یا سایر مشکلات مربوط به سلامت سینه داشته‌اند
داشتن بافت متراکم سینه در طول ماموگرافی

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که چاقی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان سینه را در زنان جوان افزایش دهد.

اکثر مطالعات نشان داده‌اند که چاقی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مثبت استروژن و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه منفی سه گانه در زنان قبل از یائسگی مرتبط است.

پیشگیری از سرطان سینه در سنین پایین‌تر ممکن است به دلیل ماهیت این بیماری چالش برانگیز باشد. با این حال، دانستن عوامل خطر و جستجوی مراقبت‌های پیشگیرانه بسیار مهم است.

اگر یک زن جوان دارای عوامل خطر برای سرطان سینه باشد باید با پزشک خود ملاقات کند تا برنامه‌های غربالگری سینه با خطر بالا را مورد بحث قرار دهد. این زنان همچنین می‌توانند از نظر آزمایش ژنتیک سود ببرند.

اصلاح برخی شیوه‌های زندگی-از جمله حفظ وزن سالم، ورزش منظم در سطح متوسط و محدود کردن مصرف الکل-ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

منبع: شفقنا
برچسب ها: سرطان سینه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی