تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کره شمالی پرتاب موشک بالستیک را تایید کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد روز گذشته از زیردریایی این کشور با موفقیت پرتاب شده است.

کد خبر: ۱۱۲۱۰۶
۱۰:۳۱ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

کره شمالی پرتاب موشک بالستیک را تایید کرد
 
دیدارنیوز: روز گذشته سئول از انجام چنین آزمایشی توسط همسایه شمالی خود خبر داده بود.
آزمایش روز سه شنبه پنجمین دور از سری آزمایشات موشکی پیونگ یانگ از ماه سپتامبر تاکنون است.
هدف پیونگ یانگ از آزمایشات موشکی اعمال فشار بر واشنگتن و سئول برای کنار گذاشتن آنچه کره شمالی سیاست‌های خصمانه علیه خود می داند، عنوان می‌شود؛ اقدامات و سیاست‌هایی نظیر برگزاری مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا یا وضع تحریم‌های بین المللی علیه پیونگ یانگ.
کره جنوبی و ژاپن پرتاب دو موشک بالستیک کره شمالی را تأیید کردندکره شمالی می‌گوید که موشک‌های کروز دوربرد جدید را آزمایش کرده است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی؛ رویکرد متفاوت بایدن در مقایسه با ترامپ و اوباما

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی این موشک از همان زیردریایی پرتاب شده که پیشتر نیز پرتاب آزمایشی موفقی را در سال ۲۰۱۶ انجام داده بود. تصویر منتشر شده از لحظه پرتاب موشک و هاله دود ناشی از آن برفراز دریا را نشان می دهد.
این آزمایش موشکی درست چند روز پس از سفر سونگ کیم، نماینده ویژه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور کره شمالی به سئول صورت می گیرد. مذاکرات کره شمالی و آمریکا که طی دو سال گذشته دستکم دوبار در سطح ملاقات رهبران دو کشور ادامه داشته تا کنون نتایج ملموسی نداشته است.
قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد این آزمایش پیونگ یانگ چهارشنبه بعد از ظهر تشکیل جلسه دهد. این جلسه به درخواست آمریکا و بریتانیا و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این اقدام پیونگ یانگ را محکوم کرده‌اند. طبق قطعنامه های سازمان ملل متحد کره شمالی نباید در زمینه توسعه سلاح‌های خود فعالیتی داشته باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی