تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سباستین فری: علی دایی اسطوره جهانی فوتبال است

دروازه‌بان پیشین تیم‌های فیورنتینا و اینتر می‌گوید علی دایی اسطوره جهانی فوتبال دنیا است که چندی پیش رکورد او در گلزنی ملی توسط رونالدو شکسته شد.

کد خبر: ۱۱۱۹۶۵
۰۹:۰۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

تعریف گلر پیشین فیورنتینا از علی دایی

دیدارنیوز - سباستین فری یک گلر اهل فرانسه که متولد ۱۹۸۰ در شهر تونون لبن محسوب می‌شود که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی، چون اینتر، گالاتاسرای، پارما و فیورنتینا را در کارنامه دارد و از جمله مهمترین افتخارات او می‌توان قهرمانی همراه با پارما در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ در کوپا ایتالیا اشاره کرد.

فری سابقه دو بازی برای خروس‌ها (تیم ملی فرانسه) را در کارنامه ورزشی‌اش ثبت کرده و اکنون به بهانه بازگشت دوباره جی جی بوفون به تیم پارما و همچنین جدایی رونالدو و لوکاکو از تیم‌های یوونتوس و اینتر به همت آقای محمدی، همکار افتخاری‌مان، گفت‌وگوی جالبی را با این گلر اهل فرانسه ترتیب داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

شما سال‌های طلایی خود را در باشگاه فیورنتینا گذراندید. کمی در مورد آن دوران برایمان صحبت کنید.  
 بله البته می‌توانیم در مورد نتایج درخشان فیورنتینا در گذشته صحبت کنیم، زیرا در آن سالیان با حضور بازیکنان نامدار و نامی فصول خیلی خوبی را داشتیم و در کنار آن نیز تیم ما در بهترین رنک لیگ اروپا هم حضور داشت. بیشتر دوران ورزشی‌ام در تیم‌های ایتالیایی مثل اینتر و فیورنتینا گذشت. از این که فرصت حضور در کالچو را همراه با این تیم‌ها به دست آوردم، خوشحالم و هرگز به خاطر انتخابم پشیمان نیستم، زیرا در تمام سال‌هایی که در کالچو حضور داشتم، از بهترین تیم‌های فرانسه مثل پاری‌سن‌ژرمن، المپیک لیون و مارسی نیز پیشنهاد داشتم. می‌توانستم با قبول این پیشنهاد‌ها حضور در سطح بالای لوشامپیونه را نیز تجربه کنم.

شرایط تیم فیورنتینا را در این فصل چگونه می‌بینید و هواداران در پایان فصل باید چه نتایجی را از تیم انتظار داشته باشند؟
 خوشبختانه مربی ما خیلی خوب کار کرده و من نکات مثبت زیادی را در تیم دیده‌‎ام البته در سه سال گذشته لحظات دشوار زیادی را پشت سر گذاشتیم چرا که پر از اتفاقات ناامید کننده و بد بود و در کنار آن هم بد بیاری‌های زیادی گرفتار تیم فیورنتینا شد. به خوبی متوجهم طرفداران استحقاق و انتظار بهتر از این نتایج و عملکرد را دارند و فکر می‌کنم که این تغییرات، تغییرات مثبتی برای آینده باشد و کمک کند تا مربی به خوبی اهدافش را پیش ببرد. اکنون بازیکنان ارتباط خوبی با مربی تیم دارند و امیدوارم دوباره و خیلی زود فیورنتینا به جمع مدعیان سری آ و همچنین اروپا برگردد.

اینتر فصل گذشته با عملکرد خوبی قهرمان سری آ شد. با توجه به رفتن لوکاکو و فراز و نشیب‌های یوونتوس در چند بازی اول، آیا می‌توان اینتر را برای دومین قهرمانی پیاپی خود در سری A قلمداد کرد؟ کدام تیم‌ها مدعی لیگ قهرمانان هستند؟ رفتن رونالدو را چگونه می‌بینید؟
 موقعیت اینتر؟  جدایی لوکاکو از اینتر سورپرایز بسیار بزرگی بود،  زیرا او فصل درخشانی را همراه با نراتزوری سپری کرده بود، هر چند ممکن است شاید اینتر مشکل مالی داشته که همین عامل باعث جدایی بهترین ستاره تیم از آنجا جدا شده است و لوکاکو تصمیم گرفته یک وضعیت تازه را برای خودش انتخاب کند. فکر می‌کنم آن‌ها دوباره به فتح دوباره اسکودتو بیاندیشند و حالا مشخص نیست این کشمکش‌ها در ادامه فصل سری آ بین تیم‌ها به کجا ختم شود.

 در مورد یووه هم سورپرایز شدم، زیرا رونالدو حضورش در یوونتوس بیانگر یک پروژه تجاری خوبی برای آن‌ها به شمار می‌رفت و همچنین یک پشتوانه مالی عالی برای باشگاه یووه بود، ولی دیدیم شروع فصل برای شاگردان آلگری از لخاظ نتیجه‌گیری ضعیف بود، اما با این حال باید دانست یوونتوس باشگاه بزرگی است و همه چیز دوباره خیلی زود برای آن‌ها تغییر پیدا کرد و مطمئنا وضعیت آن‌ها برای لیگ قهرمانان و همچنین سری آ در ادامه فصل دچار تغییرات فراوان خواهد شد و دوباره می‌توانند خودی نشان دهند. اگر چه فکر می‌کنم اینتر و یوونتوس شرایط مشابهی مانند یکدیگر دارند و اکنون هم کنار آن‌ها تیم مورینیو و هم تیم ناپولی جزو تیم‌هایی هستند که دارای عملکرد خیره‌کننده بوده‌اند، زیرا تا به الان در کنار دو تیم شهر میلان از لحاظ نتیجه گیری در سری آ. بهترین بوده‌اند.

از فوتبال و بازیکنان ایران چه می‌دانید؟
 درباره فوتبال ایران اطلاعات چندانی ندارم و تنها اسطوره جهانی آن یعنی علی دایی را به خوبی می‌شناسم به هر حال او یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های نسل خودش بود و همچنین دارای رکورد آقای گلی فوتبال جهان بود که اکنون رکورد او توسط رونالدو شکسته شده. خیلی خوب است که شما یک اسطوره بین‌المللی و بزرگ را در کشور خودتان دارید.

آیا دوست دارید به فوتبال بازگردید و اگر چنین است، در چه نقشی؟ مربی؟ مدیر، استعدادیاب یا چیزی؟
 در خصوص بازگشت حرفه‌ای خودم به دنیای حرفه‌ای فوتبال، در حال حاضر تمایلی به بازگشت ندارم، زیرا خیلی موارد از زمان گذشته تا به الان تغییر کرده  و به همین دلیل خیلی کار‌ها است که باید انجام شود به غیر از فوتبال. یک آکادمی دروازه بانی احداث کرده‌ام و قرار است از تابستان سال آینده شروع به فعالیت کند و اسم آن سبا فری برای نسل‌های نوجوانان و جوانان است. بالاخره کار در این بخش بر نسل‌های نوجوان و جوان بسیار لذت بخش است و برای ساختن نسلی از دروازه‌بانان آینده ما برنامه‌هایی داریم که بسیار لذت بخش و مایه خوشحالی است. بازهم تاکید می‌کنم هیچ تمایلی به بازگشت به دنیای حرفه‌ای فوتبال ندارم.

شما همچنین در تیم پارما حضور داشتید و حالا می‌بینیم که بوفون بعد از چندین سال به آنجا بازگشته است. چه فکری در این باره دارید؟ فکر می‌کنید ما می‌توانیم دوباره پارما را در سطح اول فوتبال ایتالیا ببینیم؟
 در خصوص جدایی بوفون از یووه،  انتخاب او برای من بسیارشوکه آور بود و از انتخاب تیم جدیدش بسیار سورپرایز شدم، اما به هر جهت باید به تصمیمی که گرفته شده از سوی او احترام گذاشت و این تصمیمی احساسی بود. بالاخره کمی ناراحت کننده است، زیرا بوفون بی شک یکی از بزرگترین و بهترین گلر‌های جهان است، اما باید به انتخاب او برای بازگشت به پارما احترام گذاشت. برای پارما هم امیدوارم دوباره به سری آ برگردند، چون استحقاق آن را دارند. همچنین باشگاه آن‌ها دارای پرستیژی خاص و یک باشگاه عالی و بی نظیر محسوب می‌شود و بهترین اتفاقات را برای آن‌ها خواستارم.

منبع: طرفداری
برچسب ها: علی دایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی