تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.

برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رونمایی شد

News Image Lead

آیین رونمایی و تبیین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز در ساختمان مرکزی این وزارت‌خانه برگزار شد.

کد خبر: ۱۱۲۱۰
۱۱:۵۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در این آیین گفت: «با تلاش همکارانم، زیرنظام‌های سند تحول و اهداف‌ دوره‌های تحصیلی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.»

او ادامه داد: «نقشه راه آموزش و پرورش، سند تحول است، این نظام برنامه‌ریزی یک انسجام و آرامشی به فعالیت‌های ما می‌دهد؛ در این راستا برای اینکه برنامه‌هایی که در حوزه ستادی انجام می‌شود منطبق با سند تحول باشد، مرکزی خواهیم داشت تا رصد فعالیت حوزه‌ها و انطباق آن را انجام دهد.»

بطحایی افزود: «سند تحول همان زیرنظام‌هاست و برنامه‌هایی که در زیر نظام‌ها تدوین شده است سند تحول است. به عبارت دیگر، تحول، عملی کردن برنامه‌ها در زیرنظام‌های سند تحول است. هر برنامه یک شناسنامه و چارچوب اجرایی دارد و یکی از مواردی که نیاز داریم این است که این برنامه عملیاتی مشخصاً اعلام کند در جدول سند تحول به چه الزاماتی نیاز داریم؛ زیرا ستاد بودجه به زودی تشکیل می‌شود و ما باید خروجی برنامه‌ها و الزامات را تا یک ماه دیگر آماده کنیم تا در بودجه بیاید وگرنه روی کاغذ باقی می‌ماند.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «اگر نتوانیم الزامات برنامه‌ها را اعلام کنیم، در پایان سال ۹۸ هم مجددا سندی را تولید می‌کنیم که فهرستی از برنامه‌های خوب است اما اتفاقی نیفتاده است.»

بخشنامه از ستاد و ادارات به مدرسه فرستادن، نشانه این است که مدرسه هنوز کانون نیست

بطحایی گفت: «تحول چرخش از وضع فعلی به مطلوب است. مدرسه رکن تصمیم‌گیری است ‌و باید مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت باشد. بخشنامه از ستاد و ادارات به مدرسه فرستادن، نشانه این است که مدرسه هنوز کانون نیست. اگر تحول در ذهن ما روی ندهد، به واقع صورت نمی‌گیرد، تا ارتباط سند تحول با نقشه ذهنی ما انطباق پیدا نکند، چرخش صورت نمی‌گیرد.»

او با بیان اینکه «اگر موانع را کنار نزنیم تحول اتفاق نمی‌افتد»، گفت: «در سال تحصیلی جدید برای پایه‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم، ۲ ساعت از برنامه درسی را به مدرسه تفویض کردیم. آنچه در مدرسه به دانش‌‌آموزان آموزش می‌دهیم باید با نیازهای فردی و اجتماعی انطباق داشته باشد.»

وزیر آموزش و پرورش بر چابک‌سازی ساختار سازمانی تاکید کرد و گفت: «یکی از موانع فعالیت ما وجود ساختار طولانی و پرحجم است و با اجرای سند تحول نقش ادارات آموزش و پرورش باید تغییر کند و فقط نقش هدایت و نظارت بالینی داشته باشد. یکی از دلایل محقق نشدن تحول، تعلق سازمانی است اما باید درد جراحی را بپذیریم و تعلق را ببریم. البته برای اجرای موفق سند تحول باید این جلسات را بیشتر کنیم و گفت‌وگوها از گفت‌وگوهای یک طرفه خارج شود.»


ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها